Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.12.2016 klo 15:31

saitko mitään aikaiseksi? Sulla oli tai on ainakin ihan järkeviä suunnitelmia ja niistä ainakin ajattelen että saisit ajatukset pois itsetuhoisuudesta. Ethän satuta itteäsi?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.12.2016 klo 19:14

Olen tässä ommellut...

En ole satuttanut itseäni, vaikka miele tekee. Kunpa teitäisin, miksen vahingoita itseäni!😐 Haluaisin taas tehdä sitä niin kovin...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.12.2016 klo 11:48

Hoitokokous takana. Haluan vahingoittaa itseäni. Tuntuu, että annoin vääriä tai liian ehdottomia vastauksia itseni vahingoitamisen suhteen. Sanoin, etten halua muuttaa tapojani. Kuitenkin olen niitä jo muuttanut. En ole viillellyt viikkoihin. Miksen? Sitä en vieläkään tiedä. Ja nyt sitten on itsetuhoinen olo. Itkettää.

En ilmeisesti kelpaa tällaisena.

Tukea vähennnetään.

Nyt on voimakas halu viiltää. Sen sijaan laitoin herneen mukiin merkiksi viiltämisen halusta. Olo on epätoivoinen. Odotan yhtä soittoa.

Paha. Paha minä!😭

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2016 klo 15:21

☺️❤️☺️
Kumpa voisin suaa auttaa tai tulla ees sun luokse. Vaikka istuisimme sohvalla ihan hiljaa. Tuntisit sen toisen ihmisen ja sen että välitän susta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.12.2016 klo 07:18

Kiitos, Saloka!☺️❤️☺️

Aion yrittää tänään edetä lahja-rintamalla. Katson, paljonko yhden pussukan tekemiseen menee aikaa. Osaan sitten arvioida ajantarpeen. Miehet tulevat saamaan lahjaksi kahvia. Ja miesystävälle tyyny. Pitää sekin muistaa ommella...

Nukuin 8½ tuntia. Nyt on ihan hyvä olo. Mun yöt vaihtelee niin kovin.

Odotan puoli yhddeksään/yhdeksään ennen kuin alan ompelukonetta käyttämään. Jotain teen jo sitä ennen. Esim ompelen reunakanttia liinaan. Olen tosi tyytyväinen tämän vuoden ompeluksiin... Outoa, etttä voin sanoa/kirjoittaa tuon. Olla tyytyväinen itseensä.😐

Tein nyhtökaura-wokin toissa päivänä. Ohje oli paketissa, ja äsken tallensin sen tietokoneelle. Tosi hyvää! Tajusinpa juuri, että aamupalankin voisi tänään syödä. Väsyttää vielä sittenkin... Mutta nukkumaan en enää mene. Suihkussakin pitäisi käydä, mutta sinnekään en mene. Olen nyt "ei-ihminen".

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 15.12.2016 klo 09:49

Hei JP
Olen taas uppoutunut lukemiseen enkä oikeastaan saa mitään muuta aikasiksi koko
päivänä kuin luen. Nyt pitäs aloittaa taas uus kirja Daphne Wright Kaukainen kuningaskunta.😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.12.2016 klo 16:22

mä en o nöhtökauraa syöny ikinä, millaista se on? Mahtaisiko joskus toi teini sitä syä.

Mä alan tekee sukassa kantapäätä nyt. Toista sukkaa ehkä tarvii hiukan poistaa silmukoita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2016 klo 07:20

jaana6 kirjoitti 15.12.2016 9:49

Hei JP
Olen taas uppoutunut lukemiseen enkä oikeastaan saa mitään muuta aikasiksi koko
päivänä kuin luen. Nyt pitäs aloittaa taas uus kirja Daphne Wright Kaukainen kuningaskunta.😍

Hei, Jaana6!😍

Mulla on kirjoja lainassa kirjastosta varmaan yli parikymmentä. Enimmmäkseen käsityökirjoja, joissa riittää selailu. Mutta ihan kuin mulla ei olisi aikaa siihenkään... Istun tässä koneella, teen käsitöitä, syön, laitan ruokaa, käyn apteekissa ja kaupassa. Mutta lukeminen... Auts😟

Minkä tyyppisiä kirjoja nuo on, mitä luet? Mulle ihan vieraita...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2016 klo 07:27

saloka kirjoitti 15.12.2016 16:22

mä en o nöhtökauraa syöny ikinä, millaista se on? Mahtaisiko joskus toi teini sitä syä.

Mä alan tekee sukassa kantapäätä nyt. Toista sukkaa ehkä tarvii hiukan poistaa silmukoita.

Hei, Saloka!😍

Nyhtökaura on ns. lihan korvike. Tehty kaurasta ja muistaakseni härkäpavusta. Ei maistu kovin paljon millekään. On kuitenkin kolme eri makua. Se on kohtuuu kallista, mutta minä tykkään.

