Mikä tahansa addiktio, itsemurhan ajatteleminenkin on addiktio tuossa vaiheessa kun sitä koko ajan ajattelee, viiltelty, tupakointi, alkoholi, lääkkeet, mikä tahansa, ei parane muutoin kuin vieroittamalla ajatukset siitä ja keho myös. ja se ei onnistu kuin pieni askel kerrallaan, ihan minuuttipeliä joskus, että saa siirrettyä ajatuksen pois.
Olen itsekin addikti-ihminen ja tiedän kuinka vaikeaa on yrittää hampaat irveessä olla tekemättä jotain mitä ei saisi tehdä, mutta kun lakkaan taistelemasta ja sanon itselleni että en nyt ajattele sitä, en tee, siirrään myöhemmäksi ja käytän ajan johonkin muuhun mukavaan tekemiseen. Lähden vaikka kävelemään ulos. Lukeminen ei minulla onnistunut, koska olin liian hermostunut ja ahdistunut. Maalasin, piirsin, tanssin, juoksin, tein jotain mistä tuli se mielihyvä.
Pienin askelin, ensin myöntää että olen addikti ja sen jälkeen hakea apua, tukea muilta samassa jamassa olevilta. teitä on täällä nyt useita itsemurha-ajattelijaa, ettekö voisi alkaa tukemaan toisianne että pääsisitte irti siitä ajatuksesta?
Ja tärkeintä on että jos on saanut olla vaikka viisi minuuttia ilman itsemurha-ajatusta, niin kiittää siitä ja nauttii kun ei tarvi ajatella sellaista. Kerätä kiitoksen aiheita, kaunis päivä, lapsi, eläin mikä tahansa siinä lähellä jota voi katsoa ja olla kiitollinen.
Hetki kerrallaan eteenpäin!