Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 29.10.2016 klo 12:08

Hei JP
Kivaa että olet päässyt avo osastolle, meinaatko todella viikon kuluttua kotiutua sieltä.
Ei ihme että jännittää kuinka pääsee alkuun. Oletko nyt sitten kunnossa kohtaamaan
maailma, tai ainakin naapurisi. Pitääkö sinun kotiutuessasi mennä yleisellä kulkuneuvolla
kotiisi, siinä oisi haastetta. Parempaa jatkoa.🤨

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.10.2016 klo 16:22

Hei, Soroppi!😍

Tänään kävin ulkona yksin. Hetken, mutta kuitenkin. Kyllä se kaikki uudelleen sopeutuminen jännittää. Koti, yksin olo... Ja pelottaa kyllä vähän lääkkeiden riittävyys, vaikkei niihin ole koskettukaan. On opittava uudelle päivärytmillekin, kun osasto vaihtui.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.10.2016 klo 16:32

jaana6 kirjoitti 29.10.2016 12:8

Hei JP
Kivaa että olet päässyt avo osastolle, meinaatko todella viikon kuluttua kotiutua sieltä.
Ei ihme että jännittää kuinka pääsee alkuun. Oletko nyt sitten kunnossa kohtaamaan
maailma, tai ainakin naapurisi. Pitääkö sinun kotiutuessasi mennä yleisellä kulkuneuvolla
kotiisi, siinä oisi haastetta. Parempaa jatkoa.🤨

Hei, Jaana6. 😍

Olisin itse mielummin suljetulla. Olo olisi vähän turvallisempi. Ei olisi mahdollisutta poistua. Olin vapaaehtoisesti suljetulla osastolla, ja mulla olisi ollut kaikki kulkuluvat, mutta poistin ne omasta tahdostani.

Mulla on tarkoitus, että viettäisin ensi viikolla kaksi yölomaa. Saan siihen tukea kuntoutukselta. Kotiutus on nyt suunniteltu viikon päähän maanantaihin. Siinä on kuitenkin huomioitava mun vointi. Toivottavasti asiat ovat säädettävissä tarpeen mukaan.

Bussilla kuljen kotiin. Ellen sitten saa sukulaista hakemaan. Yölomat kuljen kuitenkin itse.

Kyllä tämä suunnitelma tuntuu nyt nopealta, mutta parempi kuin se, että hoitaja ilmoittaisi, että uloskirjoitus on huomenna.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.10.2016 klo 07:03

Huomenta!🌻🙂🌻

Tein eilen BDI-masennustestin. Pisteet olivat laskeneet jonkin verran edellisestä kerrasta, mutta olivat edelleen reilusti vaikean masennuksen puolella. Nyt väsyttää. Masennnus tuntuu synkemmältä. Heräsin yöllä ja sain tosi loistavan idean tehdä itsemura samantien. No, nukahdin sitten lääkkeisiin.

Mutta tuo itsetuhoisuus on mulla pysyvää. Kroonista voisi rumasti sanoa. Kroonisesta sairastelusta loukkaannun.

Mietin käsitöiden tekemistä. Sitä kaipaan jo. Kurssille pääsyyn menee vielä reilu viikko parhaimmillaankin. Olen katsellut käsityölehteä. Joidenkin juttujen tekeminen jopa kiinnostaa. Mutta en tiedä tuleeko mitään tehtyä.

Sain muutaman kerran lisää hoitoa, ja sitten ylläpitohoitoa... Oletan voinnin viimeaikaisen paranemisen johtuvan juuri tuosta hoidosta. Joitakin TMS auttaa, toisia ei. Se on suunnatttu keskivaikeaan masennukseen, mutta mut on otettu hoidon piiriin kai, kun en suostu sähköön... Tiedän sähkön olevan tehokkaampi, mutta en halua sitä.

Vielä tunti aamukahviin... Ja lääkkeisiin. Ahdistaa jo...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 30.10.2016 klo 15:49

