Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.11.2016 klo 12:55

Viime yö jäi taas lyhyeksi. En kuitenkan ole nyt - vielä - kovin väsynyt. Olen käynyt asioilla, ja nyt saan olla hetken yksin.

Kaipaan sosiaalitoimen maksusitoumusta lääkkeisiin. Olisi niitä hankittavaksi, ja mun rahat ei niihin riitä... Jännään milloin päätös tulee. Jännittää ja stressaaa. Muutakin tukea tarvitsisin siltä taholta.

Tekee mieli ongelmakäytäytyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2016 klo 13:55

Ei mun tarvinut tarttuu imuriin, kun tyttö tarttui.

Onnea, voiko niin sanoa? saavutuksesta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.12.2016 klo 05:35

Hei, Saloka!😍

Kukahan mulla tarttuisi imuriin ja lattiarättiin?! Ei ainakan tyttö...

Teen aina välillä joulukortteja eteenpäin. Nyt ollaan jo siinä vaiheessa, että kirjoitan jouluntoivottajien nimiä. Hidasta puuhaa. Sitten tulostan osoitetarrat, ja liimailen niitä kuoriin.

Heräsin ennen neljää. Oon nukkunut koko yön samassa asennossa. Tiedän sen siitä, että olin nukkumaankäydesssä laittanut lämmitetyn kauratyynyn pallean päälle, ja siinä se oli kun heräsin.

Yritän tänään ommella ja siivota.

Nyt väsyttää. Taidan lämmittää kauratyynyn, ja mennä kokeilemaan nukkumista...

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 01.12.2016 klo 11:20

JP, sinäpä olet herännyt aikaisin 😮
Minä en ole aloittanut mitään jouluvalmisteluja kuten korttien tekemistä. Lasten kanssa pitäisi jotain askarrella. Lähetettävien korttien pino on matala, tänä vuonna en lähetä korttia kellekään joka ei ole pariin vuoteen korttia lähettänyt. Niin paljon tympii sellaiset sukulaiset/"kaverit"/lasten kummit joista ei kuulu mitään, saati kiitosta lähettämistämme joulutervehdyksistä. Jos ilahduttaminen on yksipuolista, en näe siihen enää tarvetta. En enää tuhlaa aikaani sellaisiin ihmisiin.

Se olisi siivouspäivä. Pyykit sentään pyörii jo koneessa, mutta muuten jumitan tässä koneella 😋 Lumitöitä pitäisi taas tehdä pihalla...🙄

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.12.2016 klo 09:58

Hei, Viveeka!😍

Kyllä minäkin olen vähentänyt korttien määrää. Kortit olen saanut jo kuoriin. Postimerkit ja kuorien liimaaminen odottaa vielä.

Mietin menenkö tänään ruokajonoon. Kaupassa kuitenkin pitää käydä. En tiedä, mitä tehdä.

Haluaisin siivota. Mutta se on hankalaa. Ompelukamaa niin paljon esillä. Ahdistaa. Tekisi mieli lähteä heti käymään kaupassa. Saisi sen pois päiväjärjestyksestä. Tekee niin mieli ongelmakäyttäytyä. Satutta itseäni. Edellisestä kerrasta on jo aikaa. Nyt tuntuu, että siitä on liian paljon aikaa. Hemmetti tätä ahdistusta!☹️ Haluan niin satuttaa...!

Menen ruokajonoon. Jotain sieltä saa, ei paljon kumminkaan... Kaupassa käyn sitten myöhemmin, kun näkee, mitä jonosta saa...

Siirsin yhden laskun eräpäivää, kun en tiedä, saanko toimeeentulotukea tälle kuulle. Harmittaa, kun päätöstä joutuu odottelemaan. Tänään tuntuu kaikki harmittavan. Olen jo otttanut tarvitavan rauhoittavan. Vielä en oikein voisi otaa lisää. On tämä nyt pirullista!🤨

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.12.2016 klo 15:39

Kävin ruokajonossa, ja mitään jaettavaa ei tullut. 😞

Nyt väsyttää...😴

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.12.2016 klo 08:49

Yön nukuin oikeastaan aika hyvin. Keskellä valvoin vajaan tunnin, mutta nukuin sitten liki seitsemään.

