Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.02.2019 klo 20:47

Hei, Jaanas! 😍 Itsetuhoisuus on jotain outoa. Sen ajattelu saa olon helpottumaan, vaikka saman aikaisesti se ahdistaa. Mulla on takana joitain itsemurhayrityksiä. Kokeiluja, mutta en ole kuollut. Edes sattumalta.

Mies oli täällä. Lähti äsken kotiinsa. Nyt mun on paha olla. Haluaisin ottaa yliannostuksen. Kokeilla, josko kuolisin.

En kuitenkaan tee niin. Mietin, pitäisikö mun soittaa jonnekin. Mutta kun en voi riittävän huonosti... ☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.02.2019 klo 08:26

Haluaisin kirjoittaa jotain, mutten tiedä mitä. Olen väsynyt. Heräsin aikaisin. Ja vaikka nukuin vielä jonkin aikaa, tuntuu, etten haluaisi olla ylhäällä. Paleltaa. Olen lisännyt vaatteita päälleni, mutta ei helpota. Tilkkupeitto jalkojen päälle niin ehkä tarkenen tässä koneella.

Sataa lunta, kun melko Etelä-Suomessa ollaan. Käsitöitä olisi kiva tehdä. Kaavoja pitäisi piirtää, eikä vain istua tässä paikoillaan.

Taas kerran olo, etten saa mitään aikaiseksi. Tunnen itseni huonoksi.

Kelvottomaksi. Tyhmäksi. Aikaansaamattomaksi.

Pääsinpä taas haukkumaan itseäni. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2019 klo 09:40

Hei JP.
Täällä sataa taas lunta. Lumiaurat olivat jo aamulla töissä käydessäni ulkona. Millainen sää siellä on?
Oletko keksinyt minkä tähden sinulla on itsetuhoisia ajatuksia? Minulla ne johtuivat enimmäkseen itsesäälistä ja alemmuudentunnosta, kuin kuvittelin etteivät läheiseni
välittäneet minusta. Alettuani kuvitella että minulla on merkitystä elämässäni, näitä
itsetuhoisia ajatuksia ei enää ilmennyt. 🙂👍
Hyvää sunnuntaita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2019 klo 10:59

Lunta on kuulemma täälläkin tullu. En va huomannu ku ulos katoin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.02.2019 klo 19:21

jaanas kirjoitti 3.2.2019 9:40

Hei JP.
Täällä sataa taas lunta. Lumiaurat olivat jo aamulla töissä käydessäni ulkona. Millainen sää siellä on?
Oletko keksinyt minkä tähden sinulla on itsetuhoisia ajatuksia? Minulla ne johtuivat enimmäkseen itsesäälistä ja alemmuudentunnosta, kuin kuvittelin etteivät läheiseni
välittäneet minusta. Alettuani kuvitella että minulla on merkitystä elämässäni, näitä
itsetuhoisia ajatuksia ei enää ilmennyt. 🙂👍
Hyvää sunnuntaita.

Hei, Jaanas ja Saloka! Täälläkin satoi. Ei taida sataa enää. Masentaa.

Olo on jotenkin yksinäinen. Onko tämä hylätyksi tulemisen tunnetta? Sitä ei ole ollut pitempään aikaan. Se on mulle vaarallinen kokemus. Silloin tulen tavallistakin itsetuhoisemmaksi. Alan miettiä kuolemaa enemmän.

Olisiko tämä jossain määrin samanlaista kuin sinulla, Jaanas...?

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.02.2019 klo 22:30

Mun pitäisi alkaa mennä jo nukkumaan. Aamusta on kohtuu aikainen herätys. Mun on käytävä terveysasemalla. En vain osaa rauhoittua. Ehkä mun pitäisi ottaa tälle yölle unilääkekin. Ei oikeastaan vielä väsytä. Otin hetki siten iltalääkkeet. Ne alkavat väsyttää vajaassa puolessa tunnissa, oletan.

Pitäisi siivota täällä kotona. Ei innosta. Miten muut pystyvät siihen? 😐

Tuo siivoamisen ja tiskaamisen tekemättä jättäminen voi olla ihan puhtaasti mun yhden sairauden oire. Ettei vain jaksa. Yksi sukulainen on kommentoinut mun kotini siivosta useampaan kertaan aika loukkaavasti. Sanoin hänelle jossain vaiheessa, että se ei johdu välttämättä minun laiskuudestani, vaan sen taustalla voi olla muutakin. Pitänee puhua asiasta seuraavallakin kerralla, kun tapaamme.

---

Nyt alkaa väsyttää. En haluaisi nukkumaan. Pelottaa. Mulla ei ole huomennakaan vielä aikaa hoitajalle...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.02.2019 klo 06:51

Onkohan mulla pyykättävää. On. Mutta kai kysymys pitäisi asettaa niin päin, että onko mulla puhdasta vaatetta niin paljon, että selviän ensi viikkooon...? Seitsemältä aukeaa pyykkitupa. Ehtisin hoitaa pyykit ennen kuin tarvitsee lähteä asioille.

Mulla on kuolemanajatuksia ja -toiveita. Sairastan "vain" masennusta ja epävakaata persoonallisuushäiriötä. Masennus on vaikeaa ja toistuvaa. Nyt ei ole pahin aika. Mutta en silti haluaisi elää.

