Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.06.2017 klo 17:09

Moi JP. Ikävää että sulla oli vaikea aamu. Ootko saanut nukuttua? Syötyä? Käytyä ulkona? (Varmaan tosi ärsyttävää kun kyselen tämmöisiä. 😋 )

Mulla on sellainen olo että oon saanut tänään aurinkoa (ehkä liikaakin), kun meillä oli ulkotöitä enkä ollut hoksannut ottaa sopivan ohutta pitkähihaista mukaan. Nyt kesällä parin viikon välein on sellainen talkoina tehtävä urakka, mihin tulee kaikki paikalle. Yhdellä työkaverilla oli onneksi aurinkovoidetta (suojakerroin 50) pienen pieni pullo mukana. Lätkin sitä sit naamaan ja niskaan. Saa nähdä jäikö ihoon vaaleita laikkuja kun en kehdannut ihan hirveästi lainavoiteella läträtä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.06.2017 klo 18:23

soroppi kirjoitti 14.6.2017 17:9

Moi JP. Ikävää että sulla oli vaikea aamu. Ootko saanut nukuttua? Syötyä? Käytyä ulkona? (Varmaan tosi ärsyttävää kun kyselen tämmöisiä. 😋 )

Mulla on sellainen olo että oon saanut tänään aurinkoa (ehkä liikaakin), kun meillä oli ulkotöitä enkä ollut hoksannut ottaa sopivan ohutta pitkähihaista mukaan. Nyt kesällä parin viikon välein on sellainen talkoina tehtävä urakka, mihin tulee kaikki paikalle. Yhdellä työkaverilla oli onneksi aurinkovoidetta (suojakerroin 50) pienen pieni pullo mukana. Lätkin sitä sit naamaan ja niskaan. Saa nähdä jäikö ihoon vaaleita laikkuja kun en kehdannut ihan hirveästi lainavoiteella läträtä.

Hei, Soroppi! Sen verran kävin ulkona, että käväisin Kelassa. Huomenna menen sinne taas hoitamaan asioita. Parvekkeella istuin. Nukuin huonosti. Syönyt jotain olen... Ei lainkaan ärsyttäviä kysymyksiä...😉 Vaan keskeisesti vointiin vaikuttavia asioita.... En ole tänään saanut tehtyä juuri mitään. Syytän siitä huonoja yöunia...

Täällä ei ole ollut noin aurinkoista. Pilviä tullut paljon auringon eteen. Ja tuuli. Toivottavasti et polttanut itseäsi ulkona!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.06.2017 klo 18:43

Oksensin taas.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.06.2017 klo 08:58

Edellinen yö meni kehnosti, nyt nukuin yli kellon ympäri. Silti vielä väsyttää.

Ajatuksia ei ole, en siis kirjoita nyt enempää. Juon kahvia, jotta piristyisin. Sitten lähden KELAan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.06.2017 klo 14:06

Sain Kelassa paniikkikohtauksen. Aika mones viimeisimmälle viikolle... Oon ottanut propralia jo kaksi tablettia. Oon menossa käymään kaupoilla. En tiedä, onnistunko pyöräilemään. Vai jaksaako sydän pumpata... Paniiikki kesti reilut kaksi tuntia. Onneksi nyt ohi! Aivan hirveää kun ne läkkkeistä holimatta vain jatkuvat...☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.06.2017 klo 19:43

Sain toisen - lievemmän - paniikkikohtauksen iltapäivällä. Pelkään enää lähteä minnekään. Ja sitten vielä unohdin liveryhmä-keskustelun syömisestä. Väsyttääkin jo...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.06.2017 klo 18:48

Paniikkeja tulee ihan liikaa. Tänäänkin taas. Ei onneksi mennyt pahaksi, mutta pelkäsin.

Viilsin pikkuisen. En ehkä ota reissuun mukaan veistä. Voin miettiä, jatkanko sitä sitten edelleen kotona. Luultavasti jatkan...

Nukuin tänään pitkään. Valvoin yöllä jonkin aikaa, mutta aamusta heräsin vasta kellon soittoon. Väsyttää kuitenkin jo, vaikka kello on vasta puoli seitsemän - illalla.

Tänään on ollut aivan ihanan lämmin päivä. Kävin päivällä asioilla. Silloin tihnuttti vähän vettä. Mutta myöhemmin kävin sitten helteeessä kaupassa. Ja istuin jonkin aikaa torilla. Mikä sää!😎 Tänä kesänä ei ole monena päivänä voinut pitää parvekkeen ikkunaa ja ovea auki, ainakaan pitempään. Nyt on olleet levällään jo eilisestä, ja samoin ikkunat on auki. Alkuviikko näyttäkin sitten epävakaisemmalta.🤨

Hyvää viikonlopun jatkoa kakille!🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.06.2017 klo 18:52

Miten voit? En ole pystyny käymään tukinetis. Olin eilen illalla tosi kipeä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.06.2017 klo 10:06

Hei, Saloka!😍 Intouduttiin kirjoittamaan toisillemme samoihin aikoihin...🙂

Tuossa edellä tuli kai päällimmäiset kerrottua. Ahdistaat aika paljon, ja paniikkeja tulee paljon. Tiskiä on vuorossa, ja ruoanlaittoa. Ja sitten se ikuisuus projekti: paikkojen järjestäminen! Olisi kiva saada koti siistimmäksi, niin olisi varmaan mukavampi palata kotiin reissulta.

