soroppi kirjoitti 13.10.2017 18:11
Mulle käy toisinaan niin että ahdistaa kun olen ahdistunut. Silloin päädyn herkästi kamppailemaan sellaisen identiteetin (olenko minä sellainen ahdistunut ihminen?) tai huolen omasta tilasta kanssa (kamalaa kun minä olen taas ahdistunut, mitähän siitä seuraa jos en pysty lopettamaan sitä?) Jotenkin siinä hetkessä on hankala tajuta, että vaikka mä sillä hetkellä tunnen itseni ahdistuneeksi, ei mua koko aikaa ahdista. Et se on sellainen tunne joka menee ohi.
Juu sama juttu mullaki. Ja mulle oli oikeasti ihan uus ajatus se, että tunteiden voi antaa vaan tulla ja mennä. Noin yksinkertanen asia, mut en mä olis tajunnu jollei joku olis kertonu. Jotenki ajattelin aina, että se, mitä tunnen tai se, mitä ajatuksia päässäni liikkuu = minä. Sit ahdisti kauheasti, kun ajattelin asioita, joita en olis halunnu ajatella tai tunsin tunteita, jotka ei mun mielestä ollu "oikeita". 😟 Taivas, kuinka raskasta sellanen on. Paljo helpompi elää, kun tunteet ja ajatukset saa tulla ja mennä ja niihin voi suhtautua ihan lämpimästi. 🙂 Tosin viel kyllä tarvii vähän lääkkeitä välillä, kun ahdistuneisuus on semmosta etten pysty nukkuun.
Jardin Prive kirjoitti 12.10.2017 7:44
Hei , Joie. Mietin hetken kysymystäsi, enkä ole varma vastauksestani, mutta yritän selittää sen, mitä nyt ajattelen ja luulen todeksi... Eli...
Kai se itsetuhoisuus kuitenkin ahdistaa mua itseänikin. Ja siksi on tarve puhua siitä. Purkaa omaa ahdistusta. En nyt löydä parempaa selitystä. Miltä tämä kuulostaa?
Millasta elämää sä sit haluisit elää? Tai ymmärrän tuosta, että itsetuhoinen elämä ahdistaa sua, joten et varmaan haluu semmosta jatkaa. Mitä sä haluisit sen sijaan?
Hyvää viikonloppua! 🙂🌻 Voimia ja parempaa vointia. ☺️❤️