Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.11.2017 klo 08:04

Leikkasin eilen joulukorttien kuviot. Lauantaina menen tekemään niihin seuraavaa vaihetta. Sairaalassa ensi viikolla teen niitä taas sen verran eteenpäin, mitä on mahdollista tehdä sairaalassa. Eli ei mitään terävää...

Se, mistä eilen postasin jo, oli tuo Mirtazapiini. Sitä käytetään tosi pienellä annoksella unettomuuteen. Nyt nukun sillä 11 tuntia yöllä ja mahdollissti vielä päikkärit. Väsyttää nyt vähän liikaa. Meninhän aiemminkin nukkuman liki samoihin aikoihin, muta heräsin aiemmin. Tää ei ole enää kivaa. Pitänee olla lääkäriin yhteydessä.

Olin eilen urhea ja käviin suihkussa.

Pitää olla tyttöön yhteydessä, jos vaikka joskus nähtäisiin.

Väsyttää. Hemmetin lääkkeet!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 28.11.2017 klo 10:15

Muakin väsyttää iltasin ja aamusin tuo olanzapin lääke.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.11.2017 klo 17:18

alussa mulla auttoi toi mirtza, mut sit lopetti tehonsa ja valvosin siitä huolimatta. mulla oli 7.5g.

toivottavasti sulla menee sairaalassa hyvin ja pääset äkkiä pois normi rytmiin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.11.2017 klo 18:21

Hei.

Terapia on rankkaa ja terapian jälkeen on rankkaa. Viiltelin tavallista enemmän. Itkin...

Tyttönen vaan kirjoitti 28.11.2017 10:15

Muakin väsyttää iltasin ja aamusin tuo olanzapin lääke.

Lääkkeistä on apua, mutta usein myös jotain haittaa, eikö?

JP

Käyttäjä Joie kirjoittanut 28.11.2017 klo 18:54

Ei se mirtazapin sit ajan kans enää niin paljo väsytä... mut tosi vähän saa kyl ottaa ettei väsytä aamul; ite käytän jotain 1/8 palaa 15mg tabletista. Se toimii hyvin: väsyttää illalla ja yöllä mut ei seuraavana päivänä. 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.11.2017 klo 11:46

Hai, Joie. Ei se Mirta tänään väsyttänyt. Heräsin joskus neljän tienoilla ja olen tyytyväisenä valvoskellut siitä. Ehkä se vaihtelee... Jätin lääkärille soittopyynnön.

Olen taas nyplännyt... hartiat jumiin...

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.11.2017 klo 10:40

Viime yönä taas nukutti. Nukuin 12 ½ tuntia. Heräsin juuri ennen kuin mies soitti. Nyt on hyvä olla. Tosin oli se ihan hyvä olla eilenkin aamusta, vaikkka heräsin aikaisin. En sitten tiedä, mihin aikaan tänään alkaa väsyttää.

Tarvitsisin käsityötarkoituksiin rautakaupasta yhtä materiaalia. Sitä ei vain löydy oikein muualta kuin netistä. Ja isommissa pakkauksiassa. Ehkä voisin soittaa paikalliseen K-rautaan, ja kysyä voisivatko tilata... Kiire sillä ei tosin ole...

Kävin eilen tulostamassa ja kopioimassa nypläs-pohjia. Nyt kuitenkin ensin nyplään tuon työn valmiiksi ja yritän katsoa, miten se meni. Eilen illalla siihen tuli jotain sotkua. 😝

Tukihenkilö tulee iltapäivästä. En vielä tiedä, mitä tehdään. Kelassa voisi käydä tai laittaa laskut sinne netin kautta. En hirveästi jaksaisi lähteä tänään liikkelle. Huomenna on käytävä Siinellissä kortti-ostoksilla. Lauantaina on kurssi.

Olo on tasoittunut tiistaista, mutta tunnen itseni alakuloiseksi. Haluaisin satuttaa itseäni.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.12.2017 klo 18:07

Hei JP, mitä kuuluu? ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.12.2017 klo 11:05

Hei, Soroppi!. Kiitos kun kysyit!😍

Eilen olin korttikurssilla. Tänään heräsin melko aikaisin ja olen ollut netissä ja tehnyt käsitöitä. Ja pyykännyt...

Mieliala vaihtelee. Ja ahdistus. Olen viime päivät joutunut ottaamaan kaikki lääkärin kirjoittamat tarvittavat. Ahdistun tiettyjen ihmisten seurassa ja tietyissä tilanteissa enemmin. Tai sitten, jos juon kahvia liikaa.... (Kuten tänään...) Eilen kursilla ahdisti pitkään. Otin lääkkeet, mutta ne eivät oikein tehonneet. Mulla menee ääni hiljaiseksi ja heikoksi, kun olen ahdistunut, ja se äänen heikkous pysyy vielä senkin jälkeen, kun ahdistus on jo mennyt ohi. Mietin kuitenkin eilen kurssilla, että ahdistus mene ohi viimeistään kotona, joten voin ihan hyvin olla kursilla, vaikka vähän teki mieli lähteä kesken pois. Sen verran olen jo oppinut, etteivät muut juurikaan huomaan ahdistustani. Muuta kuin hiljaisen äänen. Mutta se nyt vain on hiljainen ääni. Pelotti silti. Selviydyin kuitenkin...

Mulla tehdään lääkevaihto. Sen jälkeen aletaan vähentää rauhoittavaa.

