Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2017 klo 04:52

tänään alkaa yksi kurssi. Vhähän jännittää, miten se menee. Tuttu opettaja ja varmaan osa ryhmääkin... mutta silti...

Sain eilen rentoutuksen opastusta. Ja ahdistus/paniikki- ajatuksiin. Illalla kokeilin niitä lievään ahdistukseen. Huomioin ahdistavan tunteen, mutta annoin sen mennä. Niitä tulee ja niitä menee. Ne eivät ole vaarallisia. Jotenkin tuo ajatus tai ajatukset helpottivat oloa. En tarvinnut rauhoittavaa.

Ajatuksia ja tunteita tulee, ja ne voi huomata ja päästää sitten menemään pois.

Olen törmännyt tuohon ajatuksen jo aiemmin rentoutusten yhteydesä, mutta mulle oli uusi asia, että sitä voi käyttää myös ahdistukseen. Tuntuu toimivan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2017 klo 12:26

Kivaa et jaksat ryhmässä käydä. Mä en jaksa. Tai no sulla taitaa se olla kurssi ennemmin. Maanantaina yritän aamulla mennä, jos vaikka onnistuisi.

Kiva kuulla et oot aktiivinen. Harmi ettei syöminen sit taas ole niin hyvin. Voitko kokeilla sitä rentoutusta syömisen jälkeen tai syömisellä?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2017 klo 15:14

Hei, Saloka! Oon tosiaan tällä hetkellä aika aktiivinen. Ohjelmaa on useammalle päivälle. En tiedä, jaksanko koko syksyn. Ensi viikolla alkaa torstaina toinenkin kurssi. Väliä jää reilut neljä tuntia. Siinä pitää syödä ja levätä. Mutta oikeastaan odotan innolla sitä toistakin kurssia. Siellä on ihan vieras ope ja melkein vieraat kurssilaiset, muta enköhän selviä.

En tiedä tuosta syömisestä. Pitänee mainita terpiassa. Rentoutusta pitäisi saada tehtyä... Vaikka ei kai rentoutusta varsinaisessti "tehdä". En tosin tiedä, voiko siitä olla apua syömiseen. Ehkä sitäkin voisi kokeilla...

Lähdin aamusta kurssillle. Jo pysäkillä mennessä huomasin, ettei mulla ollut tarvittavia lääkkeitä mukana. En kuitenkaan kääntynyt niitä hakemaan, kun oli keskeisempää ehtiä paikalle sen verran ajoissa, että ehti saada "oman" paikan. Ja mitä siten kävikään....? Ei ahdistuksen hiventäkään! Olin ottanut aamullääkkeen ja yhdet tarvittavat ennen kotoa lähtöä, ja se riitti! Vaikka oli outo ryhmä ja sillai... En tiedä, mikä muhun tuli?!😐 Ja selvisin kaupan kautta kotiinkin eikä kotonaakaan ahdistanut.😐😐

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.09.2017 klo 17:51

Jardin Prive kirjoitti 14.9.2017 4:52

Sain eilen rentoutuksen opastusta. Ja ahdistus/paniikki- ajatuksiin. Illalla kokeilin niitä lievään ahdistukseen. Huomioin ahdistavan tunteen, mutta annoin sen mennä. Niitä tulee ja niitä menee. Ne eivät ole vaarallisia. Jotenkin tuo ajatus tai ajatukset helpottivat oloa. En tarvinnut rauhoittavaa.

Ajatuksia ja tunteita tulee, ja ne voi huomata ja päästää sitten menemään pois.

Olen törmännyt tuohon ajatuksen jo aiemmin rentoutusten yhteydesä, mutta mulle oli uusi asia, että sitä voi käyttää myös ahdistukseen. Tuntuu toimivan.

