Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.04.2017 klo 18:19

Hei, Saloka!😍 Ei nuo omat ajatukseni niin selkeitä ole mullakaan....

Väsyttää. Nousin ennen viittä. Eli nyt on valvottu jo reilut 13 ½ tuntia. Mietin päikkäreille menoa. Toisaalta voisin tehdä vähän käsitöitä. Tosin käsityökurssilla olen jo tänään ollut. Tapasin avohoidon työntekijäni vielä kurssin jälkeen. Siinä välissä ostin itselleni farkut. Aika kinnaavat, mutta menee päälle. Toiveissa laihtua pari kiloa... Jos tämä motivoisi?

Haukottelen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2017 klo 20:04

Alkaa väsyttää. Oon valvonut 14 tuntia. Jouduin ottamaan pari rauhoittavaaa päivän mittaan. Nytkin ahdistaa vielä vähän. Tekee melko voimakkaasti mitli satuttaa itseäni. Ongelmakäyttäytyä. Tekisi mieli kokeilla eri tapoja. Mutta ei tänään.😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.04.2017 klo 06:37

Tänään vaaka näytti kohteliaasti mukavampia lukemia. Se motivoi alkamaan taas seurata syömisiä. Aloitin ruokapäiväkirjaan uuden sivun. Ravitsemusterapeuttia varten pitää jossain välissä pitää ruokapäiväkirjaa muutama päivä. Ehkä saisin sen vain kopioimalla ruokapäiväkirjan sivut kopiokoneella. Pitää vain tehdä vähän tarkempaaa kirjanpitoa nuo päivät. Mutta on tosi vaikeaa määritellä kalorit ja ruoka-aineet itse tehdyistä ruoista. Varsinkin kun ne ei ole useimmiten tehty minkään perusohjeen mukaan, vaan vähän erikoisemmmin. Eli miten lasken makaroonilaatikon, jota ei ole tehty jauhelihaan vaan soijaan ja jossa ei ole munamaitoa vaan juustoa?!😐

Olen taas tänään menossa kurssille, ja koko viikonlopunkin. Eilen meni tarvittavia. Tämä päivä jotenkin pelotaa. Se vanha tilanne, että paniikin jälkeinen päivä on pelkäävä. Sitten se taas helpottaa.

Otan nyt yhden tarvittavien erän. Ahdistaa sen verran kovasti.

Haluaisin satuttaa itseäni. Se olo pysyy. Olen melkein vihainen niille ihmisille ja niille asioillle, jotka estävät mua tekemästä sitä.

Käyttäjä kirjoittanut 07.04.2017 klo 08:24

Ei sua auta mikään muu kuin kirjoittaa kaikki aineet erikseen ja sitten laskea kalorit.
Itse käytän tätä, kun joskus viilisten ruokapäiväkirjaa.
https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.04.2017 klo 13:50

Hei, Maanvaiva! Finelin sivut on mulle tutut. Mutta se ei ratkaise tilanneetta kokonaan. Jos otan esim. makaroonilaatikon. En tiedä yksittäisen annoksen makarooni- tai juustomäärää. Voin ymmärtääkseni vain etsiä jonkin mahdollisimman samanlaisen ruoan tiedot. Mutta jos otan esim makaroonia desin, kaksi ja nakkeja pari kappaletta, on se mahdollista laskea erikseen. Vai keksitkö paremman tavan?

JP

Käyttäjä kirjoittanut 07.04.2017 klo 13:54

Mie mietin asiaa viikonloppuna. Joillakin kehonrakentajien sivuilla voisi olla neuvoja, kun he laskevat ruuat tarkkaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.04.2017 klo 13:56

Kiitos kun jaksat avittaa!

Käyttäjä kirjoittanut 07.04.2017 klo 17:06

Ilma menikin niin huonoksi ettei voi olla ulkona, niin mietin asiaa. Ei kai sitä muuten voi tehdä kuin tekemällä ruuasta oman reseptin johon laittaa käytetyt aineet ja sitten sen reseptin syöttää esim. Kiloklubin ruokapäiväkirjaan tai Sulamoon joka on halpa. Ja ne laskee kalorit.

Ei taida olla minusta sulle apua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.04.2017 klo 08:58

Olen joskus laskenut koko ruokasatsin (esim. uunivuoallisen) kalorit yhten ja jakanut sitä sitten niin moneen osaan kuin on annoksia, mutta se on vaikeaa ja epävarmaa. Jätän tuon ongelman ravitsemusterapeutille. Pitää selitttää hänelle, mitä olen laittanut ja miten paljon ja kerron ruoka-annoksen koon.

Aurinko paistaa. En ole katsonut vielä säätietoja, mutta toivottavasti on kaunista. Vaikka eihän sillä ole mulle sen suuremmoin väliä, kun olen kurssilla sisällä koko päivän ja huomisenkin.

