Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 25.04.2018 klo 20:16

Minkälaiset verhokankaat sulla on JP?? Ei kai niillä kiire oo, voithan sä sit ommella, jos/kun tulee sopiva inspiraatio tai muuten vaan huvittaa. Pottumaistahan se on tehdä, jos ei huvita tai jaksa.

Jardin Prive kirjoitti 24.4.2018 18:36

Hei, Joie!😍 Esititpä kysymyksen, johon en varmaa vastausta tiedä. Mutta luulisin langan kiristyvän, kun säädintä käännetään kohti suurempaa numeroa.

Kyllä näin on. 😀 Mäkin sitten loppujen lopuksi nöyrryin selvittämään asian ohjekirjasta. Jostain syystä ohjeiden lukeminen on niin kauhean vaikeaa. Mielummin sitten kyselen asiaa netistä ja kokeilen niihin kallisiin verhokankaisiin samalla, kun ompelen, että meneeköhän tämä nyt kireämmälle vai löysemmälle, kun käännän tähän suuntaan... kestäis yksi minuutti ottaa se ohjekirja käteen ja etsiä sisällysluettelosta "langakireys". 😟 mutta miksi tehdä asiat helposti, kun voi tehdä vaikeastikin. ☺️

Joka tapaukses nyt on uudet verhot ja ne on hienot, joskin kieltämättä näyttääkin siltä, että ihan ite ompelin. 😳 Kauhean kalliita kankaat on; ostin kolmeen verhoon kankaat ja maksoi yhteensä yli 100e ja langat päälle! 😮 Ei kai valmisverhotkaan maksa niin paljoo, vai maksaako? Musta tuntuu, et mua vähän viilattiin linssiin niissä kaupoissa, kun kerroin myyjälle, että valmiista verhoista tulee 245 cm mittaiset ja pyysin lisäämään saumanvarat kankaiden mittaan. Ajattelin, että hän ammattilaisena tietää, paljonko saumanvaraa tarttee tuommosessa verho-ompelussa. Hän oli lisänny jokaiseen kolmeen kankaaseen yli 30 cm saumanvaroja. 🙄 Siis 15 cm kääntövaraa sekä ylä- että alareunassa, mitä järkeä semmosessa on? Miks niitä niin paljon tarvis kääntää, vai onks niin tapana tehä ku verhoi ommellaan? 😐 Minusta 10 cm per kangas olis hyvin riittäny ja tullu paljon halvemmaks! Ens kerral pitää ite sanoo tarkka mitta paljonko kangasta haluaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.04.2018 klo 11:59

Joie kirjoitti 25.4.2018 20:16

Minkälaiset verhokankaat sulla on JP?? Ei kai niillä kiire oo, voithan sä sit ommella, jos/kun tulee sopiva inspiraatio tai muuten vaan huvittaa. Pottumaistahan se on tehdä, jos ei huvita tai jaksa.

Jardin Prive kirjoitti 24.4.2018 18:36

Hei, Joie!😍 Esititpä kysymyksen, johon en varmaa vastausta tiedä. Mutta luulisin langan kiristyvän, kun säädintä käännetään kohti suurempaa numeroa.

Kyllä näin on. 😀 Mäkin sitten loppujen lopuksi nöyrryin selvittämään asian ohjekirjasta. Jostain syystä ohjeiden lukeminen on niin kauhean vaikeaa. Mielummin sitten kyselen asiaa netistä ja kokeilen niihin kallisiin verhokankaisiin samalla, kun ompelen, että meneeköhän tämä nyt kireämmälle vai löysemmälle, kun käännän tähän suuntaan... kestäis yksi minuutti ottaa se ohjekirja käteen ja etsiä sisällysluettelosta "langakireys". 😟 mutta miksi tehdä asiat helposti, kun voi tehdä vaikeastikin. ☺️

