Jardin Prive kirjoitti 25.11.2016 20:0
Kertokaa mulle, miksi on hyvä, etten vahingoita itseäni. Minä en nimittäin tiedä vastausta tuohon!
Hyvä ja iso kysymys. Mä en tiedä osaanko siihen vastata, mut ajattelen jotenkin niin että sä et ansaitse tulla kaltoinkohdelluksi, et itsesi etkä toisten taholta.
"Ruumiisi on temppelisi", olen kuullut jostakin - se on ikään kuin koti jossa sun mieli asuu. Ehkä, pitämällä siitä hyvää huolta siitä myös sun mielelle vois tulla parempi olla? Itse asiassa nykytiedon mukaan ei kai tehdä enää kovin selvää ruumis-mieli-kahtiajaottelua, koska ne on niin kiinteässä vuorovaikutuksessa keskenään.
Myös se, et jos se itsensä vahingoittaminen on sellainen asia jota tekee mieli tehdä aina pikkuisen enemmän, siinä saattaa huomaamattaan mennä liian pitkälle. Kroppa ei kestä loputtomiin. Ja vaikka vaikeasti masentuneena (eiks ne lääkärit olleet vähän sitä mieltä - vai muistanko oikein?) sitä voi olla vaikea uskoa, mä uskon että elämällä olis sulle vielä tosi paljon hyviä juttuja annettavana, eli mitään peruuttamatonta ei kannata mennä tekemään.
Mun tekis mieli kääntää sun kysymys toisin päin. Miksi se (itsen vahingoittaminen) tuntuu (välillä) hyvältä ajatukselta? Vai tuntuuko se?
Huh kun nämä on niin isoja kysymyksiä että pelkää sanovansa jotain väärää. 🤔
Toivottavasti sait nukuttua. 🙂 Mä valvoin myös myöhään, ja heräsin jotain tunti sitten. Näin unta että poliisit tiukkasi multa olenko pitänyt yhteyttä ihmisenkaltaisiin olentoihin (yritin olla niin kuin en yhtään ymmärtäisi mitä ne puhuvat, vaikka itse asiassa siinä unessa olin haltia, joka oli pitkään teeskennellyt olevansa ihminen). Yritin jotenkin pyöritellä sanoja niin että en valehtelisi mutta en myöskään paljastaisi mitään, mutta poliiseilla oli puolellaan puolituinen (joka myös teeskenteli ihmistä), joka jollakin laitteella (tai taikasauvalla, en ole ihan varma) skannasi mut sillein, että mun valepuku hävisi. Lähdin kuitenkin juoksemaan karkuun, semmoisesta 50-luvun tyyliin sisustetusta hotellista. Tais ne lopulta mut kiinni saada, mutta se ei ollut niin kovin vakavaa, olin siirtymässä siinä vaiheessa jo toiseen uneen, jossa Muumipeikko oli menossa tapaamaan Niiskuneitiä, joka asui semmoisella purjeveneellä.