Nukuin tunnin päikkärit tuossa illalla. Jouduin ottamaan iltapäivällä Opamoxia enemmän, kun ahdisti niin. Paniikissa en pelkää fyysistä kuolemaa. Ennemminkin psyykkistä, jonka miellän hajoamiseksi, psykoosiin joutumiseksi. Sanoin tuon tänään hoitajalle. Hän kysyi, onko niin joskus käynyt. En tiedä. Ehkä.
Nyt en näe hoitajaa pariin viikkooon. En tiedä, miten selviän tuosta ajasta. Ja silloinkin vain lyhyesti. Kolmen viikon päästä pidempi aika. Ei onnistu. Ainakin nyt tuntuu siltä. Aivan kuin minut hylättäisiin... Jätettäisiin yksin. En uskalla enää luottaa.
Muutenkin tänään hoitajan luona en osannut vastata hänen kysymyksiinsä. Pää oli tyhjä. Tunsin itseni aivan tampioksi. Ainut, minkä osasin sanoa, oli tuo hajoamisen ajatus.
Hän yritti puhua vaativuudesta ja itsemyötätunnosta. Myötätunnon koen heikkoutena ja luovuttamisena. Sitä oli myös se, etten käynyt haudoilla tänä vuonna. Olen itsekeskeinen paska. Vihaan itseänsi. Vihaan äitiäni. Kuollutta isääni. Kaikkia ihmisiä, jotka ovat heidät kasvattaneet. Miksi helvetissä äitini ei suojellut mua lapsena. Olisi lähtenyt pois väkivaltaisen juopon miehensä luota. Sain liian monta kertaa pelätä isän hakatessa äitiäni. Kun yksikin kerta olisi ollut liikaa! Miten isä yritti kerran ajaa äidin ajaman jollan hajalle mökillä oltaessa. Miten olen joutunut pelkäämään. Nyt nuo pelot ovat liian totta. Tuntuu, etten saa ilmaa, en jaksa hengittää.
Ehkä mun on turhakin käydä hoitajan luona, kun en osaa enää edes puhua! ☹️