Synttärit taivaassa
Hei!
Omistan tämän ketjun mun pikkusiskon Seijan muistelulle. Huomenna 11.8. hän täyttäisi 40 vuotta, jos eläisi. Hän kuoli joulukuussa v. 2002.😭
Mun siskon kuolinpäivä oli aivan kauhia. Se oli tiistai-iltavuoropäivä, jonka olin pyytänyt töistä vapaaksi, jotta pääsen kolmannen pojan eskarin joulujuhlaan. Kävin tapani mukaan aamulla kaupassa ja kun tulin kotiin, mieheni sanoi, että mun täytyy heti soittaa kotiin, koska äiti oli soittanut. Ensin ajattelin, että isille olisi sattunut jotakin. Soitin ja isi vastasi puhelimeen. Sitten tuli ne sanat: Seija on puukotettu. En kysynyt, onko se totta. Mä parkusin 3 tuntia. Soitin ystävälle, joka oli töihin menossa ja ne haukkui töissä silloin kaikki ulkomaalaiset miehet. Menin illalla eskarinjoulujuhlaan itkettyneenä. Multa kysyttiin, onko mulla flunssa. Kerroin siskoni kohtalosta. Itse juhlasta en muista mitään.
Menin seuraavana päivänä yövuoroon töihin. Turkkarista leikkasin anonyymin artikkelin tapahtumasta ja näytin pomolleni, mitä siskolleni oli edellisenä päivänä käynyt. Kahta sanaa enempää en pystynyt asiasta sanomaan ilman itkua. Kaikki muiden arkiset nurinat tuntuivat tosi pieniltä. Näin jälkikäteen ajatellen, jos mulla silloin olisi ollut nykyinen pomo, hän olisi laittanut mut lääkärille tai ottanut ajan kuunnella minua.
Mä en nyt jaksa tätä jatkaa. Tuntuu tosi pahalta. Mä jatkan tästä sitten myöhemmin.