Sain sosiaalitoimistosta pääätöksen. Sain vahän rahaa sairaalamaksuihin, ja maksusitoumuksen apteekkiin. Enemmän olin toivonut, mutta ihan hyvä näinkin. Käyn tänään apteekissa.

Haluaisin tehdä käsitöitä. Mutta istun vain tässä koneella. Ehkä nyt pyristelen tästä pois.

Olen havahtunut siihen, että pyrin täyydellisyyteen ja olen huomattavan pikkutarkka joissain asioissa. (Ei kuitenkaan koske siivoamista, varsinkaan!) En vielä tiedä, mitä tämän havainnon sutteen pitäisi tehdä, mutta kai tämä on jokin alku...

Hyvää päivän jatkoa teille kullekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.12.2016 klo 09:49

Minäkin olin eilen ruokajonossa, sain ryynimakkaraa ja viilin.☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.12.2016 klo 07:43

Jaana6, parempi tuuri sinulla, mutta aika hääppöiset oli sinunkin saamiset...

Mulla on nyt vakiintunut tapa, että nousen aamuyöstä noin tunniksi ylös, ja väsähdän uudelleen, ja käyn nukkumassa tunnin, puolentoista unet. Sitten valvon iltaan. Tämä sopii minulle, jos ei ole menoa aamusta. Jos on, niin nousen aiemmin.

Olen intoutunut himmelien teosta. Pitää löytää olkia lisää. Tosin on kai mietittävä, saanko himmelin valmiiksi eli jaksanko väkertää riittävästi. Yksi ihan perushimmeli mulla on valmiina, mutta vähän monimutkaisempi houkuttaa. Lainasin kirjastosta himmelikirjan. Uskomattoman vaikeita himmeleitä on olemassa! Tosin osa mun silmissä vähän rumia. Kai sitä on jonkinlainen kuva siitä, miltä himmelin pitää näyttää.

Vähän kuvottaa. Aamukahvit on juotu. Teetä tekisi mieli, muta kofeiinin saanti pelottaa. Voisin tosin tehdä valkoisesta teestä annnoksen. Siinä kun on ymmärtääkseni vähiten kofeiinia.

Hyvät päivän jatkot teille kaikille!🌻🙂🌻

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.12.2016 klo 19:53

Minuakin kiinnostaisi himmelin teko, mutta olkia ei saa mistään, pitäs tehdä pilleistä,
mutta niissä on nykyään aina ne vieterit, eikä ne käy himmelin tekoon.
Sain juuri kirjan luettua loppuun. Ei muutakuin mukavaa joulun odotusta.😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.12.2016 klo 05:18

jaana6 kirjoitti 4.12.2016 19:53

Minuakin kiinnostaisi himmelin teko, mutta olkia ei saa mistään, pitäs tehdä pilleistä,
mutta niissä on nykyään aina ne vieterit, eikä ne käy himmelin tekoon.
Sain juuri kirjan luettua loppuun. Ei muutakuin mukavaa joulun odotusta.😍

Hei, Jaana6!😍

Tarkistin vielä äsken... Sinellissä on olkia. Ainakin verkkokaupan puolella.

Joululahjojen tekeminen on edistynyt hitusen. Olen leikannut tukimateriaalia. Toivotit, Jaana6, mukavaa joulun odotusta. Se kai tarkoittaa myös sitä, ettei stressaa lahjoista... Tai ruoista.

Aloin tehdä äidillle lahjaa. Se on vielä ihan alussa, mutta tullee etenemään pikaisesti, kunhan sitä jatkan. Monen monta projektia kesken. Ja olen taas aloittamassa yhtä, kunhan saan olkia. Olisi kiva nähdä työn tulokset valmiina... toisaalta on kai se jonkinlainen taito sekin, että pystyy pyörittämään tällaista palettia, eikä ahdistu kohtuuttomasti kaikesta keskeneräisestä.

Se on kai perinteisesti naisten taidoksi mielletty ominaisuus. Että huolehtii monesta asiasta yhtäaikaa. Tekee ruoan, syöttää lapset, vaihtaa yhden vaipat, ja toisenkin, pesee pyykkiä.... Ja kaikki yhtäaikaa.

