Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.09.2018 klo 18:11

Hei JP,
Tavallaan jännää että toisaalta sellaiset asiat joita kovasti odottaa ja toivoo toisaalta myös aiheuttavat stressiä ja ahdistusta. Toivottavasti asunnon katsomisesta tulee kuitenkin kiva kokemus! 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 27.09.2018 klo 19:05

Hei JP.
Onko löytynyt kiva asunto? Toivottavasti se ei käy liiaksi lompakollesi!
Hyvää jatkoa.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.09.2018 klo 08:47

Hei, Soroppi ja Jaanas! 😍 Ja kaikki muutkin!

Mulla on nyt uusi koti valittuna ja tämä vanha on irtisanottu. Muutan jo marraskuun alusta. Eli muutto aikaistui suunnittelemastani kuukaudella.

Stressi on aika kova. On mukava muuttaa ja suunnitella muuttoa, mutta jännällä tavalla se pelottaa ja ahdistaa samalla. Aivan kuin, Soroppi, sanoit! On niin paljon selvitettävää ja sovittavaa. Järjestettävää. Olen jo aloittanut tämän nykyisen kodin purkamista. Odotan, että saisin muuttolaatikoita ja pääsisin pakkaamaan. Mutta nyt on vuorossa hakemukset KELAan ja kierrätyslavalle menevien tavaroiden purkaminen, että saan nekin pois.

Isännöitsijä tulee tarkastaman asunnon tulevan viikon aikana. Pitää siis saada siivottua. On tuokin peruste! Muuten en ole saanut järjestettyä kotia, mutta sitten muuton alla teen jotakin! 😟

On vain ajateltava myös niitä iloisia puolia: pääsen asumaan lähemmäs miestä! Saan isomman ja halvemman asunnon. Tyttö vain jää tänne... Käyn kuitenkin tapaamassa häntä täällä...

Hyvää viikonlopun jatkoa! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.09.2018 klo 21:07

Ompelukurssi on ohi. En saanut vaatetta valmiiksi, mutta tosi pitkälle kuitenkin! En tuota valmistumista edes uskonut mahdolliseksi. Siksi tuo eteneminen noinkin pitkälle on oikeastaan yllätys.

Eilen ennen kurssia kävin suihkussa, joten ei tarvitse nyt tänä iltana käydä.

Yritän tyhjentää seiniä tauluista, jotta saisin niiden jäljet mahdollisimman hyvin pois. Joidenkin ruuvien kanssa on hankaluuksia. Odotan, että mies tulisi käymään, mulle avuksi.

Tulevalla viikolla pitää laittaa hakemus KELAan toimeentulotuksea - ja sen mukana muuttoavustusta varten. - Haen tukea ostopalveluna muuttoon. Muuttolaatikoita pitää saada. Banaanilaatikot ovat ilmaisia, mutta pakottavat etsimään niitä ja kantamaan kotiin. Ellen saa jotain tuttua autolla kaveriksi. Lähikaupasta voisin käydä huomenna kurkkaamassa laatikkotilanteen. Varsinaiset muoviset lainalaatikot maksavatkin sitten huomattavasti enemmän. Ostopalveluun nekin voivat kuulua. Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.

Tuo ostopalvelu tulisi KELAlle ja Sosiaaalitoimistolle halvaksi. Pääsevät minusta eroon.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.10.2018 klo 18:42

Päätin hakea jonkin verran banaanilaatikoita. Ilman autoa se on aika onnetonta. Kerralla ei saa kannettua montaa. Ja nyt selkäkin on jumissa. 🤕 Huomenna pitäisi saada tutun autolla tuotua enemmän . En tiedä, mitä niihin pakkaisin. 😐 Mistä aloittaa?

Nyt väsyttää. Nousin tänään puoli kuuden aikoihin.

Tänään hoidin nipun (ison nipun) puhelinasioita muuttoon liittyen. Irtisanoin asioita ja tilasin asioita, mm. sähkösopimukset... Puhelimen akku meni melkein tyhjäksi.

Haluaisin nukkumaan. 😴

Käyttäjä September kirjoittanut 02.10.2018 klo 08:48

Hei JP,

Sinulla näyttää olevan muuttoasiat vauhdissa. Minä varmaan aloittaisin pakkaamisen esimerkiksi kirjoista ja muista tavaroista, jotka eivät ole päivittäisessä käytössä.

Olen itsekin haaveillut muutosta pitkään, mutta ne haaveet ovat nyt toistaiseksi jäissä. Nuorin lapsista on vasta aloittanut koulutaipaleensa, joten koulunvaihto ei tule kysymykseen tässä vaiheessa. Ja lisäksi on taloudellinen aspekti. Ennen kun olen saanut itseni kuntoon, ei varmaan kannata alkaa miettiä asunnon ostoa. Kaikki on niin epävarmaa. Olemme asuneet tässä yhdeksän vuotta, joten lapset ovat kasvaneet kiinni tähän asuntoon. Ehkä minäkin viihdyn tässä paremmin, kun pääsen yli harha-ajatuksistani naapureiden suhteen. Olen ainakin edistynyt tänä syksynä paljon.

