Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.09.2014 klo 19:03

Kävin ulkona. Vain parikymmentä minuuttia, mutta kuitenkin. Keräsin pihlajan oksia, niitä marjaisia. Nyt ovat keittiön ikkunalla maljakossa. Täällä ei ole ainakaan vielä ruskaa lehdissä. Vähän keltaista, mutta kaipaan oranssia ja punaista.

Päätä on särkenyt koko päivän.

Olen saanut ommeltua, mikä tuntuu hyvältä.

Ja kuitenkin... Viiltelen ja ajattelen synkkiä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 28.09.2014 klo 07:48

Hei Jardin Prive!
Yritä jaksaa. Minulla on paljon itsemurha-ajatuksia. Yritän pitää pakko-ajatuksiapois, en vaan tahdo onnistua, Jos kuolema tulisi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.09.2014 klo 11:28

Hei, Arka!

Mulla oli viime yö melko katkonainen. Viime aikoina olen saanut nukuttua ihan hyvin, mutta tämä oli nyt poikkeus. Pitää seurata tilannetta. Mulla on olemassa lääke, joka poistaa tuon katkonaisuuden, mutta jätin sen joku aika sitten pois, ja sain silti nukuttua ihan hyvin. Saas nähdä...

Mua ahdistaa. Tekee mieli viiltää. Pitääkö sitä jo näin pian herättyä ottaa rauhoittavaa?

Mun tekee mieli ompelemaan. Istun nyt kuitenkin jonkun aikaa koneella.

Kävin viiltämässä. Ahdistaa! Pakko ottaa lääkettä.

Mä en nyt pysty kirjoittamaan enempää. Olo on niin paha.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 28.09.2014 klo 16:19

Kirjoitan nyt tännekkin kun olen tässä koneella.
kerroin tuolla toisessa ketjussa tuon puutarha-vertauksen. Minua se auttoi kun aloin ajatella että annan itselleni vuoden aikaa, en tee mitään ratkaisevaa vuoteen, en muuta enkä eroa enkä ainakaan itselleni mitään pahaa tee. Yritän käyttää ajan hyödyllisesti ja terveellisesti, syön ,nukun, ulkoilen kuntoilen yms. ja tietenkin tupakka ja alkoholi oli jo jääneet pois. Aina kun tuli paha olo sanoin itselleni että antaa olla, odotan vain, tämä menee ohi, tämä kuuluu tähän juttuun että paranen. Joskus oli niin ahdistavaa että menin selälleni lattialle makaamaan ja sanoin että no niin, antaa tulle kaikkien pahojen juttujen nyt, tässä olen muuta en voi. ja kumma kyllä mitään ei tapahtunut, maa ei auennut eikä mitään, itku tuli lopuksi joka puhdisti. Nukahtamislääke oli ainoa lääke. hengellisiä kokouksia joissa kävin. Rukoilua. Niin ja oli myös hengitysharjoituksia. kaikkea kannattaa kokeilla mistä vain avun saa. Ei nyt enempää, ottaa aika voimille menneiden muistelu, vaikka olen tosi kiitollinen että tänään voin paremmin. Ihan joskus tuntuu että olen ollut unessa josta heräsin.
Muistakaa että niin voi käydä jokaiselle, tulee parempi aika ja elämä on ihanaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 28.09.2014 klo 18:19

Hei Jardin Prive!
Huomasin että olit käynyt ketjussani. Kiitos kun puhuit toivon sanoja. Ja kiitos kun kerroit ajattelevasi minua. Tämä on ollut vaikea päivä, paljon pakkoajatuksia. Nyt alkaa olla ilta ja ollaan menossa saunaan. Sen jälkeen on tarkoitus katsoa Wallanderia. Kirjoittelehan mitä sinulle kuuluu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.09.2014 klo 14:27

Hei, Arka.

Otin eilen yön unta tukevan lääkkeen. Nukuin paremmin kuin edellisen yön, eikä ahdistuskaan tullut aamusta. Nyt masentaa. Anteeksi, en jaksa nyt kirjoittaa enempää...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.09.2014 klo 16:01

Jardin Prive,

Voimia. Se tulee se hyvä päivä taas sieltä, usko pois🙂👍

Hyvä, että olet saanut nukutuksi paremmin. Sekin vähentää ahdistusta.

