Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 07.12.2016 klo 15:34

Hei. Menen huomenna porvooseen retkelle, ja aion katsoa onko niissä pikkumyymälöissä
olkia, himmeleiden tekoon.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.12.2016 klo 17:19

Hei, Jaana6!😍

Toivottavasti löydät olkia. Niillä rakentelu on ihan rentoutttavaa. Ja myöskin haastavaa....😉

Mä oon osastolla. Ahdistaa melko kovasti. Oikeastaan tosi kovasti. Haluaisin olla kotona. Vielä kaksi yötä täällä. Vajaat kaksi vuorokautta. Pitää kohta mennnä pyytämään hoitajalta rauhoittavaa. Lisää...

Haluaisin rakennella kotona himmeliä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.12.2016 klo 09:01

Mä tarvitsin himmeliin 25 senttisiä olkia vähän. Muuten riiitti ne kai aika normipituisset 22 senttiset. Pitää vielä pätkiä pienempiä pätkiä. Eilen lohkesi yksi olki kun olin juuri saanut melkein koko osan tehtyä; sain kuitenkin korjattua sen, ettei tarvinnut heittää koko osaa pois.

Olen koko ajan jonkin verran ahdistunut. Mun pitäisi onnistua käyttää lääkkeettömiä keinoja. Mutta saan kyllä lääkkeitäkin.

Tunnen itseni jännittyneeeksi koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.12.2016 klo 17:02

Sain ahdistuskohtauksen linja-autossa tänään. Päässä akoi vilisee ihan järkyttäviä asioita. Onneksi se meni ohi sit lopulta, pystyin keskittyy musiikkiiin jota kuuntelin.

Toi himmeli kuulostaa mielenkiintoiselta, mut liian vaikealta mulle. Alan ensi vuonna kokeilee yhtä lapasen ohjetta. Sanoin ohjaajallekkin siitä jo. Hän näytti peukkua asialle.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 08.12.2016 klo 18:16

Hei JP
Minäkin sain olkia, ja viikonloppuna alan tehdä himmeliä.
Oli kiva retki.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.12.2016 klo 18:36

saloka kirjoitti 8.12.2016 17:2

Sain ahdistuskohtauksen linja-autossa tänään. Päässä akoi vilisee ihan järkyttäviä asioita. Onneksi se meni ohi sit lopulta, pystyin keskittyy musiikkiiin jota kuuntelin.

Toi himmeli kuulostaa mielenkiintoiselta, mut liian vaikealta mulle. Alan ensi vuonna kokeilee yhtä lapasen ohjetta. Sanoin ohjaajallekkin siitä jo. Hän näytti peukkua asialle.

Hei, Saloka!😍 Mä luulen, että mulle jonkin lapasen tekeminen olisi yhtä suuri ponnistus kuin sulle himmelin teko. (Vaikka ei himmelin teko ole vaikeaa, siinä joutuu vain tekemään samat asiat monee kertaan. Ja siksi se on mulle haastavaa.)

Tunnen myötätuntoa ahdistuskohtauksesi vuoksi. Mulla oli eilen pari sellaista, kun keskustelin hoitajan kanssa. Puhuimme mun itsetuhoisuudestani. Se ahdisti ihan hirveästi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.12.2016 klo 19:06

Hei, Jaana6!😍

Kiva, kun oli kiva retki, ja kiva, kun sait olkia! Joko olet alkanut rakentelemaan himmeliä? Teetkö jonkin ohjeen mukaan vai oman mielen mukaan? Mä poimin ensimmäisen himmelin ohjeen netistä, ja toisen himmelikirjasta.

Tulin tänään pois sairaalasta. Intervalli takana. Netti oli nurin kun tulin kotiin. Lopulta selvisi, että se johtui yhdestä päivityksestä ja oli korjattavissa koneen uudelleen käynnistyksellä. Eli nyt pääsen taas tietokoneella nettiin. Osaan jo jonkin verran käyttää puhelimen nettiä, mutta on se silti hankalaa... toivottavasti vain "vielä".