Kohta pakotan itseni suihkuun. Väsyttää.

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 05.12.2016 klo 11:05

Hei taas!

Viime vuonna suunnittelin himmelin tekoa. Ainakin silloin tarjolla oli myös valkeaa ja mustaa "olkea" (muovia) joista saa moderneja himmeleitä ainaisen oljen värisen sijaan. En sitten saanut aikaiseksi ostaa ☹️ Sama juttu taitaa olla tänäkin jouluna...aika paljon olisi tekemistä tässä kuussa, osa töihin liittyen (sain muutaman lisäpäivän töitä tälle kuulle) ja sitten tietenkin joululahjat lapsille ja sukulaisille yms. Väsyttää jo pelkkä ajatus. Ihmisen hössöttäminen omista suunnitteluista "täydelliseen jouluun" ahdistaa ja ärsyttää. Kuka haluaa "täydellisen joulun"? Mitä se edes tarkoittaa? Huoh. 😝 Haluaisin jo pompata tulevaan uuteen vuoteen 😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.12.2016 klo 05:59

viveeka kirjoitti 5.12.2016 11:5

Hei taas!

Viime vuonna suunnittelin himmelin tekoa. Ainakin silloin tarjolla oli myös valkeaa ja mustaa "olkea" (muovia) joista saa moderneja himmeleitä ainaisen oljen värisen sijaan. En sitten saanut aikaiseksi ostaa ☹️ Sama juttu taitaa olla tänäkin jouluna...aika paljon olisi tekemistä tässä kuussa, osa töihin liittyen (sain muutaman lisäpäivän töitä tälle kuulle) ja sitten tietenkin joululahjat lapsille ja sukulaisille yms. Väsyttää jo pelkkä ajatus. Ihmisen hössöttäminen omista suunnitteluista "täydelliseen jouluun" ahdistaa ja ärsyttää. Kuka haluaa "täydellisen joulun"? Mitä se edes tarkoittaa? Huoh. 😝 Haluaisin jo pompata tulevaan uuteen vuoteen 😀

Hei, Viveeka!😍

Mä katkoin eilen himmelin isompien osien oljet. Kokoamaan en ole vielä alkanut. Toivottavasti kovin moni olki ei ole lohjennut. Uitin niitä kyllä vedessä, viimeisiä ehkä iiian pitkäänkin. Niiden pituudet ei ole täsmälleen samat, vaan heittoa on jokunen milli. Toivottavasti se ei haittaa...

Joulu teettää tekemistä. Se on ihan totta. Ihanaa kun sulla on työkeikkaa!🙂 Kotona haluaisin saada siivottua. En vain yksin saa aikaiseksi.

Menen huomenna taas intervallille sairaalaan.

Nyt väsyttää. Valvoin mulle pitkään, yli kymmeneen. En vain halua enää nukkumaan. Näkemisen kanssa on ongelmaa tämän väsymyksen takia.

Söin iltaruoalla liikaa. Oksensin tarkoituksella.

Hyvää itsenäisyyspäivää teille kaikille!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 06.12.2016 klo 10:32

Hyvää itsepäisyyspäivää eli hyvää itsenäisyyspäivää.
Täytyy katsoa oisko kaupoissa niitä olkia.☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.12.2016 klo 13:30

Jos, Jaana6😍, asut pääkaupunkiseudulla on Kampisssa Hobby Pointissa myös olkia.

Aloin jo himmelin rakentamisen. En osaa sanoa, onko se hidasta vai nopeaa. Tuntuu, että yksi osa valmistuu äkkiä, mutta taitaa siihen kuitenkin aikaa mennä melko paljonkin.

Laitan tänään joulua kotiin. Enkä ainakaan nyt välitä makuuhuonen siivosta. Ompelemaan en sinne pääse, kun kaikki on sekaisin ja pöydät täynnä. Mutta lamput laitan ja joululiinat. Ja kynttilät...

Olo on aika hyvä.

Hyvää itsepäisyyspäivää sinullekin!