Joka tapaukses nyt on uudet verhot ja ne on hienot, joskin kieltämättä näyttääkin siltä, että ihan ite ompelin. 😳 Kauhean kalliita kankaat on; ostin kolmeen verhoon kankaat ja maksoi yhteensä yli 100e ja langat päälle! 😮 Ei kai valmisverhotkaan maksa niin paljoo, vai maksaako? Musta tuntuu, et mua vähän viilattiin linssiin niissä kaupoissa, kun kerroin myyjälle, että valmiista verhoista tulee 245 cm mittaiset ja pyysin lisäämään saumanvarat kankaiden mittaan. Ajattelin, että hän ammattilaisena tietää, paljonko saumanvaraa tarttee tuommosessa verho-ompelussa. Hän oli lisänny jokaiseen kolmeen kankaaseen yli 30 cm saumanvaroja. 🙄 Siis 15 cm kääntövaraa sekä ylä- että alareunassa, mitä järkeä semmosessa on? Miks niitä niin paljon tarvis kääntää, vai onks niin tapana tehä ku verhoi ommellaan? 😐 Minusta 10 cm per kangas olis hyvin riittäny ja tullu paljon halvemmaks! Ens kerral pitää ite sanoo tarkka mitta paljonko kangasta haluaa.

Hei, Joie.😍 olen tässä yrittänyt laittaa sulle viestiä, ja laittanut viestisi vahingossa asiattomaksi. Toivottavasti tämä viesti onnistuu...

Ostin pimennyskankaan. Tytölle. Valitsi kankaan itse, kukkia... hinta oli 20 euroa metriltä. Laitan verhojen alakänteisiin usein 10cm kaksinkerroin siis niin että siinä on kaikenkaikkiaan kolme kerrosta kangasta. Yläkäänteen teen kapeampana. Onneksi ei ole kiirettä, vaikka haluaisin asiat valmiiksi heti.

Nyt oon miehen luona... Kaipaan läheisyyttä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.05.2018 klo 20:10

Hei JP! Pahoittelit tuossa taannoin toisessa ketjussa että et ollut tullut aktiivisemmin puolustamaan minua vaikka arvasitkin oikein mikä minua rassasi. Kiitos ajatuksesta, mutta se ei olisi ollut tarpeen ja toivon ettei se jäänyt sinua mietityttämään ☺️❤️ Vähän harmittaa koko dramaattisuus ja soppa mutta ehkä oli hyvä että sain harjoitusta siitä että asioita voi puuskahtaa ilmoille, vaikka vähän vähemmän diplomaattisin sanankäänteinkin.

Oletko vielä miehen luona? Miten vappusi muuten meni?

Mukavia verhonompeluprojekteja sulle ja Joielle (vai joko Joie sai omansa valmiiksi?) Mun virkkuukoukku on saanut pitää lomaa kun keväällä innostun herkästi muista jutuista, mut eiköhän siihen jossakin vaiheessa taas tule palattua.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 03.05.2018 klo 09:40

Jardin Prive kirjoitti 29.4.2018 11:59

Ostin pimennyskankaan. Tytölle. Valitsi kankaan itse, kukkia... hinta oli 20 euroa metriltä. Laitan verhojen alakänteisiin usein 10cm kaksinkerroin siis niin että siinä on kaikenkaikkiaan kolme kerrosta kangasta. Yläkäänteen teen kapeampana. Onneksi ei ole kiirettä, vaikka haluaisin asiat valmiiksi heti.

