Werner kirjoitti 21.12.2016 9:28
Kiitos vastauksesta Jardin. ☺️
Minustakin tuntuu, että tämä on masennusta. Vähän niinkuin kierre, mikä ruokkii itse itseään. Kun oon yksinäinen, niin se aiheuttaa masennusta (siis yksi osasyy).
Olen kerran käynyt lääkärissä muun asian vuoksi ja ohimennen maininnut asiasta (mahdollisesta masennuksesta). Keskusteltiin lääkärin kanssa tovi ja teki mulle lähetteen toiselle lääkärille.
Kävin siellä ja keskusteltiin. Yritin olla mahdollisimman rehellinen, mutta jokin tässä masennuksessa on niin hävettävää, että yritin itselleni vakuutella mielessäni, että "tää menee ohi". Ja lääkäri sanoi, että oot heti yhteydessä jos tuntuu, niin katotaan mitä tehdään.
En ole ollut yhteydessä, vaikka ehkä nyt ois pitänytkin..
Tietysti on nuo masennuslääkkeet, mutta tuntuu että ne jakaa mielipiteitä aika paljon. Poistaako ne tosiaan masennuksen ja jääkö niihin koukkuun? En mitä muita sivuvaikutuksia?
Jardin; saanko kysyä mitenkä etäsuhde toimii? Olet ilmeisesti tyytyväinen? Ainakin luottamus pitää olla kohdillaan, kun toinen niin kaukana asuu. 🙂
Kyllä minulta löytyy muutamakin harrastus (itsenäisiä). Eli liikuntaa tulee harrastettua. On se välillä aika työn ja tuskan takana saada itsensä ulos. Mutta niinkuin sanoit, niin liikunnasta tulee se mielihyvä sitten jälkeenpäin. Ei siis välttämättä tunnu itse liikunan aikana, mutta kun käynyt suihkussa ja vähän syönyt jotain, niin hyvälle tuntuu. - Ainakin sen hetken aikaa.
Hei, Werner!🙂
Miksi koet masennuksen hävettävänä? Se on yleinen sairaus. Kuka tahansa - melkein ainakin - voi siihen sairastua. Jos kuitenkin ottaisit yhteyttä siihen lääkäriin. Hänhän jo oikeastaan tarjosi sinulle apua!
Masennuslääkitykseen ei jää koukkuun. Voi tulle aloitusoireita ja lopetusoireita, mutta ne eivät tarkoita riippuvuutta. Aivot vain tarvitsevat aikansa sopeutua uuteeen tilanteeseen.
Mulla lääkkeet vaikuttaa. Sitä ei välttämättä huomaa niin selvästi kun niitä syö, mutta kun lääkitys loppuu, tulee olo huonommaksi. Vaikka lääkkeillä ei ole mulle "täysin parantavaa" vaikutusta, on niillä kuitenkin merkitystä. Joku hyötyy lääkityksestä enemmän kuin joku toinen, mutta sitä ei voi tietää, kenellä teho on paras. Ja voi olla, että joutuu kokeilemaan useampaa lääkettä ennen kuin "se oikea" löytyy.
Niin, etäsuhteesta... Vaihtaisin sen mielelläni lähisuhteeksi, mutta se ei ole mahdollista, ainakaan tällä hetkellä. Luotan mieheeni. Hän kaiketi muínuun. On tässä ainakin omaa aikaa eikä joka asiassa tarvitse ajatella toista...
Voisitko löytää harrastuksen joka olisi sosiaaalisempi? Liikunta on hyväksi aina, mutta jotain muutakin?
Hyvää joulunodotusta sinulle! Miten vietät joulun? Oletko yksin vai esim, sukulaisten seurassa? Kuitenkin kaiken kaikkiaan, voimia sinulle!
JP