Jardin Prive,
Silloin viime syksynä, kun olin niin masentunut ja ahdistunut, että en pystynyt enää olemaan mitenkään vaan menin osastolle 2 viikoksi niin en tunnistanut kuitenkaan omaa tilaani, että olin niin vakavasti masentunut. Mielestäni olin vain jonkin verran masentunut. Kuitenkin silloin en pystynyt olemaan, enkä toimimaan mitenkään normaalisti, en syömään, en nukkumaan. En keskittymään mihinkään. Ajattelin pakonomaisesti itsemurhaa 24/7 ym. eli olinhan tosi huonossa kunnossa, mutta ei sitä itse välttämättä edes tajua, että on niin huonossa kunnossa tai ei ainakaan halua myöntää vaan yrittää vain itsekseen kotona pärjätä, kuten minäkin olin päättänyt, että selviän itse, enkä hae apua. Menin sitten sairaalan päivystykseen ihan fyysisen asian vuoksi ja siellä lääkäri huomasi, että olen aivan "sekaisin", kun itkin vain koko ajan ja sanoin, että aion tappaa itseni. Siitähän tuli sitten suoraan osastolle lähtö.
Sitten tuo yliannosten ottaminen. Minulla oli viime vuonna ajoittain samaa, että tuli niin ahdistunut-masentunut olo, että halusin "leikkiä" itsemurhan tekemistä ja otin vaikka rauhoittavia muutaman kappaleen. Tiesin, ettei sillä oikeasti mitään vakavaa tapahdu vaan hetkeksi vaikka nukahdan tms. Mutta halua "sammuttaa" itsensä ja päästä "pois". Ymmärrän tuon hyvin.
Nyt tulee lievemmässä muodossa. Välillähän tässä en ottanut rauhoittavia ollenkaan moneen kuukauteen, kun en tuntenut tarvetta ja pääsin eroon temestan päivittäisestä käytöstä (olin riippuvainen, kun kaksi vuotta melkein käytin päivittäin max.annos oli 3 kertaa 1mg päivässä). Nyt taas kun mieliala ja toimintakyky on ollut heikompaa niin olen alkanut ottamaan kaapissa olleita diapameja kun tunnen tarvitsevani eli siis melkein joka päivä. Mutta ne on 5mg ei kovin vahvoja ja enimmillään otan 2 päivässä, mutta yleensä yksi riittää. Sen on sellaista enemmän viihdekäyttöä, kun haluaa rennompaa oloa, mutta sama itsetuhoinen ajatus siinä kait on taustalla, että haluaa sekoittaa itseään jollakin.
Tänään tuli cittarissa ihan hullu ajatus hetkeksi, että ostan jonkun siideripullon ja otan pamia sen kanssa jos saisi vahvemman "tilan" aikaiseksi. Sitten ajattelin heti, että ei ikinä, minä en ole moneen vuoteen ottanut pisaraakaan alkoa, enkä ole koskaan kovasti sen perään ollutkaan, enkä varsinkaan mikään sekakäyttäjä. Näköjään sitä mielia alkaa antamaan välillä ihan ihme ideoita.
Nyt alan rentoutumaan, kun päivän ollut liikkeellä. Otan tänään yhden pamin, mielestäni olen ansainnut sen🙂 Ne alkaa kohta loppumaan. Enää pari levyä jäljellä. täytyy yrittää psyk.polilta kurnata lisää. Temestaa on melkein 100kpl, mutta en tykkää ottaa sitä, ainakaan päivällä, kun se on "jytympää" kamaa, enkä halua siihen koukuttua uudestaan, että joka päivä alkaisin ottamaan.
Kait sitä on lopun ikäänsä "Pilleri-Kalle", vaikka välillä olisi pitkäänkin ilman. Mutta enpä nyt jaksa siitä suurempaa stressiä ottaa juuri nyt.
Minäkin olen aivan vähän alkanut joulua koristelemaan vaikka niin jo päätin, etten laita ollenkaan mitään tänä vuonna.
Jaksamisia sinulle🙂👍