Soitin tytölle. Hän oli taas tällä kertaa tympiintynyt äitiin. Toisaalta olen kiitollinen, ettei hän koe tarvetta esittää vuokseni mitään, vaan hän voi olla vapaasti, mitä onkin. Mutta kyllä se silti tuntuu kipeältä, ettei äiti merkitse "kaikkea". Tai edes jotain enemmän kuin tuo, mitä puhelusta ymmärsin. Heti tulee olo haluta ongelmakäyttäytyä. Ja se on nyt tosi lähellä.

Olen tullut siihen tulokseen, että mulla on jotain bulimian tapaista. Söin pari joulutorttua ja pähkinöitä, ja nyt on tarve oksentaa. En tiedä vielä, miten tässä tällä kertaa käy...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.12.2016 klo 19:50

Söin liikaa. Päärynä muka oloa helpottamaan...🙄 Teki vielä pahemman olon.😝 Oksensin.🤕

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.12.2016 klo 20:40

Hei JP, pääsitköhän jo kotiin osastolta tänään? Mulle tulee kans semmoisia enemmän tai vähemmän pysyviä jännittyneitä olotiloja, mut onneksi ei usein. Sun himmeliprojekti kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, mielenkiinnolla seuraamme miten se edistyy (ja tietysti muutenkin sitä, mitä sulle kuuluu 🙂 )

Mä sain tänään siivottua vähän. Ainakin sen verran et tiskipöydälle mahtuu taas lisää likaisia astioita. Olen elänyt kuin pieni sika pellossa sen jälkeen kun poikakaveri lähti tiistaina. Nyt nukuttaa vähän, mut taidan hätistää itseni vielä ulos, edes hetkeksi.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 10.12.2016 klo 09:38

Hei. Oletko alkanut oksentelemaan? Toivottavasti et ihan säännöllisesti.
Minun kissakin oli oksentanut yöllä olohuoneen pöydälle.🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.12.2016 klo 12:50

soroppi kirjoitti 9.12.2016 20:40

Hei JP, pääsitköhän jo kotiin osastolta tänään? Mulle tulee kans semmoisia enemmän tai vähemmän pysyviä jännittyneitä olotiloja, mut onneksi ei usein. Sun himmeliprojekti kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, mielenkiinnolla seuraamme miten se edistyy (ja tietysti muutenkin sitä, mitä sulle kuuluu 🙂 )

Mä sain tänään siivottua vähän. Ainakin sen verran et tiskipöydälle mahtuu taas lisää likaisia astioita. Olen elänyt kuin pieni sika pellossa sen jälkeen kun poikakaveri lähti tiistaina. Nyt nukuttaa vähän, mut taidan hätistää itseni vielä ulos, edes hetkeksi.

Hei, Soroppi!😍 Kiva kun kirjoitit!☺️❤️☺️

Pääsin sairaalasta pois perjantaina.

Mä olen ottanut tavaksi tiskata astiat päivittäin, illalla... Saan siitä tarran paperiin. 😋 Ihan oikeasti laitan tarran, niin se jotenkin moitivoi, Ja olen miettinyt, että aina tietystä määrästä tähtiä saa hankkia jotakin. Eilen ostin kankaita...

Eilen taas ahdisti. Sairaalassa pari kertaa tosi kovasti. Puhuttiin niin kipeistä asioista.

Himmeli-projekti etenee. Tänään leikkasin kaikki loput palat. Pienimpiä osia olen nyt tekemässä. Yhden isomman teen vielä, vaikka sitä ei ole ohjeessa, mutta mun mielestä se vaatii sen. Voisinpa lähettää teille kuvan...

Nyt ompelen joululiinaa... Lahjat on vaiheessa... Menköön sitten viimeinen päivä. Tosin olen ennen joulua vielä kertaalleeen intervallilla. Joten lahjojen teko on aloittettava viimeistään viikon päästä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.12.2016 klo 12:58

jaana6 kirjoitti 10.12.2016 9:38

Hei. Oletko alkanut oksentelemaan? Toivottavasti et ihan säännöllisesti.
Minun kissakin oli oksentanut yöllä olohuoneen pöydälle.🙂🌻

Hei, Jaana!😍

Oksentelen😝 Joo... kun tuntuu, että on syönyt liikaaa. Joskus se on sitä, että pitempiä aikoja oksennan kaiken syömäni ulos. Nyt se on kuitenkin bulimian tyyppistä... Taidan pystyä pitämään lounaan sisälläni... Vähän kuvottaa, mutta söin vain kaksi palaa reisssumiestä uunilohella päällystettynä... Oksentaa haluaisin.

