Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 09.11.2017 klo 17:36

Täytyy myöntää et mulla on samankaltanen olo. Oon viilellyt ku äänet käskevät tekemään nii. Aamulla ja illalla menee ahistuslääke mut tarvisin sitä kyllä päivälläkin, ku sillon ahistaa mut eipä oo tullu otettua. En nää valoa tunnelin päässä ja olo tuntuu toivottomalta.☹️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.11.2017 klo 16:04

Mitä kuuluu, JP?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.11.2017 klo 18:56

Hei, Soroppi ja Tyttönen vaan...☺️❤️☺️ Vastaan teille myöhemmin...

Olo on nyt niin paha, ahdistava ja itsetuhoinen, että en jaksa kirjoittaa. Viiltelen, ja ongelmakäyttäydyn muuten... Otan vielä unilääkkeet... Ja sitten yritän sänkyyn.

Hyvät yöt tai aamut...

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.11.2017 klo 02:18

soroppi kirjoitti 9.11.2017 17:17

Miksi susta tuntuu että haluaisit kuolla, JP?

Siltä tuntuu erityisesti, kun mua masentaa eli usein iltaisin. Ja muutenkin... Elämänhalu ja toivo paremmasta on usein kateisssa...

Mä juon yleensä aamulla kolmisen kuppiq kahvia, mut se on sellaista aika laihaa lirua mitä mulla on tapana keittää 🙂 Yleensä pärjään sillä päivän, mutta viime viikolla totuin taas iltapäiväkahveihin niin nyt olen koko viikon harmitellut kun en osu työpaikan kahvihuoneeseen ikinä sopivaan aikaan 😋

Kunpa pääsisin noihin sun lukemiin. Mulla menee suunnilleen kaksinkertaisesti tuo, mitä sinulla. Mulla on pari tosi väsyttäväää lääkettä, ja jotta pysyisin tolpillani, menee kahvia. Olen sen kulutusta jo vähentänyt. Varsinkin ku huomaan, että se liiallisissa määrin aiheuttaa ahdistusta.

Millaisille kursseille olet ilmoittautunut? Vai liittyikö se ensi viikkoon odottaminen johonkin muuhun kuin siihen, mahdutko kurssille? 🙂

Joka tapauksessa, toivon sulle parempaa vointia ☺️❤️

Viimeistään kai tällä viikolla pitäisi kurssitarjonnan ilmestyä. Mun pitää selvitellä onko muutamalla kursillla tilaa Havahduin eilen, että yksi jursi jolle haluan, on koko vuoden kestävä. Eli se menee jo nyt. En tiedä, pitäisikö mun ilmoitautua sille...Kesken kauden meneminen jännittää vielä enemmän kuin kurssin aloittaminen alussa...

En tiedä, mitä tehdä! Ehkä tämän päivän soitot setvivät asiaa... Toivon!

Kiitos. Tuota tarvitaan!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.11.2017 klo 04:22

Tyttönen vaan kirjoitti 9.11.2017 17:36

Täytyy myöntää et mulla on samankaltanen olo. Oon viilellyt ku äänet käskevät tekemään nii. Aamulla ja illalla menee ahistuslääke mut tarvisin sitä kyllä päivälläkin, ku sillon ahistaa mut eipä oo tullu otettua. En nää valoa tunnelin päässä ja olo tuntuu toivottomalta.☹️

Tutulta kuulostaa. Mulla menee rauhoitavia aika paljon. Niitä on tarkoitus alkaa vähentää. En tiedä, olenko itse kovin sitoutunut siihen tällä hetkellä. Mä viiltelen, kun tuntuu siltä...☹️ Tunneli ja valo ei tunnu kuuluvan yhteen - ainakan mun elämässä useinkaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.11.2017 klo 08:31

Mulla oli lääkäri eilen. Ehdotti lääkettä, johon en varmasti suostu. Olen Leponexista päässyt eroon, enkä sitä uudelleen aloita. Mulla vaihdetaan Temesta Opamoxiin. Opamox on kuulemma pitkävaikuteisempi. Vaihto pitää tehdä sairaalassa. En tiedä, miksi. Ei tullut kysyttyä. Lääkäri ehdotti myös apteekin läääkejakeluun siirtymistä. Siis siihen kun lääkkeett saa pussissa annosteltuna. En voisi ottaa yliannostuksia. Ainakaan niin helpolla. Pitäisi vain saada sossulta maksusitoumus siihen. Itse en ole valmis maksamaan 32 e / kk.

Nyt on jotenkin levoton olo. Käyn pyykkituvalla, ja tukihenkilö tulee iltapäivällä. Huomenna menen käymään kaupungissa katsaastamassa kangasliikkeet. On yksi vaate, minkä haluaisin tehdä. En tosin osaa tehdä sitä ilman opettajan apua. Eli onko mun järkevää ostaa siihen jo kangas?😐 -On tietysti! 😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.11.2017 klo 16:56

mä oon tainut jäädä koukkuun temeen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.11.2017 klo 16:32

Tänään selvisi tuo Opamox-vaihtoasia. Voi olla rankkaa tuo vaihto. Tehdään siksi viikossa sairaalassa. Ja kun muutenkin olen jo epävakaa ja ahdistunut ja itsetuhoinen. Ja sen jälkeen intervallit tiivistetysti. Lääkäri soitti ja kertoi asioista. Hyvä lääkäri. Saa sitten nähdä, milloin vaihto toteutuu... Osaston lääkärillä on asiaan sanottavansa.