Kirjoitellaan taas!

🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.09.2014 klo 11:28

Hei, Arka ja Autiotalon Kuunvalo.

Heräsin puoli tuntia sitten. Ensin tuntui ihan hyvältä, mutta nyt alkaa näköjään masentaa ja ahdistaa. Mun pitäisi taas saada lääkäri kiinni resepti-asioissa. Tunnen itseni huonoksi ja kelvottomaksi. Viilsin.

Mun masennukseni tällä hetkellä ei ole niin paha, että ajattelisin aktiivisesti itsemurhaa. Mutta jotenkin tuo ajatus kulkee mukana kuitenkin. Kaipaan sairaalaan. Tiedän, että siellä olisi tuskastuttavaa olla. Mutta ajatukseni olisi, että olisin turvassa itseltäni. Kyllä niitä kuolemanajatuksia, ja -toiveita on sittenkin niin paljon.

Pitää vissiin ottaa tähän ahdistukseen jotakin. Toivottavasti saan päivällä lääkärin kiinni.

Hyvää tai edes melko siedettävää päivää! Arka, olet ajatuksissani. Ymmärrän, että sinun olosi on ihan kauhea.

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.09.2014 klo 16:26

Hei Jardin Prive!
Hyvä kuulla että ajattelet minua. Minulla on vaikeita pakko-ajatuksia eri harjoittelujaksoista joita suoritin opiskeluaikanani, suoritin ne kaikki. Turvapeiton alla olen yrittänyt maata ja lukea jotain. Vähän on vain vaikea keskittyä. Harmillista kuulla että olet viiltänyt. Viillätkö tätä nykyä usein. Ajatellaan Jeesusta ja että hän on kärsivien kanssa. Aika kuluu onneksi koko ajan eteenpäin, kuolemaa kohti mennään. Minulla on lääkäriaika tulossa. Yritän saada uusia lääkkeitä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2014 klo 11:26

Hei, Arka.

Luin uudemmat viestisi tältä päivältä. Sun on tosi paha olla. Toivottavsti uusi lääkärisi ymmärtää tilanteen. Kerro hänelle kaikki. Ehkä siitä seuraisi jotain hyvää...

Nukuin tänään taas pitkään, siihen asti, että sain ystävältäni tekstiviestin. Aamusta laitoin tytön kouluun ja menin takaisin nukkumaan. Pitäisi käydä apteekissa. Ahdistaa jonkun verran. Mulla on lääkäri ensi viikolla. hän on mulle uusi, joten jännittää, miten kommunikaatio sujuu. Ja minkälaiset hänen linjauksensa ovat.

Oikeastaan alkaa näköjään ahdistaa enemmän.😟

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2014 klo 11:55

Joo, näköjään tuo ahdistus tosiaan paheni... Viilsin... En tiedä, mitä tehdä... Oon menossa illalla ompelukurssille, enkä tiedä, mitä otan mukaan. Sekin ahdistaa... Apteekkiin pitäisi lähteä. Ahdistaa... Otin lääkettä. Toivottavasti se auttaa!

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.10.2014 klo 12:09

Hei Jardin Prive!
Mitä lääkettä sulla on ahdistukseen? Toivottavasti jaksoit mennä ompelukurssille. Onko sulla joku käsityö työn alla? Minä olen maannut turvapeiton alla ja kuunnellut TV seiskaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2014 klo 12:14

Hei, Arka.

Mä syön ahdistukseen Ketipinoria ja Temestaa. Katsotaan, mitä syön ensi viikon lääkärissä käynnin jälkeen...

Kyllä mä sille kurssille menen. Maksanut kun oon. Mä teen liinoja ja kasseja.

Tää ahdistus ei nyt tunnu hellittävän.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.10.2014 klo 07:45

Hei Jardin Prive1
Olitko käsityökurssilla? Mitä siellä tehtiin. Minä olen menossa suihkuun, tänään on lääkärinaika. Saa nähdä saanko uusia lääkkeitä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.10.2014 klo 09:54

Hei, Arka.

Olin illalla kurssilla. Pääasiassa pähkäsin, mitä tehdä. Tein liinaa.

Kerro, miten lääkärissä kävi...