Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.12.2018 klo 21:40

Mies lähti kotiinsa yöksi. Olen yksin kotona. Voimakas halu vahingoittaa itseäni. En kehtaa soittaa mielenterveyden päivystykseen. Mitä minä sinne sanoisin?! 😑❓

Tuntuu, että olen vain epävakaa rajatila-ihminen. Uhkaan vahingoittaa tai jopa tappaa itseni, mutten saa mitään aikaiseksi. Pelaan ainoastaan sattumalla; Jos sittenkin...! En tiedä, mitä tehdä... Nyt olen jo melkein solmussa itseni kanssa. Kriisipuhelimeen on niin kallista soittaa, vaikka usein siellä on ihan päteviä päivystäjiä.

Mun kohdalla pitää pelata aikaa. Kunhan olo menee ohi. Sitten on taas ihan hyvä olla. Usein, ei kuitenkaan aina.

Näytän varmaan nyt kireältä ja ahdistuneelta. En voi antaa itselleni lupaa yrittää helpottaa oloa soittamalla. Nyt on hemmmetin paha olo. 😯🗯️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2018 klo 14:04

Kotia pitäisi järjestää. Ja kirjoittaa kuoria. Ja kortteja. Tiskit laitoin likoamaan. On taas paha olla. Vaan en soita... En ole oikeutettu siihen. Mun on selvittävä itse! Sitä mulle sanotaan.

Tytölle kai kuuluu ihan hyvää. Vaihdettiin tuossa joku viesti viikolla.

Käyttäjä kirjoittanut 16.12.2018 klo 16:20

Hei JP.
Sinun kuulumiksesi ovat tavanomaisia sinulle, välillä menee hyvin ja välillä huonosti. Onko sinulla käsitystä siitä että milloin asiat menevät hyvin ja milloin huonosti. Kun joudut suurien tunteiden alueelle, meneekö sinulla hyvin vai huonosti.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2018 klo 18:00

Hei, Jaanas! Isoja kysymyksiä ja huomioita. En nyt pikaisesti osaa vastata kysymyksiisi. Onko sinulla tai jollakulla muulla jotain ajatusta asiasta...? 😐

Mies tuli käymään, ja on nyt nukkunut sohvalla. Olen jotain saanut tehdyksi päivän mittaan, mikä helpottaa oloa. Silti ahdistaa vähän. En kuitenkaan käytä juurikaan rauhoittavia tällä hetkellä.

Kun kirjoitan tätä ja mietin vointiani ja ajatuksiani, alkaa olo mennä kurjempaan suuntaan. ☹️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.12.2018 klo 07:54

Jardin Prive kirjoitti 16.12.2018 14:4

Kotia pitäisi järjestää. Ja kirjoittaa kuoria. Ja kortteja. Tiskit laitoin likoamaan. On taas paha olla. Vaan en soita... En ole oikeutettu siihen. Mun on selvittävä itse! Sitä mulle sanotaan.

Kuka sulle nyt semmoista sanoo? 😮

Halauksia, yritä pysyä kasassa siellä ☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2018 klo 09:41

En ole yli viikkoon nähny tyttöö 😭, enkä tiä koska näen. Annan hänen ite tulla, ettei se ole pakottamista hänelle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.12.2018 klo 14:39

Nyt on parempi olo. Olen tosin istunut tietokoneella liki sen ajan, mitä olen kotona ollut. Tapasin tänään hoitajani. Se teki hyvää. Kerrattiin, mistä voin saada apua, jos itsetuhoisuus ja kuolemanhalu iskevät kovina päälle. Kuitenkin koen, että pitäisi pystyä itse hallitsemaan oloa paremmin. Pitäisi itse pärjätä. Tätä hoitaja ei kuitenkaan edellytä... Jostakin se kuitenkin nousee... Olenko niin vaativa itseäni kohtaan. Jotain täydellisyyden tavoittelua...? 😑❓

Saloka, lapsen odottaminen kotiin tai vanhempiensa luo ei ole mitenkään helppoa! Minä laitoin puolestani viestin tytöllä, milloin hän tulisi käymäään luonani... Ja nyt odotan vastausta.?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2018 klo 11:42

Vointi heittelee. Eilisen edellisen viestin jälkeen olo huononi kovasti. Ja sitten taas illasta helpotti. Valvoin melko pitkään ja nukuin pitkälle aamuun. Näen voimakkaita unia, vaikken niitä juuri muista herättyäni. Etsin kai apua itselleni.

