Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.11.2016 klo 10:40

Kiaa kuulla ettet ole tehnyt itellesi mitään. Siitä se alkaa. Olen tukenasi.🙂👍

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 17.11.2016 klo 10:43

Hei JP ☺️❤️
Millaisia käsitöitä teet? Ompeletko, neulotko? Minun viimeisin käsityö taitaa olla joskus yläasteella tehty villasukka 😀 En siis ole käsityöihmisiä.

Olen tällä hetkellä kuumeessa. Eilen jo tunsin oloni kehnoksi lumitöiden jälkeen ja illalla kuume nousi reippaasti yli 38 asteen. Kaksi lapsistani on ollut influenssassa, joten tämä on sitä. Nyt buranan voimalla jaksan olla ylhäällä, iltapäivällä pitää viedä lapsi hammaslääkäriin 30km päähän. Jaksaa, jaksaa... 😳 Harmittaa vain vietävästi, minulla olisi ollut koko viikonloppu töitä, soitin juuri pomolle että en ole tulossa ☹️ Iso takaisku minulle, olisin ollut nyt henkisesti sellaisessa kunnossa että vaihtelu tähän kotona nyhjäämiseen olisi tullut tarpeeseen ☹️

Taidan mennä nyt hetkeksi lepäilemään ennen kuin haen lapsen koulusta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.11.2016 klo 14:40

Hei, Viveeka!😍

Teen tällä hetkellä vähän kaikenlaisia käsitöitä: ompelen, virkkaan, neulon... Eli se tarkoittaa todella monta esivaiheista ja erilaista työtä. Kaipaan toisasalta järjestystä. Sitä, että työn alla olisi aina vain yksi työ, mutta eihän se minulta onnistu. Välillä teen listoja siitä, mitä kaikkea on tehtävänä, ja siitä sitten ruksin tehdyt työt pois. Helpottaa ainakin hetkeksi. Ja sama koskee välillä kodin järjestämistäkin.

Yritä levätä 😴 ja parane pian.🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.11.2016 klo 14:57

Hei, Saloka!😍

Nyt, kun en ole pieneen hetkeen vahingoittanut itseäni, alan heikosti nähdä sen, että on oikeasti aika iso juttu - ja aika paha juttu - se, että satuttaa itseään. Mutta tuo ajatus ei ole vielä kovin vahva. Ehkä se vahistuu, jos pystyn olemaan ongelmakäyttäytymättä...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.11.2016 klo 18:49

Hienoa JP! ☺️❤️ Täällä pidetään peukkuja! 🙂👍🙂👍🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.11.2016 klo 14:50

Nyt ei ole oikein mitään kirjoitettavaa... Ei siis uutta tällä rintamalla...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 18.11.2016 klo 19:15

Hei JP
Mitä sulle kuuluu? Oletko pitänyt ilmoista? Kaipaatko lunta?
Minä kävin tänään ulkona, ja astuin koiranpaskaan, sitä sitten poistin kengästäni ja
olin tosiaan vähän huonolla tuulella.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2016 klo 07:09

jaana6 kirjoitti 18.11.2016 19:15

Hei JP
Mitä sulle kuuluu? Oletko pitänyt ilmoista? Kaipaatko lunta?
Minä kävin tänään ulkona, ja astuin koiranpaskaan, sitä sitten poistin kengästäni ja
olin tosiaan vähän huonolla tuulella.

Hei, Jaana6!😍

Eilen ei ollut niin huono olo kuin monena päivänä aiemmin. Eli kai mulle kuuluu ihan hyvää... Säästä en nyt tykkää. Kaipaan sitä pikkupakkasta, lunta ja kuivaa ilmaa.

Mun on käytävä tänään ainakin kaupassa. Kahvimaito loppuu. Ja kirjastossakin voisi käydä. Sää ei vain houkuta...

Pesen tänään aamusta pyykkiä. Vien isompaa pyykkiä talon pesutupaan. En tiedä, kauanko koneet pyörii - on niin pitkä aika kun viimeksi käytin talon koneita -, eli ehdinkö pestä kaksi koneellista... Luulen, että lähiaikoina joudun luopumaan omasta koneesta, se alkaa olla jo sen verran rikki. Joten otan varmaan itselleni jonkin "vakiovuoron" talon koneilta. En sitten tiedä, kuinka tänään saan pyykit kuiviksi... Ehkä voisin kokeilla kuivausrumpua...

Mukavaa viikonloppua sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 19.11.2016 klo 10:03

Hei kaikki!

