Onkohan mulla pyykättävää. On. Mutta kai kysymys pitäisi asettaa niin päin, että onko mulla puhdasta vaatetta niin paljon, että selviän ensi viikkooon...? Seitsemältä aukeaa pyykkitupa. Ehtisin hoitaa pyykit ennen kuin tarvitsee lähteä asioille.
Mulla on kuolemanajatuksia ja -toiveita. Sairastan "vain" masennusta ja epävakaata persoonallisuushäiriötä. Masennus on vaikeaa ja toistuvaa. Nyt ei ole pahin aika. Mutta en silti haluaisi elää.
Teen asioita, joista toisaalta tykkään, mutta kun tekemisen aika tulee, haluaisin välttää sen. Olen ehkä jopa innostunut etukäteen, mutta lopulta pelkään. En pidä itsestäni.
Sain hoitajalta paperin pakko-oireisuudesta. En ole sitä vielä lukenut. Voi olla, että tämä mun itsetuhoisuuteni muistuttaa pakko-oiretta. Haen apua, etten kuolisi, vaikka sitä toivon ja odotankin. Olen ristiriitainen.
Entäpä sitten itsemyötätunto...? 😑❓ En tunnista sitä. Vai voisiko sitä olla esimerkiksi se, että soitan päivystykseen, kun itsetuhoisuus alkaa yltyä. Myönnän itselleni helpotuksen olooni. Sallin sen, ettei mun tarvitse tehdä ja kokea kaikkea pahimman kautta. Että riitän ja kelpaan tällaisenakin. Että voin antaa toisen ihmisen rauhoittaa ja lohdutaa minua, kun en siihen itse paremmin pysty.
Nyt pitää lähteä pyykkituvalle. Totesin, ettei puhtaat vaatteet riitä.