Magneettihoidosta alkaa olla aikaa kai jo yli kuukausi. Tuntuu, että mieliala alkaa taas laskemaan. Ylläpitohoito olisi pitänyt aloittaa heti. Nyt pelkään, että se on jo myöhäistä. Ei ole edes tietoa, milloin se alkaisi... Tuntuu, että minkään yrittäminen on enää turhaa...

Onneksi jaksan vielä tehdä asioita...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.12.2016 klo 16:51

Käy aijaa.comin kautta laittamassa kuvia. Laita tähän se osoite siitä riviltä, niin modet muokkaa sen linkiksi. Näin mä teen. Voi olla joku muukin kuvapalvelin, mut en ole löytänyt vielä.

Mun tekee mieli mennä oksentaa, vaikka syömisestä on 5 tuntia. jotenkin en anna luvan itelleni ees jua tällä hetkellä. Paineet ja ym on niin kovat. Tunnen itteni hauraaksi olennoksi, jonka siivet on katkottu ja hän ei pääse lentää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.12.2016 klo 05:01

Kiitos tiedosta, Saloka, ja aamuinen tervehdys sinulle!😍

Laitan kuvan ehkä sitten kun himmeli on valmis. Pitää opetella tuon kuvapalvelun käyttö.

Kävin suihkussa. Parin päivän inhokki on ohi. Nyt väsyttää. Mutta en taida enää mennä nukkumaan, kun olisi kuitenkin aikainen herätys. On yksi tapaaminen kaupungissa. Tapaaminen, joka voi jäädä viimeiseksi tällä erää. Olen jotenkin jo luopunut tämän ihmisen tuesta.

Mulla on hoitokokous tällä viikolla. Siellä on useampi henkilö paikalla. Vähän jännittää...

Sain eilen liinan valmiiksi, alusta loppuun. Tänään en ehdi ompelemaan niin paljon, mutta taidan alkaa leikata kankaita piakkoin, tai ainakin valitsemaaan niitä. Tiedän jo, minkä teen seuraavaksi. Joululahjojen ompelu saa nyt odottaa... Itse asiassa, kun katsoin malleja, muistin aikoneeni tehdä toisen työn ensin. Nyt pitääkin miettiä... Se mitä meinasin alunperin toiseksi työksi, on ihan kokeilu malli. En tiedä yhtään, mitä siitä tulisi... Se olisi jännää. Ehkä en kuitenkaan aloita molempia... Yhtäaikaa -- Tai sitten... En minä tiedä...😐

Kahvikuppi on kiva kaveri näinä aikaisina aamuina. Himmeliä en ole vielä tänään rakennellut. On netisssä ollut vielä sen verran lukemista.

Toivon kaikille hyvää päivää! Kertoillaan sitten miten menee tai meni...🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.12.2016 klo 11:06

Kävin terveydenhoitajan luona, juteltiiin tunti. Sitten kävin vielä labrassa. Ja kaupan kautta kotiiin. Pääsisin ompelemaan. Ei nyt hirveästi ole siihen motivaatiota. Mutta odotellaan. Eiköhän se into vielä tule. Mulla on koko päivä aikaa. Himmeliä rakentelin aamusta pari osaa.

Mulla on ikävä miestä!

En tiedä, mitä nyt tekisin. Ahdistaa pikkuisen, ja tekisi mieli ongelmakäyttäytyä. Ei kovin voimakkaasti, mutta kuitenkin... Mieliala laskee... Kai tuo kyvyttömyys aloittaaa minkään kivan tekeminen liittyy tuohon masentuneeseen mieleen. Ehkä jos saisin aloitettua, tulisi mielikin perässsä. Olen jo valmistellut kahta liinaa. Miksen siis aloittaisi niistä. Tai tekisi himmmeliä. Jotain kuitenkin haluaisin saada aikaiseksi. Muutakin kuin äskeisen roskiksen viennin.

Haluan satuttaa itseäni!