Minulle määrättiin vielä alkukesästä psyk.polin psyk.lääkäri 100kpl paketin temestaa. Mutta oisko sitten paikkakuntakohtaista tai sitten se muutos tullut nyt justiinsa voimaan. Terkkarissa kyllä miehelleni sanoivat, että yleisesti nyt on alettu tiukentamaan otetta kaikkien "huumaavien" lääkkeiden määräämisessä. Enpä tiedä onko se niin hyvä asia? Minusta tähänkin asti ollut jo tarpeeksi tiukka linja ja jos/kuka niitä tarvitsee niin tarvitsee ja piste. Minulla on se temestapaketti vielä reseptillä, hakematta. Meinaan hakea sen kuitenkin, kun se kerran määrätty. Olkoon sitten vaikka kaapissa jemmassa. Ja sitä suuremmalla syyllä jos sen määrääminen nyt on tiukentunut.
Ymmärrän kiukkusi ja epätoivosi. Täysin tuttuja tunteita elämäni aikana, vaihtelevasti. Ja siihen pahimpaan kuoppaan ei minulla sitten toimi, kuin juurikin rauhoittavat. Niillä saa sen huonoimman hetken katkaistua. Mutta itse yritän, etten enää tarvisi päivittäiseen käyttöön alkaa, koska siinä on se riippuvuus niin suuri.
Toivottavasti et pidä minua ärsyttävänä saarnaajana, mutta mietin tuota viiltelyä, että se kuulostaa tosi rajulta. Mietin sitä, että eikö siitä jää käsiin kamalat arvet jos usein viiltää? Tyhmä kysymys. Ymmärrän, ettei silloin ajattele semmoista jos on pakko viiltää. Itse en ole viillellyt koskaan, mutta osastolla oli paljonkin viiltelijöitä. Minulla on sitten ollut muunlaiset pakkotoiminnot..
Minusta sinun kannattaa kyllä suosiolla hankkiutua osastolle jos ihan oikeasti siltä tuntuu. Et saisi jäädä yksin, koska tilanteesi voi pahentua nopeastikin.
Tuskin tämä sinua lohdutti ollenkaan, mutta kirjoitinpa vain ajatukseni. Tietysti toivon, että saisit tilannetta balanssiin. Itselläkin nyt syksyn pimeät alkaneet tuoda myös ahdistuksen tunnetta ajatuksiin, mitä ei valon aikana juuri ollut.
Voimahali🌻🙂🌻