epätoivoinen kirjoitti 16.10.2007 14:24
Hei!
Paljon olet kokenut elämäsi aikana, otan osaa suureen suruusi.
Minulla itselläni kuoli kanssa rakas kissani noin puolivuotta sitten äkilliseen sairauteen ja jouduin luopumaan siittä liian varhain sain pitää hänet luonani 9-vuotta 😭.
Suru on suuri ja ikävä kova, olenkin miettinyt uuden lemmikin laittamista mutta minulle on sanottu että elä laita liian äkkiä😐
Olenkin miettinyt että mikä olisi se sopiva aika laittaa lemmikki☹️. Minulla on ollut aina lemmikki elämäni aikana ja nytten ei ole ollut mitään kissani kuoleman jälkeen!
Hei sinulle epätoivoinen!
Kiitos osanotostasi, nämä kaikki josta kerroin ovat vain pintasilausta asioista elämästäni, en kertonut miten isäni kuollessa 37-vuotiaana auto-onnettomuudessa äkillisesti äitini jäi nuoreksi leskeksi (35 v) viiden pienen lapsen kanssa. Kuinka minä toiseksi vanhimpana ja tyttönä jouduin siitä eteenpäin 12 vuotiaana huolehtimaan kolmesta ihan pienestä ja äidistäni .
Äitini mielenterveys ei kestänyt ja hän "pakeni" erilaisiin miessuhteisiin, me lapset jäimme "hunningolle" vailla minkäänlaista turvaa tai aikuisen ihmisen tukea (omaisemme asuivat kaikki kaukana muualla) . Lapsuuteni loppui siihen paikkaan, vanhempi veljeni lähti heti merille täytettyään 15 v, joten minä olin se joka jäin "huolehtimaan kaikesta. Olin itsekin juuri rakkaan isäni menettänyt lapsi, suru oli niin suuri että oli murskata alleen mutta koska elämämme romahti totaalisesti kaikin puolin niin suru isän kuolemasta siirtyi ja muuttui masennukseksi, paniikkikohtauksiksi ja yleiseksi pettymykseksi ja vihaksi elämää kohtaan.
Elämässäni pääasia oli se kuinka saan kolme nuorempaani selviämään tähän elämään,
unohdin oman elämäni, 19-vuotiaana kuitenkin menin naimisiin lähes ensimmäisen " pojan" kanssa joka ei tiennyt elämästä mitään. Pakenin sitä ahdistusta ja tuskaa mitä
elämämme oli ja vihasin äitiäni, nuorimmat sisareni olivat jo teini-ikäisiä ja jotenkin jo omillaan vaikka heistä jatkuvasti huolta kannoinkin nuorena aviovaimonakin. Tiesin melkein heti että väärin olin tehnyt, olin niin rikki ja hajalla että en kyennyt
elämään "onnellisena" ihmisen kanssa joka ei ollut joutunut kokemaan samaa.
Yhteiselämämme kuitenkin jatkui, joku meitä yhdessä kannatti ehkä turvattomuuteni.
Aloin haaveilemaan omasta lapsesta, pienestä tytöstä josta pitäisin hyvää huolta ja olisin maailman paras äiti. Aika kului, vuodet vierivät lasta ei vaan kuulunut, masennukseni ja paniikkikohtaukseni vain lisääntyivät nyt oli uusi tuska, lapsettomuus.
Sisarilleni syntyi lapsia, minä katselin vierestä ja kävin lapsettomuustutkimuksissa, viisitoista pitkää vuotta vierähti, ei löytynyt vikaa kummastakaan. Päätimme jättää tutkimukset siihen, olin jo 37 vuotias. Vaivuin taas pahimman masennuksen syövereihin, elämälläni ei ollut tarkoitusta, vaikka sisarteni lapset minullerakkaita olivatkin.
Silloin elämääni astui KISSA aivan ihana viiruturkki jolla oli maailman kauneimmat ja suurimmat silmät. Elämäni sai uuden käänteen, kissani toi elämääni auringon joka paistoi seuraavat 16 vuotta. Kissani oli minulle isäni, äitini, veljeni ja Lapseni koko elämäni tarkoitus. Ihanimmat vuodet sain elää rakkaan kissani kanssa, ja kun tuli aika jättää jäähyväiset aurinko sammui elämästäni totaalisesti. Vaivuin vaikeaan masennukseen jossa ei enää valoa paistanut, surin isääni , äitiäni, veljeäni mennyttä lapsuuttani, vaikeaa avioliittoni, lapsettomuus iski taas sieluni pirstaleiksi.
Reilu kuusi vuotta on kulunut kissani lähdöstä, olen itkenyt lähes joka päivä. Elämässäni on edelleen tuska ja ahdistus jokapäiväistä mutta uusi kissani on tuonut paljon lohtua elämääni ilman sitä tuskin enää olisin tässä. Avioliittoni jatkuu edelleen vaikeaa on mutta mihin lähtisin kissani kanssa?