Niin niit pimennysverhojaki on nykyään semmosia kauniitakin, missä on kuvioita ja eri värisiä! Itellä semmoset rumat yksiväriset, kun ei niitä sillon aikana kun ostin oikeen ollu muita ku mustia ja sinisiä. Välttämättömät kumminki ... eri toten nyt, kun aamuaurinko nousee koko ajan aikaisemmin ja aikaisemmin ja illallakin on pitkään valoisaa. 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.05.2018 klo 17:30

soroppi kirjoitti 2.5.2018 20:10

Hei JP! Pahoittelit tuossa taannoin toisessa ketjussa että et ollut tullut aktiivisemmin puolustamaan minua vaikka arvasitkin oikein mikä minua rassasi. Kiitos ajatuksesta, mutta se ei olisi ollut tarpeen ja toivon ettei se jäänyt sinua mietityttämään ☺️❤️ Vähän harmittaa koko dramaattisuus ja soppa mutta ehkä oli hyvä että sain harjoitusta siitä että asioita voi puuskahtaa ilmoille, vaikka vähän vähemmän diplomaattisin sanankäänteinkin.

Oletko vielä miehen luona? Miten vappusi muuten meni?

Mukavia verhonompeluprojekteja sulle ja Joielle (vai joko Joie sai omansa valmiiksi?) Mun virkkuukoukku on saanut pitää lomaa kun keväällä innostun herkästi muista jutuista, mut eiköhän siihen jossakin vaiheessa taas tule palattua.

Hei, Soroppi. Kyllä joo olin vapun miehen luona. Olisin kaivanut lisää läheisyyttä. Mutta oli siellä silti aivan hyvä olla.

Mua harmittaa edelleen etten reagoinut tilanteeseen, vaikka kirjoitat, ettei siihen ollut syytä. Se mikä mua vaivaa, on etten oikeammin ja rohkeammin nouse tukemaan toista. Varmaan toimin reaalimaailmassakin niiin. Ja siitä haluaisin eroon.

Toivon että saisin verhot ommeltua viikonloppuna.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.05.2018 klo 17:40

Hei, Joie!😍 Pimennnysverhot on vain verhot, jotka saa ikkunan eteen, nukkumista varten. Ei niissä ehkä niin paljon kauneutta tarvitse olla. Tyttö vain löysi tuon kankaaan.

Nyt mun on mentävä päikkäreille

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.05.2018 klo 20:26

Tukihenkilö kävi tänään. Ihan mukava tapaaminen. Ja sitä ennen tapasin hoitajan.

Nyt nukkumaan...😴

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.05.2018 klo 14:49

Yritän tänään siivota kotona, ja mielelläni ommella verhoja. Aamusta vatsa oli tosi kipeä. En tiedä, johtuukko lisääntyneistä lääkkeistä, mutta yritän tänään syödä niitä vähemmän. Somacin kuitenkin löysin lopulta, etsimisen jälkeen, ja sitä otan.

Kello on jo yli puoli kolme, enkä ole saanut aikaiseksi muuta kuin laittaa lieden likoamaan. Ja otetua pari nuppineulaa irti, kun ne oli väärässä paikassa... En vain tiedä, mitä sitten tekisin... 😐

Voin edelleen hieman huonosti.

Käyttäjä kirjoittanut 05.05.2018 klo 20:30

Hei JP.
On ilta ja lokit huutaa ja lentelee edestakaisin. Aurinko alkaa pikkuhiljaa laskemaan taivaalta,
istuskelen kissani kanssa olkkarissa, kissani nukkuu pöydällä, naapurista kuuluu puheensorinaa. 😍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 06.05.2018 klo 09:27

Hyvää sunnuntaiaamua JP ☺️❤️

Sä olet ihminen joka välittää muista ihmisistä, ja ilmaista sen että välittää muista. Jo se tekee sen että sun lähistöllä on hyvä olla, ei siihen välttämättä sen kummempaa tarvita. 🙂
Onko jokin erityinen asia mikä tekee sun voinnista huonomman tällä hetkellä? (Eipä siihen aina ole...)

