Hukassa10 kirjoitti 24.5.2017 1:49
Mulla todettiin masennus nuorena ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa ollut siitä asti myös. Lääkkeitä en ole koskaan suostunut syömään. Oon aina sivuuttanut asian ja ajatellut ettei mikään vaivaa, yrittänyt pärjätä vaikeimpien aikojen yli. Mulla ei ole koskaan ollut mitään suurta ystävä piiriä vaa muutama läheinen kaveri. Nyt on alkanut tuntuu raskaalta jo parin ystävyyden ylläpitäminen ja tuntuu ettei myöskään heitä kiinnosta olla niin paljon tekemisissä.. Haluaisin niin kovasti löytää ihmisiä jotka ymmärtävät mitä koen. Näen vaa tulevaisuuteni niin että tulen aina olemaan yksin, koska en osaa avautua kenellekään. . Vaikka olen sellainen joka kaipaa sosiaalisuutta ja ystäviä vaikka se pelottaa samaan aikaan paljon. Tuntuu etten vain osaa jutella ihmisille niin että tulisi muutakin kuin hyvän päivän tuttuja..Elämä tuntuu että olisi jumiutunut paikalleen viimeiset vuodet ja kaipaa sitä jotain kuitenkin. Olen miettinyt hakeutumista lääkäriin, mutta häpeän myöntää että en pärjää yksin tällä hetkellä. Miten muut ovat huomanneet omat ongelmat ja onko avun hakeminen ollut vaikeaa?☹️
Mulla on pitkälti samanlaisia ajatuksia, vaikka minulla puoliso onkin, ja ne pari melko läheiestä ystävää.. joiden näkeminen on vaan aikamoisen punnerruksen takana aina.. siinä mielessä tunnen olevani yksin kun en ole kellekään ennen pystynyt kertomaan mitä koen... enkä varmaan ees halua, ehkä joskus jos voin paremmin, toivottavasti. Minäkin oon ihminen joka toisaalta kaipaa sosiaalisuutta, mutta joskus se kynnys on niin korkea, että vaikka haluaisi soittaa jollekin , ja pyytää vaikka kahville.. niin ei kykene.. toisaalta pidän myös omasta tilasta ja rauhasta.. mutta nyt sitä on ollut ihan liikaakin tän sairauden myötä.. mut ehkä ne asiat selvenee ja paranee joskus...
olen itse joskus vuosia sitten käynyt juttelemassa näistä mun ongelmistani.. siitä en koe saaneeni sen kummempaa hyötyä, mutta sen rinnalla lääkitys kyllä tepsi.. sillä oli hyvä vaste.. oikeasti. mutta silloin kävin kylllä eri syistä kuin mitä mulla nyt on nää ongelmat.. tänä päivänä en lääkäriin viitsi mennä vaikka haluaisin, vaikka kaipaisin niin pahasti tähän sos. tilanteiden fobiaan apua.. tällä hetkellä vaan toivon että tää omalla painolla menis eteenpäin...