Saloka, kiitos kun muistit mua! Voimia elämään!☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.11.2017 klo 08:32

Ulkona alkaa jo valostua. Vettä pitäisi sataa koko päivän. Ei ole tarvetta lähteä ulos. Ajattelin tänään piirtää kaavoja. Saan sitten kopioitua ohjeet ja palautettua lehdet.

Tyttö tuli. Valvoin hetken hänen tultuaan, mutta sitten menin takaisin sänkyyn. Näin unta ompelusta. En muista menikö pieleen. Voisin oikeastaatn ommella pikkuisen tänään. Ostin eilen vetoketjun. Ja huomasin juuri, että ostin sen toiseen takkiin kuin siihen, mitä teen. Katsoin väärää ohjetta ja ostin liian pitkän, mutta taitaa se silti siihen mennä.

Iho kutisee. Rasvaan sitä useamman kerran päiväsä. Silti joudun raapimaan, ja sitten kutiseee vielä lisää....🙄

Vähän pelottaa tuo tuleva lääkevaihto. Mietin, voiko käydä niin, että joudun varmuuden vuoksi menemään suljetulle... Etten poistu kesken tai vahingoita itseäni...? Milloinkohan tuo toteutuu?

Hyvät päivän jatkot kaikille!

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.11.2017 klo 15:48

En tiä mitä sanoa lääkevaihdosta. Mulla pudotettiin essi mun mielestäni nopeesti. Ja tällä viikolla puolitettiin voxra. Onneks en ole kotona ollu enää niin ahdistunu, mut oon tosi väsy. Tänään ei oikee jaksa istuu ees. Koko ajan tekis mieli va laittaa silmät ki. En sit tiä onko tässäkään mitään järkee. Voitelin 4 leipää, et söisin jotain tänään. Ehkä on parempi laittaa silmät kii...

En jaksa päivittää ainakaan nyt omaani...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.11.2017 klo 16:31

Kivaa kuulla sun kuulumisia, vaikka sulla ei hyvin taida mennäkään. Ootko puhunut hoitohenkilökunnan kanssa tosta lääkkeidenvaihtoon liittyvästä pelosta tai siitä, voisitko olla suljetulla sen aikaa?

Kutina on kyllä inhaa. Mulla on atooppinen iho, mut syön sit ympärivuotisia allergialääkkeitä jotka helpottaa kutinaa. Pahimpina aikoina (yleensä ne tulee silloin kun mulla on muutenkin kovasti stressiä) sit perusvoiteen lisäksi mietoja tai keskivahvoja kortisonivoiteita.

Millaisiin ompeluksiin tällä kertaa kaavoja piirtelet?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2017 klo 05:39

saloka kirjoitti 18.11.2017 15:48

En tiä mitä sanoa lääkevaihdosta. Mulla pudotettiin essi mun mielestäni nopeesti. Ja tällä viikolla puolitettiin voxra. Onneks en ole kotona ollu enää niin ahdistunu, mut oon tosi väsy. Tänään ei oikee jaksa istuu ees. Koko ajan tekis mieli va laittaa silmät ki. En sit tiä onko tässäkään mitään järkee. Voitelin 4 leipää, et söisin jotain tänään. Ehkä on parempi laittaa silmät kii...

En jaksa päivittää ainakaan nyt omaani...

Hei, Saloka!😍

Mulla Opamoxiin vaihto ei vähennä ilmeisestikään rauhoittavan määrää. Se muutetaan vain toiseen aineeseen. Mutta silti tuo mietityttää.

Saitko syötyä? Ja oltua oksentamatta?

Voimia sulle!

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2017 klo 06:32

soroppi kirjoitti 18.11.2017 16:31

Kivaa kuulla sun kuulumisia, vaikka sulla ei hyvin taida mennäkään. Ootko puhunut hoitohenkilökunnan kanssa tosta lääkkeidenvaihtoon liittyvästä pelosta tai siitä, voisitko olla suljetulla sen aikaa?

Kutina on kyllä inhaa. Mulla on atooppinen iho, mut syön sit ympärivuotisia allergialääkkeitä jotka helpottaa kutinaa. Pahimpina aikoina (yleensä ne tulee silloin kun mulla on muutenkin kovasti stressiä) sit perusvoiteen lisäksi mietoja tai keskivahvoja kortisonivoiteita.

Millaisiin ompeluksiin tällä kertaa kaavoja piirtelet?

Hei, Soroppi!😍 Tuo lääkevaihto on niin uusi asia, että en ole vielä ehtinyt juurikaan puhua asiasta. Kuulin asiasta keskiviikkona ja perjantaina lääkäri soitti. Jotenkin nolottaa pyytää pääästä suljetulle tuoksi ajaksi.

Mulla on myös atooppinen iho, joka oireilee onneksi aika harvoin. Nyt lämmityskauden alettua on ollut taas kutinaa. Laitan seuraavan suihkussa käynnin yhteydesä ihoon kortisonia. Muuten rasvaan perusvoiteella useamman kerran päivässä.

Vaatteiden kavoja piirtelen, puseroita, tunikoita... Jalat oli eilen tosi kipeät, kun olin seissyt liki koko päivän pöydän ääressä piirtämässä ja ruokaa liedellä laittaessa. Päätäkin särkee... On vielä muutama kaava, mitkä pitää piirtää. Sen jälkeen vuorossa on ohjeiden kopioiminen, mikä on kirjastossa ilmaista. Sitten voisin tutustua krjoihin, jotka on lainassa. Saisin niitäkin palauteltua...

Mun vointi vaihtelee. Mutta hyviä tai edes parempia vointeja sinulle!

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2017 klo 14:35

Tyttö lähti. Tuntuu, että tukehdun.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2017 klo 14:38

😭