Mulla on tiedossa ensi viikkolle enemmänkin projekteja. Ikkunan pesua ja käsitöitä. Reilusti...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.04.2017 klo 20:04

Käsitöitä tein vähän, siivonnut en ollenkaan. En edes tiskannut. Kävin hankkimassa käsityömateriaalia. Ei pitänyt, mutta en voinut jättää niitä kaupan hyllylle...😋

Kova tuuli ja sade. Väsyttää jo; otin ajoissa iltalääkkeet ja ne vaikuttaa nopeasti. Siispä nukkumaan...

J.P.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.04.2017 klo 06:41

Kiitos, yrityksestaä auttaa, Maanvaiva!

Mun pitää nyt aamusta soittaa sosiaalityöntekijälle. Ainakin yrittää soittaa. Vähän jännittää ja pelottaakin. Saanko esitettyä asiani kunnolla? Sitten pitääkin lähteä jo kurssille. Toivottavasti saan sosialityöntekijän kiinni mahdollisimman alussa soittoaikaa.

Aamu valoistuu nopeasti ja aikaisin. Kello on kuusi ja ulkona on jo ihan valoisaa!

Tyttö saapuu pääsiäiseksi yhden tai kahden yön yli.

Tänään voisin yrittää kursin jälkeen pestä ikkunat. Ellei sitten käsityöt vie voiton...

Luovuin juuri vieljelypalstastani. Aika ei riitä siihen. Ja viime vuonna oli niin monta paniikkikohtausta palstalla, etten oikein olisi enää uskaltanut mennä sinne. Ja luovuin jo syksyllä tavaroista palstallani.

Jotenkin vaikea olo...☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.04.2017 klo 07:55

Sain eilen sossun kiinni, ja asiani hoitui helposti. Ja koko päivä meni lähes ilman rauhoittavia! Illalla otin yhden erän, vaikken olisi sitä tarvinnut, ettei pudotus olisi liian nopea.

Tänä aamuna olen ollut väsynyt. Kävin torkkumassa puolentunnnin unet.

Odotan käsityölehtiä postista. Toivon, että tulevat pääsiäiseksi. Olisi useampi päivä aikaa tehdä. Huominen vielä aikaa tulla... Muuten pitää jatkaa vanhoja töitä, jotka ovat keskeneräisiä... Sekin voisi olla ihan järkevää...? Haluaisin tilata yhden käsityömateriaalin, mutta se on aika kallista. Pitää harkita sitäkin...

Pesin eilen kaksi ikkunaa. Meni aika sujuvasti. Vaikeita paikkoja vain. Ikkunoiden edessä oli enemmälti tavaraa. Mutta sain siirrettyä ne pois, ja vieläpä takaisin paikoilleen.

Masennusta ei juurikaan ole, kun saan levättyä ja nukuttua tarpeeksi. Viikonlopun kurssinkin jaksoin. Nyt tuntuu melko helpolta olla...🙂

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 12.04.2017 klo 10:41

Hei, sinäpä olet ollut reipas. Minulla on työt rästissä. Toimintaterapeuttini on sairaana. Ja
edunvalvontani poissa töistä, siellä on vain sijainen joka ei tiedä mitkä hommat on tehty.☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2017 klo 11:29

ootpas ollu reipas. Tännekkin vois tulla ikkunoita pessee 🙂

Juu, kannattaa ekana tehä vanhat työt ja sitten aloittaa uusi. Se on masentuneelle aika hankalaa. Haluaisi va aloittaa uusia saamatta niitä valmiiksi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.04.2017 klo 06:24

Hei, Jaana6 ja Saloka!☺️❤️☺️ On tuntunut hyvältä touhuta. Kun sain ikkunatkin pestyä... Parvekelasit vielä jäljellä. Nyt ainakin täällä astaa lunta. Eli parvekelasit eivät peseydy ainakaan aamun aikana. Tänään pyykkään jo aamusta; seitseältä alkaa pyykkituvan käyttö.

Yritän tänään saada tehtyä käsitöitä. Eilen tuli tilaamani käsityölehdet. Eli pääsiäisen aikana ehtii sitten enemmän sitäkin puolta! Ajattelin tänään mennä illalla kirkkoon ehtoolliselle. Monta asiaa tulee tehtyä turhan harvoin: eli esim. liikuttua ja käytyä kirkossa. Kumpaakin haluaisin, mutten saa aikaiseksi... Täällä järjestetään kummilapsen päivä. Mulla on "adoptio-kummipoika", jonka kanssa ajattelin lähteä liikkeelle silloin.

Tiskit on valloittaneet altaat ja altaiden reunukset. Tulee olemaan kova työ saada ne tiskatua ja kaappiin. Välillä sain tiskattua aina iltainsin, nyt se on jäänyt.😟 En tiedä, miten saisin itseni taas motivoitua siihenkin.

Olisi niin monta asiaa, joihin tarvitsisin motivaatiota!