Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.08.2017 klo 10:33

Kotiudun huomenna. Se tuntuu ihan hyvältä. En vain tiedä miten pärjään itsetuhoisuuden kanssa. Onko siinä ristiriita😐

Luulen etten kotona pysty vastustamaan yllykkeitä. Täällä olen sitoutunut kertomaan ennen kuin teen mitään. Välill se ei ole ollut helppoa.

Huomenna kotiin...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.08.2017 klo 20:14

Nyt kotona. Kaksi paniikkikohtausta kotiutumisen jälkeen.

Väsyttää. On mentävä nukkumaan lääkedosetin kautta...

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.08.2017 klo 09:35

Ensimmäinen yö kotona takana. Huonosti nukuttu. Valvoin suurimman osan. Mutta selvitty...

Oli pari lehteä ja kirjaa tullut. Vähän oon selaillut niitä.

Tänään ei tarvitse olla yksin koko päivää. Tuttu tulee kyläilemän päivällä.

Jotenkin olen jännittynyt koko ajan. Pelkään itseäni. En ole vielä viiltänyt. Kaipa senkin vuoro tulee. Muutakaan en ole itselleni tehnyt. Vaikea olla silti.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.08.2017 klo 10:58

Huomenta JP, miten nukutti?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.08.2017 klo 19:45

Kurja kuulla ettet saanut nukuttua hyvin :/ Mukavaa kuitenkin että sulla on seuraa tänään. Mä kävin yhden kaverin kanssa keräämässä vähän marjoja.

Musta on aina vähän hassua kuulla, että sun tarttee pelätä itseäsi. Lähinnä sillä, kun käyttäydyt niin kivasti muita ihmisiä kohtaan, tuntuu kummalta että itseäsi kohtaan olet niin erilainen 😐. Ehkä se sit kuuluu siihen itsetuhoisuuteen, mitä en ymmärrä. Mut, ymmärrykseni on nyt monessa suhteessa aika rajallinen, eli ei se haittaa. Kiva sä oot silti. 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.08.2017 klo 20:17

Hei, Soroppi!

Ehdinpä tuohon kysymääsi vastaamaan... 😉 Huonosti nukuin, mutta ei se estänyt päivällä apteekki-kirjasto -paniikkia... Nyt olen illasta vähän virkkaillut... Lisäksi löysin kirpparilta kivaa lankaa. En tiedä yhtään, mitä siitä tulee. Mutta pakko oli ostaa, vaikkei ollut edes tarjouksessa... Euron kerältä.

Otin ennen asioimaan lähtöä tarvitavaa, mutta silti se iski. En tiedä, mitä uskallan enää tehdä. Nyt alkaa tuntua siltä, että paniikkien pelko alkaa estämään mua osasta toimintaa. Nyt pelottaa töväenopistollekin meno. Entä jos olen koko ajan siellä paniikissa. Vieraiden ihmisten parissa. Jos ja kun jo kaupassa käynti aiheuttaa paniiikin...😑❓

Löysin tyoväenopistolta vielä yhden kurssin, joka kiinnostaa. Kuinkahan paljon nuo kaikki haluamani kurssit maksavat?😐 Ja uskallanko mennä?

Juttelin eilen tytön kanssa puhelimessa. Hänelle kuuluu hyvää. Koulu alka kai jo tiistaina...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.08.2017 klo 07:05

Hei, Soroppi! Kiitos!🙂 En koe toimivani muita kohtaan mitenkän erityisesti... Ja iteäni kohtaan olen paha... Olisi kiva päästä marjametsään, mutta eksyisin, ja pelkään ötököitä, joita puskissa varmaan olisi. Oletko, Soroppi, tehnyt punkkitarkastuksen?

Heräsin viiden jälkeen. Otin illalla unilääkettä ja sain nukuttua. Nytkin vielä haukottelen, mutta sänkyyn en enää mene.

Haluaisin ompelemaan, mutta näitä kerrostalon huonoja puolia on se, etten vielä voi, kun on hiljaisuus, enkä myöskään ala ompelemaan ennen yhdeksää, jos joku naaapureista haluaa nukkua pitempään... Siispä virkkailen välillä.

Tuttu tulee käväisemään iltapäivästä. Se tuntuu hyvältä.

Tutkin tuossa työväenopiston kurssitarjonnan syksylle. Monipuolisesti vähän kaikkea käsitöiden puolella... Olen itsetuhoinen, ja silti moni asia kiinnostaa.😐 En kai ole ihan toivoton tapaus. Leikittelen kuitenkin hengelläni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.08.2017 klo 12:39

Paniikki ja ahdistus on ilkeä kaveri. Ite tällä hetkellä ahin kanssa painin. Yritän koko ajan selittää sille ettei mikään o hätänä ja ei ukkosta tuu vaikka sataa kaatamalla. Silti pelonsekainen ahi päällä. Vaikeaa hengittää ku joka puolelta sattuu. Kirjoittamisesta ei tuu mitään kun pitää poistaa kirjaimia koko ajan.samalla oon jo niin väsy että silmät painuu ki, mut en voi nukahtaa, jos ukkonen tulee.

Yritä kestää. Ei se pussijuttu tee ku pahaa. Ootko koittanu jääpalaa? Mulla viiltelyarvet muistuttaa koko ajan sitä pahaa oloa, mikä nytkin on. En silti taho tarttuu terään.