Mulla ei ole sukat edenneet viikkoon. Harmittaa,mutta kun aika ei riitä kaikkeen. (Mutta tässä koneella istumiseen riittää...🤨) Sain eilen pari pusukkaa valmiiksi. Leikkasin äsken loppuun seuraavat pusukat, mutta vuorikankati pitää vielä miettiä ja valmistaa... Saisit ehdottomasti pussukan, jos tietäisin, kuka olet!☺️❤️☺️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.12.2016 klo 14:09

kiitos JP, tekisin mäkin sulle sukat tai jonkinlaiset lapaset, jos tietäisin missä asut ym.

Mulla on pää kipeenä. Tekisi mieli hakata sitä seinään. Joku "kaivaa" silmäni pois kuopasta ja tunkee korvaani jotain. Siis suomeksi koko oikea puoli niskasta asti on kipeenä. En ole mitään ottanut siihen vielä, mut kohta otan kun meen teetä hakemaan...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.12.2016 klo 07:01

Hei, Saloka!😍 Ikävä tuo sinun särkysi! Joko se on ohi?

Tämä aamu on arvottu heräämistä. Olen luullut nukkuneeni jo tarpeeksi useanpaan kertaan, mutta takaisin sänkyyn on pitänyt palata. Nyt olen ollut ylhäällä jo jonkin aikaa. Ja päivävaatteet on myös vaihdettu.

Suunnittelen siivoamisen aloittamista, kunhan hiljaisuus loppuu.

Annan taustalla soida Jouluradion.

Mietin työväenopiston kurssien ohjelmaa. Olen ilmoittautunut useammalle kurssille, ja jotain pitää jättää pois. Yksi vähän kauempana sijaitseva kurssi houkuttaa, mutta en tiedä, onko musta siihen... Matkata pitemmälle, olla vieraiden ihmisten seurassa. Olisi sentään tuttu opettaja. Hypätä kyytiin, kun juna on jo liikkessa. Kurssi jatkuu syksyltä. Lähempänä olisi pari lyhyempää kurssia, ja tutut opettajat niissäkin... Tuntuu vaikealta pättää... Onneksi vielä ei ole kiirettä.

Siivoaminen ei todellakaan ole lempipuuhaani. Haluaisin matot pois lattioilta, että saisin pestyä lattiat. Imuroin ehkä matot ja laitan ne sitten sivuun vaikka parvekkeelle. Jaksaisinko? Pakkohan sitä ei olisi tehdä tänään. Ja WC pitäisi myös siivota. Onneksi tiskit toimii nyt joka ilta. Eilen oli enemmän tiskiä, kun olin tehnyt ruokaa ja kääretortun.

Ajattelin alkaa siivoamisen vasta kahdeksan - yhdeksän aikoihin, niin saa naapurit nukkua viikonlopppuna pitempään, jos tahtovat... Pesukoneen laitan kuitenkin pyörimään jo seitsemältä.

Toivon teille kaikille hyvää lauantaita!🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2016 klo 14:13

kyl se särky iltaa kohen laantui, onneks. Ei vienyt onneks toimintakykyy. Mulla on aika harvoin pää kipee, mut silloin se on kipee.

Täälläkin pitäisi vessa siivota, tiskit tiskata, imuroida, pestä lattiat, roskat viä ja jne jne. Plää... Kai mä ke aamuun mennessä tämän saan kondikseen.

Mä en viitti työväenopiston kursseille mennä, kun en kumminkaan tällä hetkellä jaksa mennä sinne ja olla siellä. Olen joskus ollut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2016 klo 07:20

saloka kirjoitti 17.12.2016 14:13

kyl se särky iltaa kohen laantui, onneks. Ei vienyt onneks toimintakykyy. Mulla on aika harvoin pää kipee, mut silloin se on kipee.

Täälläkin pitäisi vessa siivota, tiskit tiskata, imuroida, pestä lattiat, roskat viä ja jne jne. Plää... Kai mä ke aamuun mennessä tämän saan kondikseen.

Mä en viitti työväenopiston kursseille mennä, kun en kumminkaan tällä hetkellä jaksa mennä sinne ja olla siellä. Olen joskus ollut.

Hei, Saloka!😍

Sain imuroitua eilen. Ja matot toimitin parvekkeelle. Voin nyt pestä lattiat, kun saan sen aikaiseksi. Keitän riisipuuroa. Heräsin viideltä, mutta kävin nukkumassa reilun puolen tunnin unet. Pitempään en voinut nukkua, kun puuro on valmistumasa. Haudekattilan kanssa tuollainen tauko kuitenkin onnistuu. Nyt väsyttää taas. Ehkä menen vielä toistamiseen nukkkumaan... Puuro hautukoon omia aikojaan.

Mulla oli keväälä taukoa kursseista, kun olin sairaalassa. Nyt toivon pystyväni osallistumaan, kunhan saan päätettyä, mihin osallistun...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2016 klo 07:38

Viveeka, mitä sinulle kuuluu?😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2016 klo 19:30

mä teen kanssa haudekattilassa riisipuuron ja mannapuuron. Se on helppoa ja eikä pala pohjaan. Aattona pitää puuroa tehä ainakin. Saa nähä teenkö huomenna meille ruuaksi riisipuuroa. Tyttö tykkäis ainakin.