Hienoa jos se toimii 🙂👍 Mä olen myös käyttänyt paljon tuontyyppistä ajattelua.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 15.09.2017 klo 09:18

soroppi kirjoitti 14.9.2017 17:51

Muakin on auttanu... Oon tyypillisesti suhtautunu aika dramaattisesti omiin tunteisiin ja ajatuksiin. Tuntuu helpottavalta, et ajatuksia tulee ja menee kaikenlaisia eikä kaikkia tartte ottaa niin vakavasti. 🙂 Ja ennen muuta se, ettei tarvii yrittää väkisin muuttaa ajatuksiaan ja tunteitaan!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.09.2017 klo 06:21

Joie kirjoitti 15.9.2017 9:18

soroppi kirjoitti 14.9.2017 17:51

Muakin on auttanu... Oon tyypillisesti suhtautunu aika dramaattisesti omiin tunteisiin ja ajatuksiin. Tuntuu helpottavalta, et ajatuksia tulee ja menee kaikenlaisia eikä kaikkia tartte ottaa niin vakavasti. 🙂 Ja ennen muuta se, ettei tarvii yrittää väkisin muuttaa ajatuksiaan ja tunteitaan!

Hei, Soroppi ja Joie!😍 Tänään on taas mahdollisuus treenata tuota. (Miten positiivinen ajatus on, että pääsen harjoittelemaaan ahdistuksen hallintaa, eikä kohtaus vain tule päälle ja siitä on päästävä pois. Paniikin aikana kuitenkin haluan siitä pois. Heti...) Harjoittelu on mahdolista, kun paniikki ei ole liian kova.

On hyvä kuullla, että tekniikka on toiminut toisilla, kun muuten voisin helpommin ajatella, ettei se toimikaan...

Tänä aamuna olen yllättävän väsynyt. Menen vielä petiin. Viikonloppuna on kurssi, joten on noustava viimeisetään seitsemältä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.09.2017 klo 06:55

Olen syönyt leipäää ja mysliä Nutrilettin kanssa, ja senhän tietää jo etukäteen, että paino "nousee", kun syö kiinteää. Mutta kyllä tämä nykyinen paino vaikuttaa olevan pari kiloa vähemmän kuin ennen Nutrilett-kuuria... Sain viikolla ruokajonosta mysliä ja leipää. Niitä nyt sitten olen syönyt. Vaikka tarkoitus oli nutrata pitempään pelkällä Nutrilettilla. Mutta menee nyt sitten oikeammin, kun en vain viikosta toiseen ole pelkällä Nutriletilla.

Heräsin tänään ennnen viittä. Ja nousin ylös silloin. Illalla otin unilääkettä. Halusin sammahtaa reilusti ennen kahdeksaa. Oli kurssipäivä, kuten tänäänkin, enkä kotona jaksanut mtään. En edes roikkua netissä!

Olen samalla kurssillla kuin vuosi sitten. En tiedä, johtuuko opettajasta vai siitä, että olen jotain oppinut vuoden aikana, mutta tuntuu, että osaan nyt enemmän ja uskallan kokeilla asioita. Se on hyvä tunne.

Pitäisi käydä kampaajalla. Haluan taas reilusti pois pituuta hiuksista. Niin, että saan hiukset kiinni, mutta ei juuri pitemmmät. Pitää katsoa, missä kuussa on varaa... Saan toimeentulotukea tälle kuulle vähän. Voisin käydä hierojalla... Mutta vasta viikon päästä. Alkava viikko on niin täynnä ohjelmaa, etten siihen enää lisää mitään.

