Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.01.2017 klo 15:16

Onpa tosi mukavaa kuulla JP että voit paremmin, vaikka hetkenkin! Auringonpaistetta päiviisi. 😎

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.01.2017 klo 19:52

Hei, Soroppi! 😍 Nyt kun on ilta ja iltaväsymys, maailma ei näytä niin ruusuiselta kuin aamusta. Ruusuissa on piikit... Kohta menen nukkumaan, ja toivottavasti herään taas hyvällä tuulella.

Ja hei sinullekin, Saloka!😍 Olet kyllä urhea. Jaksat vaikka mitä; Varsinkin kun on kyse tytöstä. Ja ihan muutenkin!

Nyt vielä vatsan toiminta läääke, ja unille...😴

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.01.2017 klo 07:02

Heräsin aikaisin. Olen tehnyt hiljaisia käsityötöitä. Nukun tänään todennäköisesti päikkärit.

Haluaisin ensi kesäksi omiin mittoihini eli laihtua reilusti. Haluaisin tietyt farkkutakit päälle. Tietyt farkut. Kesäneuleet....

Tänään sen aloitan. Alkuun pari viikkoa osa-nutrausta Nutrilettlla. Syön jonkin´verran enemmän kuin on ohje. Ja liikunnan kun saisi mukaan... Kyllä mä aion olla kesällä köykäisemmässä kunnossa!

Otan ruokapäiväkirjan taas käyttöön. Lisään kasvisten syöntiä. Vähennän vielä enemmän leivän syöntiä. En osta kotiin herkkuja. Ja silti yritän olla oksentamatta.

Olen näitä laihdutuksen alkua tehnyt useamman kerran. Miten saisin tämän onnistumaan nyt?!😐

Ulkonäkö haaveet ei ole paras keino syyn puolesta laihduttaa. Terveys ja hyvinvointi olisivat kannustavampia. Ja hyvä olo!

Liikunta on aikanaan antanut mulle nautintoa. Voisiko sen saada takaisin? Sauvakävely ja vesijuoksu.

Olisi mukava päästä johonkin ryhmään laihduttamaan. Se olisi motivoivaa. Onhan noita ryhmiä varmaan, mutta mistä löytää sellaisen. Kuntosalille en ole halukkas menemään. Harmi, kun Painonvartijat ei ole enää Suomessa... Mutta sen systeemin osaan. Ja netistä heidät löytää. On mietittävä Nutrilett kuurin aikana, liitynkö netin tarjoamiin palveluihin.

Voi kun onnistuisin!😯🗯️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 23.01.2017 klo 10:06

Hei JP.
Minä olen ollut tässä flunssassa, joka ei meinaa hellittää.
Kaikkein vaikeita on nukkuminen, kuin täytyy hengittää suun kautta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.01.2017 klo 10:32

Hei, Jaana6!😍 Olen kuullut, että nyt on ollut liikkeeellä flunssaa, joka kestää ja kestää... Harmi, kun se on löytänyt sut! Muistan yhden oman flunssan, jolloin pystyin nukkumaan edes jotenkin vain liki istuma-asennossa, ja silloinkin yskitti...

Toivon sulle paranemista!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.01.2017 klo 07:24

Mulla oli viikonloppuna ahdistus/paniikkikohtaus. Olin tyytyväinen, että se tuli silloin eikä kurssilla. Nyt pystyin vähän ajattelemaan, ettei se kestä ikuisesti. Yritin opetella sitä, että se meneee aikanaan ohi. Otin tosin lääkkeet siihen normaalisti, isomman kautta, mutta kyllä se oli näin jotenkin helpompi kestää.

Mun pitäisi käydä tänään kirjastossa. On viimeinen mahdollisuus palauttaa osa lainatusta. Kävin kuitenkin tarkistamassa sakon määrä: 20 senttiä lainalta eli ei paha. Taidan sittenkin käydä kirjastossa vasta huomenna. Ellei sitten tule hyvää väliä kirjastossa käyntiin. Tälle päivälle on jo aika lailla ohjelmaa.

Sukkien neulominen on ollut jumissa. On niin paljon kaikkea muuta. Käsitöitä riittää. Ja nyt tykkään niitä tehdä. Laitan nyt verhoja. Tänään vaihdan verhot makuuhuoneeseen. Keittiöön vaihdoin jo verhot. Odotan kevättä, että voisin taas vaihtaa keittiön verhot keväisempiin. Ja sitten taas kesäksi.