Tuntuu hyvältä ja turvalliselta, kun kotona käydään päivittäin kastelemassa kukat ja muut.

Nyt taas tiskialtaalle...

Toivottavasti kipusi loppuvat!

JP

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.07.2017 klo 17:09

Hei JP, mitä sulle kuuluu?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.07.2017 klo 18:17

Olen palannut reissuilta kotiin, kiitos kysymästä! Heräsin taas aamusta tosi aikaisin, ja nukuin iltapäiväunet. Tuttava tulee vielä käymään...

En ole pariin viikkoon viiltänyt. Siis tätä päivää ennen. Mutta tänään taas ryhdyin puuhaan.

Väsyttää ja masentaa.

Tilasin käsityömateriaalia... 😟 Tunnen siitä vähän syyllisyyttä. Mutta ne tulevat käytöön...

JP

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.07.2017 klo 21:35

Sain vähän rahaa. Ostin lisää käsityötarvikkeita. Nyt riittää pitkäksi aikaa. Tai ainakin syksyyn.

Viime yönä heräilin useampaan kertaan. En kuitenkiaan noussut valvomaan. Siten olinkin nukkua aamusta pommiin. Eli joko nukun liian vähän tai liikaa... Pitää mennä nukkumaan... Väsyttää...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.07.2017 klo 08:10

Eilen oli taas paniikkikohtaus. Kaupassa. Mietin kai osittain, mitä musta ajatellaan ja onko mulla oikeutta ostaa, mitä aioin. Meni sitten kotona ohi.

Nyt pesen pyykkiä. Pyykkituvalla. Heräsin juuri ennen kellon sointia. Yöllä valvoin tunnin. Nukahdin onneksi vielä uudelleeen.

Olen lukenut molemmat Konmarin kirjat. Järjestäminen ja karsiminen kiinnostavat. Kävin viime vuonna läpi vaatteet. Nyt niitä on enemmän, kun talvella tuli ommeltua. Ja nyt kesälläkin. Olen niistä iloinen, jotan en luovu niistä. Eilen ja tänään käyn läpi keittiötä. En mene ohjeellisessa järjestyksesssä vaan sellaisessa, mikä tuntuu kiinnostavalta ja riittävän helpolta. Kirjoja en aio käydä läpi, kuin suurinpiirtein. Kirjat sinänsä tuottavat minulle iloa. Täysi kirjahylly. Kai se kertoo arvostuksestani eri asioihin.

Ehkä jos kirjat olisivat kaapissa läpinäkymättömien ovien takana, ei kirjojen määrälllä olisi niin väliä, mutta kun ne ovat avohyllyssä, ilmaisen kirjoilla itselleni ja muille, kuka olen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.07.2017 klo 17:44

Mun on paha olla. Viiltelen. Olen miettinyt kodin sisustamista sen jälkeen, kun tyttö ei enää asu toisinaan täällä. Olen miettinyt vaihtoehtoja. Erottaa työhuone ja makuuhuone. Sailyttää varavuode.... Lipasto hylly pöytä sänky kaappi... Mille on tilaa missäkin vaihtoehdossa...

Nyt sitten alkoi ahdistaa. Liitttyykö ajatuksiini tytöstä? Siihen, että hän itsenäistyy? En tiedä, mutta on ahdistava ja paha olla. Haluaisin repiä itseni rikki. Hajalle. Jotta vapautuisin tuskasta, joka polttaa sisälläni.

Oli kiva suunnitella, kunnes tuli paha olo.

Ehkä tässä on sitäkin, ettei yksi suunnitelmani onnistu. Joudun miettimään asiat uusiksi.

Haluaisin huutaa. Kaikin voimin. Hengen ulos itsestäni.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 08.07.2017 klo 13:55

Hei JP
olin juuri rannalla kävelemässä ja kävin syömässä salaattia, oli hyvää,
ilma alkoi mennä pilveen ja kävelin takaisin kotiin.
On hyvä asua täällä lähellä rantaa, ainakin kesällä.
Tulin kamalan surulliseksi kuin luin mitä sinulle kuuluu, toisaalta ymmärrän sinua, vaikka en haluaisikaan ymmärtää tuhoamisvimmaasi. Oletko ajatellut miksi sinun on vahingoitettava itseäsi ennenkuin voit olla tyytyväinen itseesi?😯🗯️