---

Kävin varaamassa hieronnan seuraavalle viikolle. Lompakossa oli juuri sen verran rahaa, että laitoin sen syrjään hierontaa varten. Huomenna tulee toimeentulotuki. Ei paljon, mutta sen verran, että selvinnen kuun loppuun. Kuun alussa pitää maksaa iso sairaalalasku. Eli on ensi kuukin kireä taloudellisesti. Ja tulee kurssimaksujakin maksettavaksi. Nyt ei saa törsätä. Vaikka hieronnnan otinkin...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.09.2017 klo 18:48

Väsyttää. Viikonlopun kurssi on takana. Antoisa, mutta tosi uuvuttava.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.09.2017 klo 14:38

Nytpä voit sit JP hyvällä mielellä huilia 🙂 Mäkin olen täällä pienellä some-taukoa töistä, kun toisto puuduttaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.09.2017 klo 16:25

Hei. Tänään sain käytyä kirjastossa, apteekissa ja kaupassa. En sentään kuitenkaan yksin vaan tutun kanssa. Silti sain ahdistuskohtauksen. Johtui ehkä siitä, etten ollut muistanut ottaa päivälääkettä. Aamulääkkeenkin unohdin tänään ja otin vasta pari tuntia myöhässä.

Olen valmistellut ompelutöitä. En ole vielä päässyt pitemmälle kuin kokeilemaan tikin siisteyden. Ja silittänyt tukikankaita.

En tiedä, jaksanko ommella tänään. Tekisi mieli mennä päikkäreiille. Kumpihan voittaa?

Rentoutusharjoitteita pitäisi tehdä. Ehkä sitten nukkumaan käydessä...?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.09.2017 klo 07:18

Hei, Soroppi!😍 Huilin sunnuntain, mutta aloin ommella heti maanantaina. Sain yhden paidan melkein valmiiksi. Tänään on kurssi ja sitten terapia ja sen jälkeen yksi tilaisuus. Huominen on onneksi tyhjä.

Mua väsyttää nyt, vaikka olen nukkunut ihan riittävästi.

Sain itse asiassa eilen valmiiksi yhden tunikan. Napinlävet ja napit paikoilleen. Laitan sen tänään päälle.

Voi luoja, kun mua väsyttää!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.09.2017 klo 20:14

Ja nyt mua vasta väsyttääkin!😋

Päivän ohjelma takana...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.09.2017 klo 10:40

Voimia sulle, JP! Terapia ja asioiden käsittelykin saattavat väsyttää, muun puuhailun lisäksi. 🙂 Saatko muuten nukuttua paremmin niinä päivinä kun olet illalla hyvin väsynyt?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.09.2017 klo 06:58

soroppi kirjoitti 20.9.2017 10:40

Voimia sulle, JP! Terapia ja asioiden käsittelykin saattavat väsyttää, muun puuhailun lisäksi. 🙂 Saatko muuten nukuttua paremmin niinä päivinä kun olet illalla hyvin väsynyt?

Kiitos, Soroppi!😍

Jos viimeisin terapiakerta olisi jatkunut vielä sen jälkeen kun aika loppui, olisi mulla mennyt luultavasti itkuksi. Taidan käyttää aktiivista unohtamista. En muista lankaan, mistä puhuimmme lopuksi. Vain reaktioni siihen.

Tunnen itseni väsyneeemmäksi kuin aiemmin. En tiedä oikein miksi. Tai onhan tässä uutta tullut. Terapia alkanut ja kurssit alkaneet....! En tiedä, nukunko paremmin, jos olen illalla väsyneempi. Kun menen illalla sänkyyn, on mulle normaalia että nukahdan alle minuutissa.

Tänään heräsin kellon soittoon kuudelta, en meinannut millään jaksaa nousta. Olin kuitenkin nukkunut jo reilut 10 tuntia. Ja minkä huomasin äsken, en ole ottanut edes iltalääkkeitä!

Nukun tällä hetkellä normaalimmalla aikataululla kuin aiemmin. Eli nousen myöhemmin. Nyt vain tuntuu, että aamusta tulee kiire, kun ei ole kuin pari tuntia valmistautua lähtöön...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.09.2017 klo 17:59

Eivät sitten bussit kulkeneet tänään. Sain onneksi tutulta kyydin lääkäriin.

Nyt mua väsyttää ihan hirveän kamalan paljon...😋 Ihan oikeasti olisin valmis menemään nukkumaan.