Hei !
Et varmasti ole ensimmäinen etkä viimeinen, jolle sattuu virheitä ja niistä voi oppia.
Etkä ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka kieltää virheensä. Olemme vain inhimillisiä ihmisiä. Ei ole täydellistä ihmistä. Mutta ymmärrän, että voit huonosti. Niin minä kuin mutkin olemme tehneet virheitä ja meillä on ollut huono olo, pieniä ja isompia virheitä.
Itse lähdin oman pahanolon kanssa keskustelemaan, kirkon aikuistyönohjaajan kanssa, pappi, joka oli saanut koulutusta aikuisten asioihin, saattaa olla myös terapeutti. Siitä tuliki vähän pitempi sessio kuin vain yksi kerta, kävin ainakin vuoden juttelemassa, ensin vähän useammin, sitten harvemmin.
Nyt vieläkin käyn keskusteluja sairaalateologin kanssa joka myös terapeutti, aikuinen jonka kanssa voi keskustella asioita, jotka liittyy aikuisena elämiseen ja jonka kanssa varmaan voi ripittäytyäkkin, jos kokee tarvetta kertoa virheensä ja saada anteeksi annon, joka oman mielen kannalta tärkeä.
Kun voi jutella aikuisen oikeasti toisen kanssa, jolla paljon kokemusta ja joka ymmärtää armollisuuden merkityksen, voi kokea pikku hiljaa voimaantumista.
On hyvä olla itseään kohtaan armollinen, kun tosiaan, ollaan keskeneräisiä ihmisiä, jolla tämä ihmisen elämä vielä kesken, emme ole täysin oppineita (ilmeisesti emme koskaan, eikä kukaan).
Usein sanotaan, että toista kohtaan on helpompi olla armollinen, itselle ei - tarvitsee opettelua, että mieli on nöyrtynyt hyväksymään, ettei itse ole täydellinen.
On hyvä puhua toiselle, jolla kokemusta ja omaa perspektiiviä asioihin, ymmärtää virheitten tekemisen.
Ajattelen, että nyt kun asia on tuore, se kirpaisee paljon, kuin avohaava. Vähitellen on helpompi ymmärtää myötätuntoisemmin itseään.
Koska kerrot asiaa, se kertoo sinusta sellaista, että et tieten tahtoen halunnut tehdä virhettä. Siitä jo ymmärrän, että tarvitset anteeksiantoa ja voit saada sen, jos et nyt heti työpaikalta, niin joltain, joka ymmärtää.
On hyvä kuulla tosen tai toisten, puolueettomien mielipide, pikku hiljaa itsemyötätunto saa jalansijaa elämässä, voi ymmärtää olevansa vain virheitä tekevä ihminen, joka kyllä tekee parhaansa eikä todellakaan, tieten tahtoen, halua tehdä virheitä.
Tekevälle sattuu, jos ei tekisi yhtään mitään, niin ei kai virheitäkään, mutta elämää eletään ja tehdään, joka altistaa virheille.
Eräänä päivänä voit paremmin ymmärtää jotain toista, joka tuskailee samanlaisen asian kanssa kuin sinä nyt.
Löydät varmaan jonku sinulle sopivan tahon, jonka kanssa voit keskustella asiasta ja saat itsellesi apua jatkaa eteenpäin.
Jos joku sanoo, ettei ole koskaan tehnyt virheitä, hän joko valehtelee tai sitten hänellä on erittäin huono muisti 😅.
Minä ajattelen sinua lämmöllä ja olen varma, että eräänä päivänä voit olla itsellesi myötätuntoinen, niinkuin minä nyt jo voin ymmärtää, kun elämää takana 73 v 😊 🌷🙋♀️
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 6 päivää, 21 tuntia sitten. Syy: Kirjoitusvirheet