Taas alko enemmän sataa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2017 klo 08:10

Hei, Saloka! Mikä meitä vaivaa? Haluta vahingoittaa itseä. Ahdistus, joka välillä ylittää sietokyvyn. Paha olla niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.08.2017 klo 11:10

jp, ollaan varmaan vaan niin huonossa kunnossa. Taas ahistaa, mut yritän selvitä tämän kanssa. Onneksi puskee vaan hikee tällä hetkellä ja yliaktiivisuutta. Koko ajan pitää pälyillä ulos että kohta ukkostaa. En uskalla enää säätiedotusta kattoo, kun jos siellä on lähelläkin ukkosmerkki, niin...

Ruoka ei tunnu pysyvän millään alhaalla. Eilen sit sain leipää pysymään, toi mun turvaruoka, mikä ei ahdista. mut en mä kauan leivälläkään elä. Salaatti loppui ja ajattelin jos en osta vähään aikaa lisää. Maha ei oikee tykkää. en tiä mitä tekisin syömisien kanssa enää. jotenkin mulle ei ole tarkoitettu ruoka. En näe edessäni mua ja ruokaa samalla viivalla.

haluaisin vahingoittaa itteäni, mut en tiä miten.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2017 klo 13:17

Älä, Saloka, ota mallia ainakaan minusta! Parempi jos pidättäydyt itsesi satuttamisesta!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.08.2017 klo 18:49

Millaisia JP virkkailet?

En ollut viikonloppuna varsinaisissa punkkimaastoissa, mutta eipä noita näkynyt. Pidän yleensä aina kompassia mukana, ja katson karttaa ennakkoon sen verran että tiedän aina mihin ilmansuuntaan kävelemällä pääsee tielle. Eilen päädyin pitkäksi aikaa pitämään sadetta yhden suon laitaan, mutta lopulta totesin että sade taitaa kestää niin pitkään että kannattaa vaan lähteä tarpomaan autoa kohti. Sadeviitta on hyvä kun sinne mahtuu reppu (ja marjaämpäri) alle, mut jos se päällä kävelee sateessa niin housut kyllä kastuu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2017 klo 19:44

Tuttu tarjoutui viemään mut päivystykseen, mutten lähtenyt. Ehkä huomenna sitten. Mietin kovasti tätä päivää, mutta on muita suunnitelmia huomiseksi. Päivystykseen mä varmaan silti joudun lähtemäään.

Väsyttää ihan kunnolla.

Tyttö aloittaa koulun lähipäivänä. Enää en ole varma siitä huomisesta.....?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2017 klo 08:44

soroppi kirjoitti 7.8.2017 18:49

Millaisia JP virkkailet?

En ollut viikonloppuna varsinaisissa punkkimaastoissa, mutta eipä noita näkynyt. Pidän yleensä aina kompassia mukana, ja katson karttaa ennakkoon sen verran että tiedän aina mihin ilmansuuntaan kävelemällä pääsee tielle. Eilen päädyin pitkäksi aikaa pitämään sadetta yhden suon laitaan, mutta lopulta totesin että sade taitaa kestää niin pitkään että kannattaa vaan lähteä tarpomaan autoa kohti. Sadeviitta on hyvä kun sinne mahtuu reppu (ja marjaämpäri) alle, mut jos se päällä kävelee sateessa niin housut kyllä kastuu.

Hei, Soroppi! Mulla on pyöräilyviitta. Toimii myös kävellessä ja alle mahtuu reppu.

Virkkaan tällä hetkellä jonkinlaista jakkua. En löytänyt sopivaa virkkukoukkua. Pitäisi olla kooltaaan 3,75 ja sellaisia ei taida olla. Olen virkannut liian kapeaaa hihaa. Teen ehkä niin että pidennän hihaa hieman, jotta saa oikean leveyden käsivarsille eli että edes mahtuu päälle. Purkamaan en käy. Lanka luultavasti menisi vain huonoksi. Pitää sitten toisessa hihassa seurata, mitä on ensimmäisessä tehnyt...

Yön nukuin muuten ihan ok, paitsi kun heräsin viiden aikoihin, olin pyörtyä jopa vielä istuviltaankin. En tiedä, mikä sen teki! Jaoin eilen dosetin, ja ajattelin, josko olisin jakanut väärin, mutta ainakin tämän päivän iltalääkkeet on oikein jaettu. Tällä hetkelläkin on vielä vähän huono olo.

Nyt ei ole vielä päivystys-olo. Onhan päivä aamussa. Katson sitten illemmalla. Yllätyin oikeastaan kun tuttu olisi vienyt mut päivystykseen... Onhan tässä tullut oltua jonkin verran itsetuhoinen, ja leikitty kuolemalla, mutta kuitenkin. Kai mulla on aika korkea kynnys lähteä päivystykseen. Pitäisiköhän soittaa avopuolen polille? Eipä vielä sitäkään...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.08.2017 klo 06:58

Löysin ja tilasin suomalaisesta nettifirmasta 3,75 koukun. Odotan nyt sitä ennen kuin aloitan uusiksi virkkauksen...

Eilen oli paniikkikohtaus kaupungilla. Pystyin kuitenkin hoitamaan ne asiat, jotka olin meinannutkin. Hankalaahan se oli.

Mun pitäisi saada siivottua tai ainakin järjestettyä paikkoja kotona. Kirjoja, ja varsinkin kirjaston kirjoja, on kasoissa sohvalla ja pöydillä. Ja käsityömateriaaleja löytyy reilusti... vähän joka paikasta. Tänään löysin kangasta, jonka luulin jo käyttäneeni loppuun. Olin ihmetellytkin kankaan nopeaa hupenemista...

Nousin neljältä. Vähän väsyttää, mutten aio mennä enää nukkumaan. Saisinpa alettua tekemään jotain muuta kuin vain istuttua tässä koneella ja juotua kahvia.