Miten teillä on viikonloppu sujunut? Itselläni on jo hieman parempi olo, kuumetta oli pari päivää mutta tänään ei onneksi enää. Hirveä yskä on kyllä...olen juonut teetä ja kuumaa mustaherukkamehua ja imeskellyt strepsilsejä mutta heikonlaisesti niistä on apua ollut. 😞 Jos tänään jaksaisin siivota hieman niin siinä voisi olla tämän päivän velvollisuudet. Voisin mieluusti maata peiton alla ja katsella nettisarjoja.

Iloa päivään! 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2016 klo 14:11

Hei, Viveeka!😍 Kiitos kysymästä. Nyt on parempi mieli kuin tunti sitten. Sain käytyä kaupassa. Minä yritän tänään vielä ehkä vähän siivoilla tai ommella. Jotain näkyvää olisi kiva saada aikaiseksi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2016 klo 15:49

Olisi kiva, ja kiva... 😠 Mutta kun ei huvita. En saa mitään tehtyä. Alkaa ongelmakäyttäytyminen nousta mieleen. Saisinko vähän edes silitettyä...?😑❓

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 20.11.2016 klo 14:52

Hei JP
Miten kotityöt sujuvat?

Kävin eilen ostoksilla ja tullessani ulos sain riisipuuroa lautasellisen marttojen toimesta.
Se oli hyvää kanelin ja sokerin kanssa, söin sen ulkona, sitten kävelin kotiin. Illalla minä
laitoin joululahjojani pakettiin.🌻🙂🌻

Käyttäjä Joie kirjoittanut 20.11.2016 klo 19:41

jaana6 kirjoitti 20.11.2016 14:52
Kävin eilen ostoksilla ja tullessani ulos sain riisipuuroa lautasellisen marttojen toimesta.
Se oli hyvää kanelin ja sokerin kanssa, söin sen ulkona, sitten kävelin kotiin. Illalla minä
laitoin joululahjojani pakettiin.🌻🙂🌻

Kuin munki alko tekeen mieli riisipuuroa...😋

Voimia Jardin Prive. 😍 Tai "Bon courage!" niinku ranskaks sanotaan. Nimimerkkisi nostaa aina mun mieleen kauniita kuvia muurin ympäröimästä vanhasta puutarhasta jossain ranskan maaseudulla. Ootko opiskellu ranskaa vai mistä moinen nimimerkki? Se on kaunis.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.11.2016 klo 04:09

Hei, Jaana& ja Joie!😍😍

Riisipuuroa alkoi täälläkin tehdä mieli...!😀 Taidan korvata sen nyt mannapuurolla (veteen keitetyllä), johon lisään runsaasti itsetehtyä omenasosetta. Sekin on hyvää!

Kotityöt ei oikein suju, mutta eilen sain tehtyä käsitöitä aika mukavasti. Tänään on kiireisempi päivä, joten tuskin ehdin tehdä niin kotitöitä kuin käsitöiätäkään juurikaan. Mutta nyt on vielä ihan ok olo.

Eilen oli hankalaa itsetuhoisuuden kanssa.

Joie, ranskaa en osaa, mutta nimimerkkini merkityksen sentään tiedän. Se on löytynyt yhden käsityöharrastukseni kautta... 🙂

Voimia teille molemmille! Ja muillekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 21.11.2016 klo 10:29

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Täällä aletaan olemaan voiton puolella taudista. Yskä on jäljellä, niin pahana välillä että pitää yrittää nukkua hieman puoli-istuvassa asennossa. Eilen oli niin paha päänsärky että ei ole hetkeen ollutkaan. Sairastan migreeniä mutta tämä oli ehkä pahin tähän mennessä, koko pää oli yhtä kipua. Lääkkeitä vedin kourallisen mutta ei auttanut juurikaan, mitä nyt hetkeksi helpotti niin että pystyin käymään ruokakaupassa. Illalla oli jo parempi olo. Tavallisella särkylääkearsenaalilla mennään, mitään triptaaneja en ole saanut hankittua 😝

JP, oletko pystynyt olemaan ongelmakäyttäytymättä? Millä fiiliksillä ajattelet tulevaa joulua? 🙂 Minulla ei ole mitään ajatusta koko joulusta. Monet sitä jo suunnittelevat. Itse toivon että pääsisin pyhiksi vaikka jonnekin töihin niin saisin rahaa. Ahdistaa tämä persaukisuus kun ei voi lapsille joululahjojakaan ostaa.

Pännii, aloitin tekemään yhtä nettitilausta ja kämmäsin jotain, kaikki hävisi taivaan tuuliin. Perinteisen onnistuneesti alkoi tämäkin päivä. Huoh!