Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.09.2018 klo 20:49

Hei, Saloka! 😍 Kiva kun kerroit kuulumisistasi! On aina mukavaa tietää miten voit ja miten sulla menee!

Mulla ahdistus on helpottanut siitä iltapäiväisestä. Saan Opamoxia nyt illalla ja sitten aamulla ja sitten vielä puolilta päivin. Voisin siirtää puolenpäivän lääkkeen myöhemmäs, ettei tulisi niin pitkää taukoa iltapäivään/iltaan.

Ja nyt...😴

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 18.09.2018 klo 08:08

Jardin Prive kirjoitti 17.9.2018 18:22

Onko kukaan lopettanut Opamoxia? Mistä annoksesta lähditte? Miten selvisitte siiitä? Mikä oli lopetustahti? Oliko olo hirveän ahdistunut, varsinkin loppuvaiheessa?

Tuskaisena,

JP

Moi!

Toisessa ketjussa keskusteltiinkin aiheesta... Käytin 45 mg päivässä (3 tbl) ja siihen Ketipinor 25 mg x 3 päivässä 6 kk ajan. Lopetin 7.5 mg vähennyksellä joka toinen viikko. Tuli huono olo aina muutamaksi päiväksi. En tiedä kummasta huono olo tuli kun tosiaan Ketipinor väheni samalla.
Hidastettiin tahtia, otin puolikkaasta puolikkaan ja sillä ei enää vieroitusoireita tullut.
Sinulla toki tuo määrä on ollut isompi...Paljon tsemppiä lopetukseen!

Cherry

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.09.2018 klo 08:33

Kiitos, Cherry!

Haluaisin hidastaa pudotustahdin puoleen tai edes niin, että kahden viikon välein vähennettäisiin n. 3,5 mg:aa. Toisalta tuonhan voin toteuttaa itsekin...

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 18.09.2018 klo 09:04

Jos vaan lääkkeitä riittää niin pudota vaan hitaammin. Tärkeintä on että se vähenee tai ei ainakaan nouse. Ainahan voi jäädä johonkin annokseen vähän pidemmäksi aikaa jumittamaan 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2018 klo 13:45

Mä oon hiukan omituinen. Mulla siirrettii temesta suoraan rivatriliin. Ei mitään.
Temestaa söin yli vuoden ja lopetin seinään, unet va meni.
Nyt ku on tota rivatriilii ja aksilonia+ kaikkea muuta, tunnen sen ahdistuksen. Tälläkin hetkellä ahdistaa. Saisin ottaa aksilonia, mut ei mulla ole varaa syä sitä 3x.

Mietin, meniskö apteekkiin. 3 lääkettä loppuu. Tulee taas kiva lasku.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.09.2018 klo 04:54

Mulla täyttyi KELAn lääkekatto heinä- tai elokuussa. Nyt mennään 2,5 e summilla.

Tänään pitäisi selvitä, saanko asunnon. Pelottaa ja jännittää. Tästä on nyt kiinni koko jatkoelämäni. Vapailta markkinoilta ei asuntoa saa. Ehkä tuosta syystä en unessa pysynyt kovin pitkään. Nyt väsyttää, mutta tiedän jaksavani tämän päivän. (Otan seuraavaksi yöksi kaikki mahdolliset lääkkeet, mitä lääkäri on määrännyt, ja nukun niin pitkään kuin nukuttaa. Kunhan saan ensin tiedon asunnnosta...) Olen varautunut - jossain määrin - molempiin vaihtoehtoihin asunnon suhteen. Silti pelottaa!

JP

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.09.2018 klo 08:46

Hei JP, täällä jännätään myös sun asunnonsaannin puolesta! 🙂👍 Luin mielenkiinnolla suunnitelmiasi ja muuttohaaveitasi, silloin kun niistä kerroit vaikka en silloin ehtinytkään/jaksanutkaan niihin sen kummemmin reagoida. Suunnitelmasi niukasti nukutun yön suhteen kuulostavat järkeviltä. Mukavaa (ja itselle armollista) päivää!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.09.2018 klo 18:18

Hei, kaikki!

Sain asunnon!

Ensi viikolla menen katsomaan kahta huoneistoa, ja valitsen sen kumman haluan. Upea tunne!

Aamupäivästä vain iski ihan kauhea ahdistus. Kurssilla. Juuri kun soitin vuokranantajalle. Ja ahdistus kesti. Olin ilmeisesti jättänyt aamu-Opamoxin ottamatta, mikä selittää olon. Pian, kun sain kotona lääkkeet (ne unohdetut), alkoi olo helpotaa. Nukuin jo päikkäritkin.

Nyt on hyvä olla. Mietin mitä kaikkea pitää muistaa! 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2018 klo 12:31

Onnea!

Täällä vielä ootellaan asunnon saamista. Tyttö jo haluis muuttaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.09.2018 klo 19:24

Kiitos, Saloka! Olen tänään varmistellut joitain muuttoon liittyviä asioita. Vaikuttaa ihan hyvältä. En vain ole vielä puhunnut vuokranantajan kanssa lainkaan muuttoajankohdasta.

Väsyttää. Menen ajoissa nukkumaan. Aamulla ihan oikeasti on herättävä ajoissa. Menen intervallille. Tahdon nukkumaan!😴

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.09.2018 klo 20:02

Mä oon puhunut ihan pehmoisia Opamoxin määrien suhteen! 😳

Eli ei mulla ole mennyt suurimmillaan kuin 120 mg Opamoxia vuorokaudessa. Ja nyt sitä menee 37,5 mg. Eli aika pitkällä pudotuksessa jo ollaan... 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.09.2018 klo 06:51

Tytön tapaamisesta sovittu! 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 22.09.2018 klo 19:28

Hei JP.
Kivaa tytön tapaamista. Ja hyvää jatkoa lääkkeistä vieroittamiselle.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.09.2018 klo 14:15

Kiitos, Jaana! 😍 Kävin kaupungissa pikaisesti. Kotiin tultua oksensin. Olin syönyt lounaaksi pinaattikeittoa, joka oli aikanaan palanut pohjaan. Nyt tässä annoksesa se maistui. ☹️ Olin syönyt keiton ennen reissuun lähtöä. Toivottavasti tämä lääke, jonka juuri otin, pysyy sisällä...!

Tällä viikolla pääsen katsomaan asuntoa. Vähän jännittää, pelottaa ja ahdistaa... 😟 näin niinkuin etukäteen. Miten saan tilanteen hoidettua?! Tuleeko ahdistuskohtaus ja milloin? Tuntuu, etten kestä. Toisaalta odotan tuota asunnon katsomista innolla!

JP

Käyttäjä kirjoittanut 24.09.2018 klo 21:18

Hei JP.
Sain tänään kamalan ahdistu-ja paniikkikohtauksen kuin oli täydessä salissa. Meinasin tippua tuoliltani
Kuin kohtaus iski. Tuntui kuin olisin lojunut jonkin yliluonnollisen varassa ja se kamala tunne joka ajoi
Minua pois siitä salista.😍