Se on nyt uuden vuoden aatto. Ei tunnu miltään. Uusi kalenteri on. Ja tiedän, että tyttö tulee vuoden vaihteen jälkeen. Mutta entä sitten? 😐 Raketteja. Ja muuta...? Kun ei ole edes mitään millä vetää pää täyteen...
Pelkään vähän alkoholisoituvani. Siihen on sukurasitetta, jos niin voi sanoa. Siksikin haluaisin olla välillä ihan ilman alkoholia. Eilen join lasillisen viiniä, kun tein keittoa, johon sitä tuli. Tyttö ei tietääkseni käytä alkoholia, joten en ota minäkään hänen täällä ollessaan, edes ruoan kanssa. Mulla on vielä joululahjaksi mieheltä saatu pullo viiniä. Haluan juoda sitä joskus niin, että hänkin voi ottaa. Hän ei mielellään aja seuraavana päivänä, jos on illalla ottanut edes vähäisen.
En juonut yli puoleen vuoteen, mutta nyt joulun aikaan, on tullut otettua jonkin verran. Ei kohtuuttoman paljon, mutta joku lasillinen silloin tällöin...
Kävin pyykkituvalla katsomassa, josko siellä olisi nyt ollut vapaata, mutta oli joku muukin ajatellut samoin. Koneet olivat käytössä. Menen sinne uudelleen tunnin kuluttua. Varasin siitä eteenpäin koneet pariksi tunniksi. On vajaan kahden viikon pyykit pestävinä.
Nyt kun on aamu, tuntuu vointi ihan hyvältä. Mutta tiedän, mitä ilta tuo tullessaan. Voi tietenkin olla, että kun olen illan ja yön miehen seurassa, ei olo menisi niin huonoksi. Kiitän edelleen sitä toissaillan Kriisipuhelimen päivystäjää, jonka kanssa keskustelu helpotti oloa niin paljon. En ottanut lääkkeitä liikaa. Tai tehnyt mitään muutakaan itselleni.
Olen riskeerannut elämääni paljon. Pelannut sattumalla. Vaikka mulla ei ole oikeastaan ollut yhtään selkeää yksittäistä itsemurhayritystä, on niitä tilaisuuksia, jolloin olisin oikeasti voinut kuolla, ollut paljon. Jos... niin...