Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.09.2014 klo 21:16

Hei, Arka ja Sarrukka.

Oli pitkä päivä ystävän apuna...

Mulla vaihtui juuri lääkäri enkä ole häntä tavannut. En ole saanut edes puhelimella kiinni. Ja sitten tuo uusi lääkäri meni vaihtamaan mun reseptini uusiksi. Voi hitto! En ole näköjään vieläkään rauhoittunut tuosta...

Hyvää sunnuntaita!

Käyttäjä lillis kirjoittanut 14.09.2014 klo 08:30

tuo on just niin ärsyttävää kun lääkräi vaihtuu aina. ainakin tässä kaupungissa saa aina ensin selittää tilanteeen 20 minuutti kun kon uusi lääkäri joka kerta. mä niin vihaan sitä. ja sit viet reseptin uusittavaks ja joku per. lääkräri ei jaksa lukee takstejä sielä kunnolla ja päättää että no nyt ei uusitä tätä enää. ja sittn joutuu varaa ajan ja taas selittää kaiken että saa resptin lääkkeeseen mitä ilman ei voi olla. ottaa niin pannuu. tässä kaupungissa on yks sellai pölkkypää kiu theny mulle noin kahdesti ja samanan ääliö ei myöskään aikoinaan tunnistnau lapsen korvatulehdusta ja 6h sen jälkeen lapsen korva puhkes. ja kerran anto mulle ihan väärä lääkeen otto tavan ja olin ihan ku pysyyn kuollu haamu.
hyvää sunnuntaita!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2014 klo 19:06

Hei, lillis.

Nyt mua masentaa. Olin päivällä ystäväni luona. Nyt ollut jo useamman tunnin kotona. Haluaisin viillellä ranteitani. Haluaisin hakata päätä seinään. Haluaisin kuolla.😞

Ehkä olen vain väsynyt...

Ja huomenna pitäisi saada lopulta yhteys siihen lääkäriin, joka teki muutoksia mun lääkitykseeni keskustelematta asiasta mun kanssa. En tykkää sellaisesta!

Arka, mitä sulle kuuluu?

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.09.2014 klo 02:44

Hei Jardin Prive!
Olen ollut aika ahdistunut. Leivottiin korvapuusteja. Illasta nukuin monta tuntia. Nyt yöllä ei uni sitten tule. Toivottavasti saat lääkeasiasi kuntoon.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 15.09.2014 klo 12:03

Hei Jardin Prive
Tosi kurjaa että lääkäri teke lääkemuutoksia kysymättä sinun mielipidettä. Toivottavasti
Saat asiat kuntoon. Minä myös jännityksellä odotan millainen uusi lääkäri on.
Toivon että saisin kunnolliset lääkkeet. Se vain kurjaa kun lääkärit vaihtuu. Ei yhdellä
tapaamiskerralla voi oppia tuntemaan potilasta. Tsemppiä päivääsi🙂👍

arka
Hienoa että olet jaksanut leipoa korvapuusteja. Minun pitäisi myös saada aikaiseksi
leipoa jotakin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.09.2014 klo 16:12

Hei, Arka ja Sarrukka!

Kiitos viesteistänne. Sain lääkärini kiinni puhelimitse. Puhuttiin pitkään. Sain sovittua lääkitykseni. Eli olo on ihan ok.

Jaksaisinpa minäkin leipoa! Hienoa, Arka, että olet leiponut omaksi ja perheesi iloksi!🙂

Pitäisi lähteä kauppaan ja apteekkiin. Mukavaa iltaa teille! Voimia ja siedettävää oloa!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.09.2014 klo 10:46

Hei Jardin Prive
Hyvä että sait lääkeasiat kuntoon. Voimia sinulle ja hyvää päivänjatkoa🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.09.2014 klo 12:15

Hei, Sarrukka.

Nukuin taas yöllä liki 12 tuntia. Luulen, että tuo ihan älytön unentarve johtuu lääkkeistä. Ensimmäinen lääkkeen vähennys ja sitten kokonaan lopetus ei ainakaan vielä ratkaissut ongelmaa.

Pitäisi kai varata lääkärille aika. Voisi puhua noista lääkitykseen liittyvistä jutuista. Puhelimitse se on hankalaa. Ainakin kun lääkäri on ihan uusi mun kohdalla.