Mulla on ollut roskikset kylppärissä pesua odottamassa perjantaista asti, mut päädyinkin tekemään töitä tänä viikonloppuna niin sielläpä saavat pysyä. Ehkä jaksan tehdä asialle jotain ensi viikolla.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.05.2018 klo 10:15

Hei, ja kiitos, Soroppi!☺️❤️☺️

Mun vointi on tällä hetkelä oikeastaan tosi hyvä. Kärsin melkein siitä. 😉 Kodin järjestäminen on kesken, ja tytön verhojen ompelu, mutta molemmat ovat silti edenneet. Liettä olen hinkannut eri aineilla. Sain vinkin, että lieden saa puhtaaksi sokeripalalla hankaamalla. Ostan huomena sokeria, jotta pääsen kokeilemaan.

Kolhaisin jalkani puolitoista viikkoa sitten. Lääkärissä kävin torstaina ja sain särkylääkettä. Mulla oli eilen vatsa niin kipeänä, etten uskaltanut lääkettä ottaa, mutta nyt tuo vatsan kipu on hellittänyt, ja jalkaa on taas alkanut särkeä, niin otin särkylääkkeen.

Yritän tänään ommella ainakin verhot. Ja yritän ehkä järjestellä paikkoja, ja mahdollisesti tiskatakin.

Mukavaa sunnuntaita!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.05.2018 klo 10:28

jaanas kirjoitti 5.5.2018 20:30

Hei JP.
On ilta ja lokit huutaa ja lentelee edestakaisin. Aurinko alkaa pikkuhiljaa laskemaan taivaalta,
istuskelen kissani kanssa olkkarissa, kissani nukkuu pöydällä, naapurista kuuluu puheensorinaa. 😍

Hei, Jaanas!☺️❤️☺️

Asutko jonkin vesialuen lähettyvillä, kun teillä on lokkeja? (Ei tarvitse vastata tarkemmin.) Mä menin eilen nukkuman yhdeksän jälkeen, ja otin unilääke-setin. Olisin varmaan nukkunut ilmankin, mutta halusin nyt ottaa läkkeet.

Miltä tuntuu, kun naapurista kuuluu ääntä? Meillä ei kuulu oikeastaan kuin yläkerran kävely, ja jonkin viereisen asunnon verhojen avaaminen/sulkeminen. Ja siten tietysti lähi-idästä muuttaneiden asukkaiden musiikki toisinaan. En juuri häiriinny niistä mistään.

Onko kissasi jotain rotua vai ihan "tavallinen" kissa? Minkä värinen se on? Ilmeisesti oikein mukava, kun nukkuu luottavaisesti.

Hyvää sununtaita sinulle!

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.05.2018 klo 10:43

Mäkin oon tosta sokeripalasta kuullu. Uunin mä putsasin ihmesienellä, tai sen lasin. Tuli kirkasta jälkee. En haluis uunin puhdistusaineita käyttää niin lähellä ruokaa.

Mulla on oloh. Verhot ompelematta ja kiskoilla. Pitäis muutenki keksii mitä tehä. Aurinko tulee verhon läpi ja telkkarii ei näe. Tosin mulla on paketissa pimennysverhot. Täytyy kattoo koska jaksaa paneutuu asiaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.05.2018 klo 12:36

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Mä sain verhot ommeltua!☺️ Pitää fiksata niitä sitten, kun ripustan niitä. Vien ne tytöllä lopppuviikosta. Tapaan tutun tiistaina. Sekin on kivaa. Ulos en tänäänkään taida viitsiä. Mielummin siivoan ja järjestelen ja tiskaan...

JP

Käyttäjä kirjoittanut 07.05.2018 klo 12:03

Hei JP.
Se että tänne kuuluu ääniä ulkopuolelta johtuu usein auki olevasta parvekkeen ovesta.☺️❤️
Ja asun meren lähellä, siitä syystä lokit. ☺️❤️ Tykkään kuunnella pikkulintujen laulua, ☺️❤️
sen tähden minulla on usein parvekkeen ovi auki, ja kissani viihtyy parvekkeella. ☺️❤️
Kissani on ihan tavallinen maatiaiskissa. ☺️❤️