Joie kirjoitti 22.2.2018 9:2
cherrie kirjoitti 21.2.2018 15:16
Kiitos tsempeistä.
Jännittää tuleva aika aivan hirveästi!! Nytkin hikoiluttaa ja vatsa sekaisin. Aivan hullua kun pelkkä lääkäriaika jännittää näin paljon niin kuvitelkaa kuinka paljon jännittää muut asioinnit.. Ja normaalistihan lääkärille menee kipeänäkin ja silloinhan ei edes ehdi jännittää mutta nyt jännittää senkin edestä. Tekis melkein mieli purskahtaa itkuun... Pakko mun nyt olis kuitenkin mennä sinne. Yrittää ajatella niin ettei mun elämästäni muuten tule mitään jos en nyt hae apua ( toivottavasti sitä myös saan). Olen niin pitkään avun hakemista siirtänyt. 😯🗯️
Jännitän jo esimerkiksi sitä menenkö oikeasta ovesta sisään, löydänkö oikeaan kerrokseen ja aulaan jne. 😀 En ole ennen siellä käynyt.. Toivottavasti en saisi mitään paniikkikohtausta siellä ( silloin ainakin annan itselleni luvan paeta paikalta) tai sitten vain jäädyn aivan totaalisesti varmaan viimeistään lääkärin luona.
😯🗯️
Ymmärrän hyvin, et jännittää ihan hirveästi, ja se on kyl tosi inhottava olotila! Onhan toi iso asiakin, et ei siinä mitään kummallista oo et jännittää. Kyl sä löydät oikeeseen paikkaan, jos meet hyvissä ajoin, ja onhan siellä varmasti joku infopiste, jossa neuvotaan tai jos pitää ilmoittautua. Kerroitko sä aikaa varatessa jotain tietoja itsestäsi tai sun tilanteesta? ☺️❤️ Tsemppiä!
Hei
Tilannehan oli ohi alle 10 minuutissa! Ei voi kuin lyödä päätä seinään kun en pelkojen takia ole aikaisemmin uskaltanut...
Löysin oikeaan paikkaan ( ihme kyllä). Aikaa varatessani kirjoitin viestikenttään tulosyyn mutta ilmeisesti lääkäri ei ollut sitä lukenut kun kysyi millä asialla tulin.. Siinä sitten kerroin että kun jännittää ja ahdistaa kaikki sosiaaliset tilanteet niin paljon.. Jotenkin itelle tuli tosi haavoittuvainen ja tosi häpeällinen olotila kun kerrankin jollekin tämän asiani sanoin... ☹️ Ja vielä kun piti raottaa omaa työttömyyttäkin kun lääkäri kysyi mahdollisia syitä miksi tämä on mahdollisesti lauennut tai pahentunut.. Tuli niin alaston ja hirvittävä olo.
Mitään kummempia jäätymisiä ei vastaanotolla tullut ja siitä syystä aloin miettimään jälkeenpäin että kuinkahan tosissaan se lääkäri mut otti 😀 Mutta eihän se sitä tosiaan tarkoita vaikka on sos.foobikko ettei voisi silti olla sosiaalisesti lahjakas tai keskustella ihan normaalisti toisen kanssa, luulisi että hekin nyt sen tajuaa.... Lääkäri oli aika nuori ja jos olisin itse saanu valita, niin olisin valinnut jonkun muun, sellaisen hieman vanhemman ja kokeneemman. Ei tuossakaan lääkärissä muutoin niin kauheasti vikaa ollut, ihan asiallinen kuitenkin.
Sain lääkkeeksi ssri-lääkkeen, aluksi kahden kuukauden resepti vain. Sen jälkeen/aikana olisi tarkoitus kuulemma käydä kontrollikäynnillä jos lääke ei toimikaan, täytyy vaihtaa lääke tai muuta sellaista. Mutta luulen, että jos lääke on hyvä, niin yritän vain uusia sen omakanta-sivuilta jos vain mahdollista.
Olisin ehkä toivonut rauhoittavaa kaveriksi. Sitä hän oikeastaan aluksi taisikin ehdottaa mutta tuumasi että niitä joutuisin syömään melkein joka päivä koska tilanteeni kuulostaa aika pahalta. Ja siinähän on varmasti riskinsä jos joutuisi joka päivä niitä syömään... Sitten päädyttiin tuohon mielialalääkkeeseen nyt ensin. Olisin ehkä itse toivonut tuon mielialalääkkeen kaveriksi silti vielä sen rauhoittavan jonka voi _tarpeen tullen_ ottaa.
Mutta noh.. Katsotaan lähteekö tilanne paranemaan. Tosissani toivon niin. haluaisin alkaa jo elämään tätä elämää..
Lääkettä en aloita vielä, vaan vasta noin viikon päästä. En uskalla sitä vielä aloittaa kun olen yksin kotona ja mieskin matkoilla. Ihan siltä varalta jos sattuu tulemaan jotain pahoja sivuvaikutuksia. 😀
Mutta näin.. Oon kyl onnellinen että sain ton VIHDOINKIN pois alta. Oon vaan vihainen itselleni että en tehnyt sitä silloin heti kun huomasin oireitten pahenevan ja aikaa on kulunut vain hukkaan.
Pelästynyt, suosittelen sullekin jos siltä tuntuu<3