Taksi-matkat sujuivat ihan hyvin. Nukuin illalla tunnin. Nyt jaksan taas valvoa. Hetken.
Puhuttiin hoitajan kanssa tänään pakko-oireisuudesta. Mulla on kai sitä ainakin itsetuhoisuuteen liittyen. Itseni vahingoittaminen tai im. on mielessä säännöllisen säännöttömästi. Kai se aina pahenee kausittain. Hän ehdotti mulle itsemyötätuntoon keskittymistä, mutta en voi sallia sitä itselleni. Vaadin kai itseltäni paljon. En voi hakea apua. Tai en voisi, mutta haen silti... (Sekavaa!) Ehkä se menee jotenkin niin, että koen, etten olisi oikeutettu apuun, jota haen. Ja silloin tuomitsen itseni. Hoitaja sanoo, että mun olisi hyvä hakea itselleni apua mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
Miksi?
Olen hengisssä, elossa, olemassa. Näin ainakin jonkin aikaa. Mutta en haluaisi. Haluaisin olla mieluummin poistunut tästä mailmasta.
Nyt alkaa olla pakko mennä nukkumaan. Olisi tehnyt hyvää soittaa Kriisipuhelimeen, mutta en nyt jaksa, vaikka hetki sitten ajattelin sen tehdä. Miein jos satuttaisin itseäni kuitenkin vielä...