Teen asioita, joista toisaalta tykkään, mutta kun tekemisen aika tulee, haluaisin välttää sen. Olen ehkä jopa innostunut etukäteen, mutta lopulta pelkään. En pidä itsestäni.

Sain hoitajalta paperin pakko-oireisuudesta. En ole sitä vielä lukenut. Voi olla, että tämä mun itsetuhoisuuteni muistuttaa pakko-oiretta. Haen apua, etten kuolisi, vaikka sitä toivon ja odotankin. Olen ristiriitainen.

Entäpä sitten itsemyötätunto...? 😑❓ En tunnista sitä. Vai voisiko sitä olla esimerkiksi se, että soitan päivystykseen, kun itsetuhoisuus alkaa yltyä. Myönnän itselleni helpotuksen olooni. Sallin sen, ettei mun tarvitse tehdä ja kokea kaikkea pahimman kautta. Että riitän ja kelpaan tällaisenakin. Että voin antaa toisen ihmisen rauhoittaa ja lohdutaa minua, kun en siihen itse paremmin pysty.

Nyt pitää lähteä pyykkituvalle. Totesin, ettei puhtaat vaatteet riitä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.02.2019 klo 16:27

Jardin Prive kirjoitti 5.2.2019 6:51

Entäpä sitten itsemyötätunto...? 😑❓ En tunnista sitä. Vai voisiko sitä olla esimerkiksi se, että soitan päivystykseen, kun itsetuhoisuus alkaa yltyä. Myönnän itselleni helpotuksen olooni. Sallin sen, ettei mun tarvitse tehdä ja kokea kaikkea pahimman kautta. Että riitän ja kelpaan tällaisenakin. Että voin antaa toisen ihmisen rauhoittaa ja lohdutaa minua, kun en siihen itse paremmin pysty.

Ehkä voisikin. Voimia!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.02.2019 klo 19:13

Hei, Soroppi, ja kiitos!

Tänä aamuna en meinannut jaksaa nousta. Heräsin, valvoin hetken ja menin nukkumaan. Monta kertaa tuo sama kierros ennen kuin jaksoin jäädä valvomaan. Ja nyt jo haluaisin mennä taas nukkumaan. Odottelen miehen tulevan vielä Skypeen.

Käyttäjä kirjoittanut 07.02.2019 klo 20:46

Jardin Prive kirjoitti 3.2.2019 19:21

Hei, Jaanas ja Saloka! Täälläkin satoi. Ei taida sataa enää. Masentaa.

Olo on jotenkin yksinäinen. Onko tämä hylätyksi tulemisen tunnetta? Sitä ei ole ollut pitempään aikaan. Se on mulle vaarallinen kokemus. Silloin tulen tavallistakin itsetuhoisemmaksi. Alan miettiä kuolemaa enemmän.

Olisiko tämä jossain määrin samanlaista kuin sinulla, Jaanas...?

JP

Hei JP.
Sanoisin että hylätyksi tulemisen tunne on vaarallista minullekin, varsinkin jos se yhtyy itsesääliin, kuin tulee mieleen että voi minua raukkaa kuin kukaan ei ymmärrä, ja muista minua, ja jos se vielä yhtyy alemmuuden tunteeseen etten ole mitään ilman heitä.
🙂👍🙂👍 Anteeksi että vastaan nyt vasta. t. jaanas

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.02.2019 klo 20:44

Hei JP, mitä helmikuuhusi kuuluu?

Mä kävin tänään pitkällä lenkillä, nyt pitäisi syödä ja täydentää energiavarastot mutta ei erityisemmin tee mieli. Kroppa on vähän sekaisin, kyllä se sitten menee kun alkaa syömään.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.02.2019 klo 20:44

Hei JP, mitä helmikuuhusi kuuluu?

Mä kävin tänään pitkällä lenkillä, nyt pitäisi syödä ja täydentää energiavarastot mutta ei erityisemmin tee mieli. Kroppa on vähän sekaisin, kyllä se sitten menee kun alkaa syömään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.02.2019 klo 22:02

Olin reissussa ja palasin tänään kotiin. Nyt on väsynyt olo. Menen pian nukkumaan ja kirjoittelen paremmin huomenna. Kiitos Jaanas, kun vastasit! 😍

Mulla on KELAn kanssa vaikeuksia selvittää yhtä asiaa. Se pelottaa ja lisää ahdistusta. Mulla menee maksimimäärä lääkkeitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2019 klo 10:42

Jp, kela on yks, jokin laitos. Mä joudun aina sen kans ongelmiin ku tt tuen teen.

Yritä jaksaa. Kiitti viestistäsi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.02.2019 klo 16:54

Hei, Soroppi ja Saloka. Mulle kuuluu Kelaa. ☹️ Hirveästi selvitettäviä asioita. Monimutkaisia ja epämäräisiä, ja henkilöstönkin kannat vaihtelevat...Toivon saavani asiat hoidettua tällä viikolla. Ainakin melko pitkälti... Olen lähes epätoivoinen. 🤔

Väsyttää.

Kuvitelin joskus pääseväni Kelasta eroon, mutta nyt olen taas kiinni siinä 🤕