SSRI lääkkeiden turruttama elämä
Hei,
olen käyttänyt SSRI lääkettä hyvin pienellä annoksella 7 vuotta. 2007 minulle annettiin hatara diagnoosi kaksisuuntaisesta ja aloitettiin SSRI ja lamictal lääkitys. Paranin, jätin lamictalin pois ja jatkoin pelkän masennuslääkkeen turvin. Nyt vuosien aikana olen yrittänyt lopettaa lääkettä useaan otteeseen. Minusta tulee niin agressiivinen ja vihainen etten pysty toimimaan arkielämässä. Nyt viime vuoden aikana olen huomannut että seksielämä kiinnostaa yhtä paljon kuin ruokakaupassa käynti perjantaina klo 16. Tunne elämä on hyvin laimeaa. En tunne mielihyvää ja innostusta enää mistään, en empatiaa enkä sympatiaa. Jopa läheisten kuolemat eivät herätä minussa tunteita.
Negatiiviset tunteet kyllä ovat voimakkaana mutta positiivinen ja herkkä minä on jäänyt jonnekin SSRI:n tallomaksi. Elän vailla mitään mielenkiintoa mihinkään päivästä toiseen. Olen varannut nyt ajan psykiatrille.
Onko kenelläkään samoja kokemuksia SSRI lääkkeiden kanssa???
lääkettä en uskalla lopettaa tai muutun yhteiskuntakelvottamaksi, mutta mielellään haluaisin vaihtaa lääkkeen johonkin joka palauttaa persoonani ja eritoten seksuaalisen halun. Tämä ei ole 30v ihmisen elämää. Tasapaksu tunteeton puuro.
Kokemuksia ja tuntemuksia kanssaihmisiltä kaipaan!!!