Tytölle kuuluu hyvää. Se helpottaa aina mun oloa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.01.2017 klo 11:31

tuutko tännekkin vaihtaa verhot? Täällä on semmoinen sotku että pelkään että äiti kun tulee alkuillasta, laittaa mut siivoo. En jaksa ees ajatella. Huomenna raskas päivä taas edessä. Miten jaksan sen. SH on pahentunut, kun oon väsynyt. Mitään ei pysty syömään eikä juomaan, ilman järjetöntä pahaa oloa. Taidan mennä päikkäreille ja sitten sen jälkeen kattoo, jos jaksan kutoo. Kutominen on hiukan hidastunut nyt, kun koitan nallesta tehä lapaasia. Silmukoita on enemmän ja puikot pienemmät. Pitäisi varastossa käydä lankoja hakemassa, mut en mitenkään jaksa. Ne on varaston viimisessä nurkassa siellä takana.

voimii sun päivääsi...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.01.2017 klo 14:38

Hei, Saloka! Sain vaihdettua verhot. Tulisin, jos tietäisin missä asut ja matka ei olisi kovin pitkä...😉

En pystynyt lopettamaan syömistä. Siispä oksensin. Alkaa entisestään muistuttaa bulimiaa.

Ommella pitänee tänään. Edes yksi pussukka. Väsyttää kuitenkin. Masentaakin. On ollut niin pitkään tasaista. Väsymys tämän kai tekee. Tekee mieli ongelmakäytäytyäkin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.01.2017 klo 05:35

Ehkä mun ongelma syömisen suhteen on kahtalainen: Ensinnä puputan jotain koko ajan (nyt tosin kaalia) ja toiseksi en kuuntele kylläisyyttä. Syön ruokaa/hyvää/jotain, vaikka tunnen olevani jo täysi. En osaa lopettaa syömistä, kun olen syönyt riittävästi. Ja sitten helpotan erityisesti psyyykkista oloani oksentamalla. Yritän nyt vaikuttaa tähän suunnittelemalla ruokalistan etukäteen. Kuulostaa helpolta, mutta koko ajan haluaisin syödä jotain. Kaalia olenkin rouskuttanut.

Olen taas yöllä valmistellut käsitöitä. Pääsen siten ompelemaan kun hiljaisuus loppuu. Nyt tosin väsyttää niin kovasti, että menen kokeilemaan nukkumista.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 28.01.2017 klo 16:29

Hei JP.
Miksi sinä oksennat kuin olet syönyt? Onko se sinun ongelmakäytöstäsi?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.01.2017 klo 08:58

Hei, Jaana6.

Mulla on bulimian tyyppisiä piirteitä. Ne on viime aikoina tulleet selvemmiksi. En niinkään pidä tätä ongelmakäyttätytymisenä vaan syömishäiriönä. Jos syön jotain "liikaa" ja varsinkin, jos syön useamman "liikaa", sitä varmemmin oksennan. Se ei ole päivittäistä, mutta kyllä mulla on silmien ympäriltä verisuonia katkeillut, eli semmoisia "nirkkoja" on silmien ympärillä. Ainut yritykseni ratkaista tilanne on nyt seurata päivän "ruokalistaa" mahdollisimman orjallisesti. Jotain voin vaihtaa toiseen, mutta mitään "ylimääräistä" ei pidä syödä. Oksensin siis eilenkin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.01.2017 klo 12:02

tiedän ton tunteen. Eilen söin 4 perunaa ja kastiketta. Voi veljet sitä huonoo oloa, vaikka söin 2ssa erässä. Oksentaa olisin mennyt, jos olisin ollut yksin. Miettisin kauan tekisinkö senn silti mut sain sitten pidettyy ruuan sisällä.
Mulla ei vielä ole mitään suonii katkennut, mut suunympäriltä iho on rohtunut ja alkaa kirvelee kun rasvaa. Kasvojen iho on muutenkin rohtuneempi ja huulet koko ajan rohtuneet.

Kyllä me tästä päästään pois. Ollaan hetki orjia, ruokaorjia. yritetään pitää annokset pieninä ja yritetään syä vähän välii.