Mukavaa viikkoa sinulle. Koita rentoutua välillä muuttohässäkän keskellä ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2018 klo 20:46

Hei itsellesi, September! 😍 Kuten itsekin mainitsit, olet edistynyt, - jos sitä sanaa voi käyttää - hurjasti ihan viime viikkojen aikana! Toivottavasti vointisi pysyy yhtä hyvänä kuin nytkin! Ja uskon niiin!

Minä kypsyin tuohon muuttosuunnitelmaan nopeasti. Ja nyt olen jo liki muuttamassa. Kirjoja en aio pakata banaanilaatikoihin. Tulee helposti liian painavia, eivätkä banaanilaatikot ole oikein riittävän tukevia niille. Ajattelin pakata kirjat oikeisiin muovisiin muuttolatikoihin.

Aloitan pakkaamisen ehkä käsityötarvikkeilla. Ja jos laatikosta uhkaa tulla liian painava, lisään siihen vaatteita.

Huomenna yritän jaksaa kurssin jälkeen mennä kätsomaan häkkivarastoa ja sen sisuksia. Paljonko on pois laitettavaa, kierrätettävää ja mukaan otettavaa. En ole tähän mennessä ehtinyt enkä jaksanut. Samaa setvimistä on tehtävä ihan oikeasti myös kotona. Mietin jopa sitä, mitä Maanvaiva ehdotti toisessa ketjussa, että heittäisin lehdet - tai minun tapauksessani ainakin vanhat numerot - pois... 😉

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.10.2018 klo 18:15

Kävin häkkivaraston läpi. Siellä on paljon pois heitettävää. Tytön vauva- ja lapsuusajan tavaroista en henno vielä(kään) luopua. Ja on täällä kotonakin jotain, mistä luovun.

Selkää särkee. Kannoin niitä banaanilaatikoita pari päivää sitten ja nyt nostelin ja siirtelin painavia laatikoita ja kasseja ja kaikkea muuta varaston sisältöä. Parveke on ihan sekaisin. Kuten koko kotikin.

Tänään olen ollut jonkin verran ahdistunut koko päivän. Haluaisin ottaa jo yölääkkeet, mutta silloin en selviä aamuun.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.10.2018 klo 17:32

Sain lääkäriltä toivomani lausunnon.

Saan muuttaa heti avaimet saatuani.

Hakemukset ja liitteet ovat saapuneeet KELAan.

Yritän aloittaa pakkaamisen.

🙂

Käyttäjä kirjoittanut 05.10.2018 klo 12:09

Hei JP.
Hyvää muutto ilmaa toivottaisin ja mukavaa koroissa uutta kotia.😍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.10.2018 klo 15:18

Hei JP! Ymmärrän hyvin että olet stressaantunut (muuttamimen ei ole minunkaan lempipuuhaani), mutta yksi asia kerrallaan niin selviät siitä kyllä. 🙂🌻 En ole varma kerroitko jo mutta pitääkö sinun saada mukaan lähtevät tavarat vanhasta asunnosta uuteen yhden päivän aikana vai pystytkö tekemään sen vähän erissä?

Pidä huolta itsestäsi ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.10.2018 klo 19:58

Hei, Jaanas ja Soroppi!😍 Mä tarvitsen ison muuttoauton. Ei ole järkevää ajella edestakaisin. Matka on kohtalaisen pitkä. Mutta mahdollisia muuttopäiviä on useampi eli ei vain juuri tuo kuun ensimmäinen päivä, vaan myös muutama edeltävä päivä...

Pakkaaminen on stressaavaa. Varsinkin kun en tiedä muuton rahoitusta!

Ompelukamat on nyt puoliksi pakattu!

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.10.2018 klo 12:50

Tästä ketjusta taitaa olla tulossa kuukaudeksi/kahdeksi muuttajan ketju. Ajatukset varmaan liki koko ajan jollain tavoin muutossa. Eilisen ja tämän päivän aikana olen saanut purettua muutaman kirjahyllyn; jäljellä niitä on olohuoneessa, enkä pura niitä vielä sieltä. Tänään vielä pikaisesti imuroin ja järjestelen paikkoja ennen kuin asunnnon tarkastaja tulee huomenna käymään... Pelottaa tuokin. Inhaa. 😝

Pitäisi saada lisää laatikoita. Pääsisin jatkamaan pakkaamista. Sekin ahdistaa.

KELAn päätöksen odotus toimeentulotuesta ahdistaa.

Eilen soitin kriisipuhelimeen. Tällä kertaa oli vastaamassa ihminen, jolla oli paljon puhutavaa ja neuvottavaa, muttei korvia kuulla. Eli näinkin voi valitettavasti joskus käydä.

En jaksaisi jatkaa siivoamista! ☹️ Silti muutto tuntuu suurimmaksi osaksi edelleen hyvältä ajatukselta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.10.2018 klo 05:54

Purin eilen pari hyllyä, imuroin ja vähän järjestin paikkoja. Saa nyt riittää... Saisinpa laatikoita! Pääsisin pakkaamaan!

Väsyttää. On vain noustava; mulla on aamusta tapaaminen. Tai oikeastan ehtisin nukkua tunnnin. Harkitaanpa!

JP

Käyttäjä kirjoittanut 08.10.2018 klo 22:08

Hei JP.
Toivottavasti saat ison muuttoauton ja Kelan tuen muuttoosi.