Käyn käsityökurssilla. Katsoin seuraavaa kertaa varten materiaaleja. Tarvitsen opettajan apua siihen, miten jatkan. Onneksi olen kurssilla!🙂

Toivotan sinulle mukavaa/siedettävää päivää!🙂🌻

Ja, Arka, hyvää päivää myös sinulle! 🙂🌻 Oliko se niin, että sait nukuttua viime yön hyvin. Jos, niin tois kiva!

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.09.2014 klo 15:54

Jardin Prive,

Iloisena luen, että elämääsi on tullut värjeä pelkkien harmaiden sävyjen tilalle. Toimintaa ja optimistisempaa mielialaa. Aivan mahtavaa! Toivon sinulle kaikkea hyvää ja alku on aina paranemisen mahdollisuus.

Voimia ja aurinkoisia syyspäiviä🙂👍🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.09.2014 klo 20:14

Hei, Autiotalon Kuunvalo!

Olo on tosiaan parempi. En sitä haluaisi myöntää, mutta niin vain on... Ehkä vaihdettu lääkitys toimii ihan oikeasti. 🙂 Tai sitten jokin muu...

Käyttäjä arka kirjoittanut 17.09.2014 klo 00:41

Hei Jardin Prive!
Mukava kun olet alkanut käymään siellä käsityökurssilla. Ja kiva että lääkeasiat tuli kuntoon. Kaikkea hyvää Sinulle!Kirjoittele!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.09.2014 klo 11:40

Hei, Arka.

Mitä kuuluu ja miten voit?

Minä nukuin pitkät unet. Nyt on ihan ok olo. Vähän ahdistaa. Ehkä se helpottaa, kun saan otettua aamulääkkeet. Oletko jo saanut ajan lääkärille. Anteeksi, etten muista, mkiä sen asian tile on. Mun pitäisi saada lääkäri kiinni tänään ja sopia aika vastaanotolle.

...

Otin lääkkeet. Se ahdistus oli kovempi kuin luulin. Viilsin. En ollut tehnyt sitä useampaan päivään. Lisää rauhoittavaa... Lisää viiltoja...

...

Katsoin ompelukset esille. Ehkä niiden parissa olo helpottuu. Ja kun lääkkeet alkaa vaikuttaa.

...

Parempaa päivää sinullle!🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.09.2014 klo 07:38

Hei Jardin Prive!
Ahdistelee, olen yrittänyt lukea ja katsella televisiota.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 19.09.2014 klo 12:04

Jardin Prive,

Olet selvästikin nyt paremmalla puolella. Voimia sinulle jaksaa jatkaa tervehtymistä ja oikein kaunista viikonloppua🌻🙂🌻🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.09.2014 klo 11:38

Hei, Arka ja Autiotalon Kuunvalo!

Kiva, kun olette käyneet viestittelemässä!🙂

Mulla on tälle päivälle omenoiden soseutusta (pussillinen maahan tippuneita), kaupassa käynti, siivoamista, pyykinpesua ja tytön kanssa oloa. Ompelemaankin toivon ehtiväni. Näyttää aika tiiviiltä. Kaikesta muusta voi luistaa paitsi tytön kanssa olosta ja ompelemisesta. Pesukoneen jo laitoin pyörimään.

Kaunis sää, mutta mua ahdistaa jonkun verran. Tekee mieli viiltää. Varmaan kohta viillänkin, kun varmistan ensin, ettei tyttö näe.

Mietin tuota itsemurha-asiaa...Tuntuu, että olisin valmis luovuttamaan... Vaikka olo on nyt kohtuu ok, jaksan tehdä asioita, elämän mielekkyys puuttuu. Lääkitys on melko kohdallaan, maksa-arvot vain koholla, eli joudutaan luultavasti jotain lääkityksestä vähentämään. Tietty epävarmuus koko ajan läsnä. Mulla on masennuksen lisäksi yksi pitkäaikaissairaus, jonka kontrolli on ensi viikolla. Pelottaa. Haluaisin paeta sitä, kuolla sitä ennen.

Mutta... Kaunista viikonloppua teille!🙂🌻