Mä muuten söin pe paistettuu munaa ja arvaa olinko eilen ummessa. pelkäsin koko eilisen päivän niitä munapaukkuja ja kaikkia muitakin, mut ei tullu. Hiukan oli ilmaa mahassa, mut ei mitenkään pahasti. Näin voin antaa luvan itelleni syä paistettuu munaa perjantaisin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.01.2017 klo 19:59

Hei, Saloka! 😍

Mä söin eilen kaksi paistettua munaa ja se oli sitten se "liikaa"...

Päivällä oli hyvä olla. Olin tyytyväinen elämään. Mutta nyt iltaa kohti on alkanut msasentaa. Ajattelen kuolemaa ja kuolleita. Väsyinkö vai säikähdinkö liian hyvää oloa?😑❓ Nyt kaipaan sairaalaan, mitä en päivällä todellakaan halunnnut.

Tekeee mieli ongelmakäyttäytyä!😭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.01.2017 klo 07:01

Tein eillen aika paljon käsitöitä. Päätä särkee, niskat kai jumissa. Olen tyytyväinen sihen, mitä sain aikaiseksi. Paljon on vielä tehtävää, mutta jokin edistyy...

Sain vielä eilen yhden läääkereseptin. Kunhan haen lääkkeen tänään, saan sen vielä apteekista tämän kuun maksusitoumukslla.

Mulla on tänään aamusta käsityökurssi. Se on jo tuttua eli todennäksesti ei tule kovaa ahdistusta. Tosin eilen tuli, vaikka olin kotona koko päivän. Kun vieras (joka siis on tuttu) tuli, alkoi ahdistus, joka muuttui liki paniikiksi. Lääkkeillä ja vieraan lähdöllä se meni lopulta ohi...

Täällä kotona pitäisi järjestää ja siivota. Olen vain tehnyt käsitöitä ja tavarat on jääneet sunnilleen käyttöpaikalleen. Pari ristipistotyötä voisi kehystää. Pitää ensin avata samaa sarjaa oleva kehys, jotta näen, miten olen sen tehnyt. On niiiiin pitkä aika siitä, kun olen viimeksi kehystänyt (eli saanut jotain ristipistoa tehtyä). Saisin jotain sielläkin valmiiksi.

Eilen pysyin syömisissä kurissa. Taidan vain syödä liian vähän. Laskin kalorit noin summittain ja sain tuloksesksi 800-900 kaloria. Kahvimaitoa siihen ei kuitenkaan ole huomioitu, ja siitä tulee varmaan reilut 100 kaloria. Tällä syömisellä ei ole ainakaan vielä ole ollut vaaraa oksentamisesta. Muokkaan välillä ruokalistaa, mutta en syö "ylimääräisiä". Tuntuu jotenkin hullulta ja liian jäykältä, mutta kun toisaalta yritän samalla laihduttaa. Kaloreita kuitenkin pitäisi lisätä hieman. Voisin ottaa vaikka yhden Nutriletin lisää. Syön siin Nutrilettin kanssa tavallista ruokaa.

Menen mielelläni tänään kurssille. Ilmoitauduin eilen yhdelle viikonlopun mittaiselle kurssille, joka on muutaman viikon päästä. Haluan saada yhden tunikan valmiiksi nopeammin kuin se ehtisi tällä tiistain kurssilla "ompelujonossa". Ja siellä on vieras opettaja, joten viikonloppu menee "harjoituksena" uudesta /uusista ihmisistä.

Toivon teille kaikille mukavaa viikon alkua!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.02.2017 klo 08:05

Uskalsin käydä vaa'alla. Vain hitusen enemmän kuin viimeksi pari kuukautta sitten. Käyn vaa'alla vain kerran viikossa. Tai aikomus ainakin on... Täysin turhaa useamman kerran käynit tai päivittäinen. Nyt mulla on jotenkin luottamus siihen, että homma toimii. Ja olen kesän tullen hoikempi. En oikeastaan epäile asiaa kuin ihan hiukan... Ehkä tässä avittaa sekin, että yritän oksentamisesta eroon. Sen suhteen mun on pidettävä tiukasti syömiset kurissa. Eli jos nämä kaksi yhdessä toimisivat....

Menen tänään käymän hierojalla. Jännitän varmaan sitäkin aika paljon. Uusi hieroja mulle. Pitää ottaa lääkkeitä etukäteen ja muistaa myös Propral.

Tytölle soitin eilen. Kuului hyvää.