Hei JP
Silloin kuin minä olin (-80 luvulla) hoidossa, ei ollut mahdollisuuttakaan saada muutakuin
lääkehoitoja minun diaknoosillani. Lääkärin oli vaikeata päättää mitä sairastin, joten minulla
oli vain raja-tila, kunnes he päätyivät skitsofreniaan, jota olen sairastanut siitä asti.
Välillä olin monta vuotta ilman lääkkeitä ja laihduin, mutta sitten kuin lääkärille ei käynyt
enää kirjoittaa minulle verenpaine reseptejä jos en käy psykiatrilla, sain taas lääkkeet.
Onnekseni en kuitenkaan saanut kuin vähän lääkettä, jota on kyllä vähän lisättykin vuosien
saatossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2016 klo 16:31

mä sain netissä siitä kyselysta 53 pistettä, enkä yhtään ihmettele. En tiä onko mulla liikaa lääkkeitä tai sit liian vähän. Mikä on oikee paikka, oikee aika. Mihin kuulun.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.10.2016 klo 06:37

saloka kirjoitti 30.10.2016 16:31

mä sain netissä siitä kyselysta 53 pistettä, enkä yhtään ihmettele. En tiä onko mulla liikaa lääkkeitä tai sit liian vähän. Mikä on oikee paikka, oikee aika. Mihin kuulun.

Sulle tuli pisteitä paljon! Vaikkei yhden testin perusteella voi mitään varmasti sanoa, vaikutat tosi masentuneelta. Mikä kyllä on kirjoituksissasikin näkynyt... Voi kun saisit riitttävästi apua!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.10.2016 klo 06:44

jaana6 kirjoitti 30.10.2016 15:49

Hei JP
Silloin kuin minä olin (-80 luvulla) hoidossa, ei ollut mahdollisuuttakaan saada muutakuin
lääkehoitoja minun diaknoosillani. Lääkärin oli vaikeata päättää mitä sairastin, joten minulla
oli vain raja-tila, kunnes he päätyivät skitsofreniaan, jota olen sairastanut siitä asti.
Välillä olin monta vuotta ilman lääkkeitä ja laihduin, mutta sitten kuin lääkärille ei käynyt
enää kirjoittaa minulle verenpaine reseptejä jos en käy psykiatrilla, sain taas lääkkeet.
Onnekseni en kuitenkaan saanut kuin vähän lääkettä, jota on kyllä vähän lisättykin vuosien
saatossa.

Mä kaipaan lääkehoidon ja TMS:n lisäksi kunnon terapiaa pari kertaa viikossa. Itsellä ei siihen ole varaa. Pitäisi saada rahoitus muualta.

Mitä tuo rajatila oikeastaan tarkoittaa? Tietääkö kukaaan???😐 Mulla on se masennuksen lisäksi diagnoosina tällä hetkellä, enkä tiedä merkitystä. Pitäisi kai kysyä lääkäriltä. Mutta on niin paljon helpompaa kysyä teiltä...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 31.10.2016 klo 10:23

Hei JP
Sinä siis pääset lomille, toivottavasti tulee mukava loma, eikä mitään itsemurha fiiliksiä.
Pääset katsomaan kotiasi, kivaa. Pidätkö paikasta jossa asut? Onko sinulla radio tai tv?
🌻🙂🌻

Käyttäjä viveeka kirjoittanut 31.10.2016 klo 10:40

Oli todella mukava kuulla sinusta, Jardin Prive! 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.10.2016 klo 17:43

Kiitos, Viveeka☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.10.2016 klo 17:46

jaana6 kirjoitti 31.10.2016 10:23

Hei JP
Sinä siis pääset lomille, toivottavasti tulee mukava loma, eikä mitään itsemurha fiiliksiä.
Pääset katsomaan kotiasi, kivaa. Pidätkö paikasta jossa asut? Onko sinulla radio tai tv?
🌻🙂🌻

Hei, Jaana6!😍

Hyvää lomaa minäkin kaipaan. Pelottaa vaan nyt jo aika hirveästi.

Radiota ei ole. Tv on, mutta en sitä juuri katso.

Luen joskus, teen käsitöitä, istun netissä...

Pidän kodistani ja asuinalueesta.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 01.11.2016 klo 10:21

Hei JP
Kuinka lomasi meni?
Saitko nukuttua?

Minä nukuin 4 asti sitten kissa tuli herättämään minut, kävin ulkona tupakalla, ja nukahdin sohvalle, heräsin 9 aikaan, kun oli hätä, sain syötyä aamupalan, ja tulin nettiin. Halusin kirjoittaa sinulle jotain, mutta olen nykyäänkin vähän huono kirjoittamaan. Otin koneeseeni opetus ohjelman kymmensormi järjestelmän oppimiseksi mutta en viitsikään opetella, vaan
kirjoittelen yksisormisesti.☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.11.2016 klo 11:19

Hei, Jaana6!😍

Lähden lomille vasta tänään. On sovittu lomalääkkeet. Saan tänään kotiin tukea. Samoin huomisaamuna. Yö on selvittävä yksin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 01.11.2016 klo 17:30

Täällä ainakin pidetään peukkuja! 🙂👍