Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2018 klo 20:05

Hei, Jaanas! 😍 Samaa toivon minäkin! Lääkärin lausunnossa ei sanota tarkemmin syytä, miksen voisi itse jäjestää muuttoa. Harmitaa se. En osannut pyytää sitä riittävän tarkasti. Oletan, että tulee kielteinen päätös... 😞 ja 😭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.10.2018 klo 06:25

Jänskättää. Kelan päätöksen pitäisi tulla tänään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2018 klo 07:36

Kielteinen. ☹️

Käyttäjä September kirjoittanut 12.10.2018 klo 10:26

Hei JP. Todella ikävää, että sait Kelalta kielteisen päätöksen.

Minäkin odotan Kelalta päätöksiä sairauspäivärahasta ja osasairauspäivärahasta. Kolme viikkoa on jo kulunut, mutta päätöksiä ei kuulu. Toinen ei edes ole vielä käsiteltävänä asiointipalvelun mukaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2018 klo 10:41

Täälläkin ootellaan kelan päätöstä. 2 kertaa tuli hylky tt tukeen, jos kolmas auttais.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.10.2018 klo 14:06

Harmin paikka, JP ☹️ Mitä se tarkoittaa muuttosuunnitelmien kannalta? Voiko kukaan (esim. mies) auttaa sinua taloudellisesti, jos oikaisua ei ehdi hakemaan ennen muuttoa?

Halauksin, ☺️❤️
S

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2018 klo 16:30

Kiitos, September, Saloka ja Soroppi!

Miehellä tai kellään sukulaisella ei ole varaa maksaa muuttoani. Yritän nyt saada sosiaalitoimistosta tukea muuttoon. Jos se ei onnistu, on mentävä lainalla. Ja millä sen sitten maksan?!? Tämä asunto on kuitenkin mennyt jo alta. Ainut mahdollisuus on muuttaa ja ottaa vastaan suunnittelemani asunto.

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2018 klo 09:00

Olen pakannut käsityötavaroista suurimman osan. Kaikki muu jäljellä. En jaksaisi tätä. En jaksaisi epävarmuutta siitä, miten selviän muuutosta taloudellisesti. Tuntuu, etten jaksa koko muuttoa. Onko tässä mitään järkeä? 😑❓

Mietin jo sitäkin, minkä muuttofirman valitsen ja mistä vuokraan laatikot, jos en saa sossusta maksusitoumusta. Sieltäkään.

Onneksi tapaan tytön tänään! 🙂

JP

Käyttäjä kirjoittanut 13.10.2018 klo 19:07

Hei JP.
Etkö ole vielä saanut tietoa Kelasta.😍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.10.2018 klo 23:21

Uskon kyllä että on hirveän stressaavaa tuommoinen epävarmuus, JP. Kyllä siitä varmasti kuitenkin hyvä tulee, lopulta jollakin tavalla. Sosiaalitoimistosta voisi siis olla mahdollista saada apua?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.10.2018 klo 08:20

Hei, Jaanas ja Soroppi!😍 Tuli siis kielteinen päätös Kelasta. Mulla on hakemus Sosiaalitoimessa jo vetämässä. Päätöksen sieltä pitäisi tulla alkuviikosta. Olen saanut pakattua jonkin verran, mutta alkaa tulla olo, etten enää jaksa. Tuo Kelan päätös lannisti. En enää näe muuton hyviä puolia. Ei tunnu olevan väliä sillä, että pääsen miestä lähemmäs asumaan. Ei oikein millään. ☹️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.10.2018 klo 09:35

Tiedän tunteen, vaikka en ihan sun tilanteessasi ole ollutkaan. Kuulostat uupuneelta. Onko sun mahdollista saada uutta lääkärinlausuntoa, jolla voisit yrittää hakea Kelasta tukea muuttoon vaikka sitten jälkikäteen, jos lainan joudut ottamaan? Tai olisiko esim. seurakunnalta mahdollista käydä kysymässä taloudellista tukea muuttoa varten?

Pidä huolta itsestäsi!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.10.2018 klo 11:26

Hei, Soroppi! 😍 En usko Kelan heltyvän. Heidän kriteerinsä ovat niin selkeät. En muuta työn tai opiskelun perässä. Muutan sosialisten suhteiden takia, mikä ei ole heillä pätevä peruste, vaikka liittyisi sairauteen ja sen hoitoon. Eli vielä tarkempi lääkärintodistus tuskin auttaisi. Luulen, ettei mun kannata hakea muutosta päätökseen.

Sosiaalitoimiston perusteista en sitten tiedäkään.

Muuttoon väsyneenä,

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.10.2018 klo 19:33

Huomenna pitäisi tulla sosiaalitoimen päätöksen muutosta. Toivo ja pelko vuorottelevat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2018 klo 13:28

Mä pyörittelen laskuja ja mietin voinko ostaa tytölle maitoo. Tulee hirvee kk tästä ja ensikuusta.
Kela ei o vieläkään tehny päätöstä. On se tosi vaikeeta taas siellä päässä.

Viimeks ku muutin, hoiti muut sen. Se oli sellainen pikamuutto. 2 viikossa asunnon vaihto... silloin muutettiin kolmiosta kaksioon. Saa nähä saanko jäädä tähän asumaan, kun tyttö muuttaa. En haluis muuttaa.

Voimia sulle syli täydeltä täältä.