Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 21.11.2016 klo 10:51

Jardin Prive kirjoitti 21.11.2016 4:9

Riisipuuroa alkoi täälläkin tehdä mieli...!😀 Taidan korvata sen nyt mannapuurolla (veteen keitetyllä), johon lisään runsaasti itsetehtyä omenasosetta. Sekin on hyvää!

On vai?? En oo ikinä koittanu tehdä mannapuuroa veteen. Appelsiinimehuun teen kyllä välillä, kun marraskuussa alkaa aina tehdä mieli syödä mitä tahansa keltaista. Niin, ja vispipuuroa teen punaviinimarjamehusta. Siitä tulee vaaleanpunaista, ja vaaleanpunainen ruoka tuntuu myös jotenki lohdulliselta.😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2016 klo 16:32

riisipuuroa, nam. Mahtaisiko se mennä alas. Pitää vkl:na kattoo, jos tekis, ennen en oikee ehi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.11.2016 klo 07:17

On jo tiistai. Eilen sain kaupungilla paniikkikohtauksen. Jouduin ottamaan siihen normaalia enemmän lääkkeitä, että menisi edes jossain vaiheessa ohi. Illalla sitten väsähdin jo ennen seitsemää. Joko lääkkeet tai pelkkä kaupungillla käynti väsytti, tai molemmat.

Viveeka, mikä sinun vointisi on tänään?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.11.2016 klo 07:20

Joie ja Saloka!😍

Kyllä maannapuurokin on hyvää. Joko maitoon tai mehuun tehtynä tai omenasoseella... Mulla ei ollut eilen riittäväti mannasuurimoita puuroa varten. Yritän muistaa ostaa niitä tänään.

Ja kunnolla haudutettu riisipuuro, nam!

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 22.11.2016 klo 12:02

JP, kiitos kysymästä, tänään aamuni alkoi jälleen kovalla päänsäryllä. Yskä vaivaa lähinnä öisin. En tiedä miksi päätäni särkee (kolmas päivä jo, eilen illallakin jouduin ottamaan särkylääkettä), johtuneekohan hartiaseudun jumeista. Niitä on ollut aina, pitäisi päästä jo sinne hierontaan. Nyt apunani ei ole kuin lämmin kauratyyny ja mobilat.😝 Jospa tämä tästä!

Ikävä kuulla eilisestä paniikkikohtauksesta ☹️ Onneksi sinulla oli lääkkeet mukana.
Minulla oli aina xanoreita mukana laukussa kun lähdin ulos, joskus jo se tunne että "turva" on mukana auttoi rauhoittamaan. Sittemmin lääkäri ei enää bentsoja suostunut minulle määräämään 🙄

Lapset tykkäävät riisi- ja mannapuurosta, syömme niitä pitkin vuotta 😀 Vaikka ainahan riisipuurosta tulee joulu mieleen 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.11.2016 klo 20:24

Tein toimeentulohakemuksen. Nyt tosi puhki...

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 23.11.2016 klo 14:04

Hei JP ☺️❤️
Milloin sinulla on seuraava jakso osastolla? Miten olet viihtynyt kotonasi?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.11.2016 klo 16:41

Hei, Viveeka!😍 Olen juuri nyt osastolla, perjantaihin. En oikein osaa sanoa, mitä tästä ajattelen. Huomaan turvallisuuden kaipuuni, joka on ollut pinnassa viime viikot/kuukaudet. Kaipaan siis suljetulle. Aivan kuin kotona, verhojen on oltava pimeällä kiinni, enkä osannut pitkän aikaan mennä nukkumaan omaan sänkyyni. En ole tekemässä itselleni mitään, mutta haluaisin. Kuten kotonakin haluan ongelmakäyttytyä. Tekisi niin mieli satuttaa itseäni ihan vähän... Ihan, ihan vähän... Tai sitten vähän enemmän...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.11.2016 klo 10:05

En tiedä, mitä kirjoittaa. Olen tosi väsynyt. Nukuin kaikkinensa yli 12 tuntia. Eilen heräsin niin aikaisin. Olen sairaalassa ja melkein kuin en olisi. Nukun täällä ja syön täällä ja saan lääkkeet, mutta muuten mua ei juuri huomioida. Haluaisin kotiin.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 24.11.2016 klo 17:00

Hei JP
Minä kävin tänään laboratooriossa ja röntgenissä.
Muuten päivä on kulunut lukemalla kirjaston kirjaa. Kaari Utrion; Sunneva.
Ihan mukava kirja, korostetun merkityksen saa neitsyyden säilyttäminen teini-iässä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.11.2016 klo 14:20

Heippa JP!

Hassua että tällä kertaa sairaalassa ei ole hyvä. Ehkä pääset pian kotiin? 🙂 Onko sulla muuten yleisesti ottaen turvallisempi olo olla kotona, kuin jokin aika sitten?

Kelan hakemusten täyttely kyllä tosiaan käy työstä! Ne ei nimittäin oo mitenkään kaikkein yksinkertaisimpia. Mie jouduin pari vuotta sitten täyttämään päivärahahakemusta jotenkin semmoisessa elämäntilanteessa, jossa olin superstressaantunut, ja sain ihan eeppisen itkukohtauksen koska en tiennyt miten ne pitäisi täyttää (pelkäsin antavani vahingossa vääriä tietoja). Tuntui isolta asialta, vaikka kyllähän ne perään soittelee jos jotain puuttuu.

On hienoa ettet aio vahingoittaa itseäsi, vaikka mieli välillä tekisikin. Nukkua kannattaa silloin kun nukuttaa. Näetkö yleensä unia?

Halaus sulle sinne sairaalaan! Voisko siellä tehdä mitään mieluisaa niin hereilläoloaika kuluisi paremmin? ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2016 klo 15:43

Hei, Jaana6 ja muut!😍

Olen kotiutunut sairaalasta. Olo on melko ahdistunut. En tiedä oikein, miksi.

Huomenna pitää käydä Sinellissä ostamassa olkia himmeliä varten.

Ja samalla voisi ostaa vähän kankaita kangaskaupasta...

Tässä kun istuu netissä ja etsii ruokaohjeita, minä unohdan syödä. Taidanpa ottaa yhden Nutrilettin.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.11.2016 klo 19:08

Himmelit on kivoja, mutta olkia ei oikein saa mistään enää, voisin tehdä itsekin sellaisen,
mutta nykyään ei saa edes mehupillejä joista voisi tehdä himmeleitä.
Mukavaa joulun odotusta.☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2016 klo 20:00

Hei, Soroppi!😍

Olin sairaalassa vain lyhyellä intervallipätkällä. Pyritään siihen, ettei pitempiä hoitoja tarvittaisi. Tämä olisi siis avohoidon tukena.

Kertokaa mulle, miksi on hyvä, etten vahingoita itseäni. Minä en nimittäin tiedä vastausta tuohon! Musta se ei ole edes mitenkään tavoiteltava tilanne. Ainakaan paljolti. En vain nyt - jostain syystä - vahingoita itseäni. Ja tätä kysyn siis ihan tosissani!😐

Menen pian nukkumaan. Sain käytyä kaupassa. Eli huomenna vain haahuilua asioilla...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.11.2016 klo 03:15

Hei, Jaana6!😍

Sinellissä pitäisi ainakin olla olkia. Katsoin eilen netistä. Toivottavasti niitä on vielä itse liikkeessäkin.

Juttelin eilen tytön kanssa puhelimessa, kuului ilmeisen hyvää...

Valvon taas... Luulen kuitenkin meneväni viellä nukkumaan. Toivottavasti!