Tää tilanne on ihan mahdoton, en jaksa enää.
Olen joskus aikaisemminkin kirjoitellut tänne, mutta siitä on aikaa.
Mistähän aloittaisin. No, vaikka tästä: stressi on jatkuvaa. Repivä tunne siitä, ettei voi tehdä omalle elämälleen yhtään mitään, ajelehtii vain ympäriinsä yhteiskunnan rahojen armoilla. Valmistuin juuri, mutta väärään ammattiin: töitä ei ole. Minulla ei ole juuri työkokemusta, ja se tekee minusta työmarkkinoilla kelvottoman yksilön. Luuserin, hyödyttömän laiskan loisen. ☹️ Mistä hitosta sitä työkokemusta edes saa, jos ei minnekään pääse töihin, koska ei ole työkokemusta?
Rahatilanne on jatkuvasti kireä. Perheessämme on kaksi aikuista ja pieni lapsi. Kesäaika on ihan älytöntä: pitää valita, ostaako ruokaa vai maksaako laskut. Mieheni on kesän ajan työttömänä ja niin olen minäkin. Työttömyystukea saamme seuraavan kerran vasta kuukauden päästä, ja nyt kummankin tilit näyttävät yhteensä muutamaa kymmentä euroa. Rahoja on venytetty niin paljon että ne kiljuvat. Tyhjästä on paha nyhjäistä. Hävettää niin helvetisti pyytää koko ajan lainaa vanhemmilta ja kavereilta.
Lapsella on uhmaikä. Hän kiukuttelee, itkeskelee, narisee joka asiasta. Mikään ei ole hyvin, mitään ei muka osaa, häntä pitäisi jopa syöttää kun ei ”osaa” syödä itse. Ulina ja itku on melkein jatkuvaa. Pottakoulutuskin on kesken, ja potalla hän ei tahtoisi käydä, vaan pissaa ja kakkaa mieluummin vaippaan. Vaippoja ei oikein olisi varaa enää ostella. Joskus tuntuu että tekee mieli huutaa ja raivota tai pää räjähtää.
Pisteeksi I:n päälle automme hajosi. Ihan kuin ei muutenkin olisi vähän rahaa! 😝 Tuntuu että vielä yksi stressinaihe lisää, niin yksinkertaisesti räjähdän, hajoan kappaleiksi!
Ei tätä tilannetta hallitse enää ollenkaan. Kun ei ole työtä, omaan elämäänsä ei voi vaikuttaa mitenkään. Kohta jää luultavasti joku isompi lasku maksamatta, ja sitten: tervemenoa, luottotiedot.
Tämmöinen purkaus tällä kertaa.