Olen miettinyt, miten lääkkeen lopettamisen jälkeen selviän ahdistuksesta ja paniikista. Se pelottaa... Onhan sellaisia aikoja ollut, ettei rauhoittavia ole mennyt. Tulisiko nyt sellainen jakso? En enää muista, miten silloin mentiin. Mikä oli olo? Ahdistiko?

Mitä sinulle itsllesi kuuluu, Soroppi?

Mukavia hetkiä!☺️❤️☺️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.12.2017 klo 22:49

Ei kai siinä mitään jos joutuu ottamaan tarvittavat, tarpeeseenhan ne on tarkoitettu 🙂 Mä olen kuullut että terapian aikana, varsinkin jos siellä käsiteltävät asiat on raskaita, ahdistus voi lisääntyäkin niin mun mielestä voit ihan hyvällä omatunnolla ottaa lääkärin määräämän annoksen.

Helpottaako sua ajatus siitä ettei muut välttämättä huomaa sun ahdistusta? Vai päinvastoin?

Mulle kuuluu ihan ok. Olen kirjoitellut tyypille johon ihastuin. Nyt sekä poikakaverini että hän tietävät toisistaan eli mun ei tartte salailla yhtä toiselta. Jännittävää, joiltakin osin oikein mukavalla mutta joiltakin osin pikkuisen liiallisella tavalla. Oltiin tänä viikonloppuna poikakaverin kanssa mun vanhempien luona käymässä ja sukuloimassa, näin serkkuja pitkästä aikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.12.2017 klo 15:22

Ootko sairaalassa? miten on menny? Miten voit?

☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.12.2017 klo 02:35

Hei, Soropppi ja Saloka! Kiitos kun olette ottaneet yhteyttä. Se tuntuu aina mukavalta, kun joku muistaa.🙂

Olen nyt kotona sairaalakeikalta. Vointi on kohtalainen.

Nousin ylös, ennen kahta. Nautin valvomisesta, mutta onneksi kuitenkin alkaa jo väsyttää. Eihän tässä ole mitään järkeä nousta näin aikaisiin!

Tänään pitää käydä asioilla. Tytöstä en ole kuullut viikkoon.

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.12.2017 klo 12:43

Ostin eilen joululahjoja, ja tänään itselleni. Miehelle pitäisi vielä keksiä jotain kivaa. Maalipurkkeja ja sivellin, ja jotain muuta sellaista. Pitää käydä vielä kaupungissa... Eilen en olisi jaksanut. Olen vähän ilmeisesti flunssassa. Kuume on juuri nyt kuitenkin vielä poissa.

Mulla on keskeneräisiä käsitöitä ja muita vastaavia ihan hirveästi. Voisin tehdä pari työtä valmiiksi tai liki valmiiksi, että saisin ne vietyä eteenpäin valmistumista varten. Olisi kiva saada jotain oikeasti valmiiksi. Vaikka pari vaatetta. Teen niitä viimeistään joululomalla. Nyt olisivat kortit erityisasemassa valmistelua varten. Ne kun olisi saatava postiin ajoissa, että ehtivät jouluksi...

En vain jaksaisi väkertää.

Minkälaista joulua sinä odotat?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.12.2017 klo 20:28

JP ☺️❤️☺️

Toivoisin sellaista rauhallista joulua, haaveiltiin muutama päivä sitten poikakaverin kanssa että jos jouluna vaan (sit kun menen sinne) nukuttaisiin, käytäisiin sen äidin luona syömässä, nukuttaisiin lisää ja sit taas mentäisiin syömään, se voisi olla ihan hyvä. Olen lähdössä ensi viikolla vanhempien luokse, mut tällä kertaa livahdan sieltä pois heti aaton jälkeen.

Mä en yleensä laita kortteja, mut muutaman punaiselta ristiltä saadun laitoin postiin. Itse en ole tehnyt vuosiin! Joitakin joululahjaideoita mulla on, mutta onneksi olen päässyt jo vuosia sitten siihen pisteeseen ettei kukaan varmaan odota saavansa multa mitään (no, lupasin korjata poikakaverin farkut, jos hänen äitinsä ei ehdi sitä ennen), joten jos päädyn jotain hankkimaan/antamaan niin sitten se on iloinen yllätys se 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2017 klo 21:57

Hei, Soroppi!

Mun joulutoiveeni on aika samanlainen kuin sinulla. Siihen kun lisää sen, ettei ahdistaisi. Taitaisi olla aivan ihanaa!

Huomenna lähden reissuun.

Ostin tänään lankaa sukkiin, joita aion alkaa neuloa, loman aikana.

Nyt alkaa lopulta väsyttää. Lääkkeet alkaa vaikuttaa.

Perjantaina oli paha ahdistuskohtaus. Todella paha. Ja tänäänkin ahdisti. En selvinnyt kummastakaan kerrasta ilman lääkkeitä. Nyt otetaan mulle uusi lääke, atarax, käyttöön, katsotaan onko sillä vaikutusta mun ahdistukseen. Pari ihmistä on ollut sillä kannalla, että olisi parempi soittaa ambulanssi kuin ottaa lääkkeitä. En nyt oiekasti tiedä, mitä tuosta ajatella. Ehkä se selviää, kun ensimmäisen kerran soitan 112. Että mitä silloin tapahtuu. Nyt kuitenkin menen nukkumaan...

JP