Käyttäjä kirjoittanut 18.12.2018 klo 20:21

Hei JP.
Minulta hajosi talvikengät, huomasin tänään illalla että koron kohdalla ei ole kunnollista pohjaa, vain iso reikä. En tiedä kauanko näin olen niillä tallustellut, kuin ei tule katsottua kengänpohjiansa kovin usein.😍
Mitä sinulle kuuluu? Vieläkö tunteet heittelee?☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.12.2018 klo 11:49

Hei, Jaanas! 😍 Mulla on muutamat kengät murtuneet pohjasta. Sitä ei voi olla huomaamatta. Onko sulla varaa uusiin kenkiin?

Tunteet heittelee. Useamman kerran päivässä olen yleensä ahdistunut ja sitten olo helpottaa joksikin aikaa. Ehkä sen tekee osittain lääkkeiden vähennys. (En tosin ole muistanut pariin päiväään vähentää Opamoxia päivälääkkeestä.) Mutta on siinä varmasti muutakin!

Nyt on mentävä käymään pyykkituvalla. Jos siellä olisi vapaata vuoroa...

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2018 klo 14:48

Moi. Yritän täs pysyy jotenki järjissäni....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.12.2018 klo 20:52

Olen voinut tänään aika hyvin. Sain järjestettyä jonkin verran paikkoja. Se tuntui hyvältä. Illasta soitin tytölle. Ja sovimme, että hän tulee käymään täällä parin viikon päästä. 🙂 Se tuntui - ja tuntuu edelleen - paremmalta kuin järjestelyn aikaan saama tyytyväisyys.

Otin lääkkeet ajoissa. Joudun nousemaan ajoissa. Menen ihan kohta nukkumaan.

Nyt haluaisin satuttaa itseäni, en hirveän kovin, mutta niin, että tuntuisi. Ja näkyisi.

Toivon kuitenkin toivon täyteistä torstaita teille kaikille!

Yritetään jaksaa, Saloka!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.12.2018 klo 14:53

Kuuntelen jouluradiota. Mitä tarkoittaa knihti?

Pyysin veljeä avuksi laittamaan peiliä ja hyllyjä seinille. En tiedä vielä, milloin tuo toteutuu. Haluaisin nyt tehdä jotain jouluista. Maalata kuusen koristeita? Leikata jouluisen kaitaliinan paloja ja toivoa ehtiväni ommella sitä joskus? Ei. En jaksa.

Tänään oli aikainen herätys. Heräyskelloon en reagoinut. Vasta miehen toinen soitto sai mut heräämään. Menin kyllä ajoissa nukkumaan, mutta kun nukun välillä pitkään, en saa herättyä välillä aikaisemmin.

Tapasin tänään hoitajani. Käytiin tutustumassa avohoidon toimintaan. Ehkä voisin osallistua johonkin, jos en pysty menemään työväenopiston kursseille.

Itse asiassa myös hoitajani puhuu sen puolesta, että löytäisin muita keinoja selvitä ahdistuksesta kuin päivystykseen soittaminen. Se nostaa entisestäään kynnystä soittaa itselle helpotusta oloon. Ehkä sama tilanne on kuitenkin ollut jo pitkään eri hoitotahojen suhteen; jo vanhalla paikkakunnalla.

Suupielet on alaspäin.
Tyttöön olen jo ollut tänään yhteydessä...

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2018 klo 20:43

Hei JP.
Minulla alkoi Joululoma.Tuntuu jo kamalan pitkäveteiseltä ajalta. Ajattelin leipoa huomenna, tänään en viitsinyt. Jotenkin olen lopussa, henkisesti aivan uupunut. 😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.12.2018 klo 13:12

Hei, Jaanas! Hyvää joululomaa! 🙂 Mä yritän välillä järjestää paikkoja kotona, mutta aina se sitten taas leviää. Joulukoristeita en ole juurikaan laittanut. Vähän eilen maalailin.

Ahdistaa vähän, mutta ei ole sen pahempi olo. Heilahtaa varmaan jossain vaiheessa huonommaksi. Turhauttaa, kun mikään ei etene. Laskut laitoin maksuun uuden vuoden puolelle.

Sain eilen käsityölähetyksen. En ole sillä tehnyt muuta kuin purkanut ja katsonut, mitä tuli tilattua. Olisi kiva saada tehtyä käsitöitä.

Tänä jouluna aion tehdä rutiinit karsittuina. Isän haudalla en käy. En voi antaa anteeksi, miten hän eläessään kohteli meitä, erityisesti äitiä. Ja sitä kautta meitä lapsia. Alkoholisti juoppo... Ehkä joidenkin muiden haudoilla olen valmis käymään. Mutta vain ehkä.

Kaipaan miestä. Ja toisaalta olen tyytyväinen omasta ajasta.