Sosiaalisten tilanteiden pelko

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Käyttäjä mindless2 aloittanut aikaan 11.07.2016 klo 18:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mindless2 kirjoittanut 11.07.2016 klo 18:57

Hei,

Olen uusi täällä. Onko täällä muita sosiaalisen fobian kanssa kamppailevia ihmisiä?

Minulta se on vienyt kyvyn työelämään enkä ole pystynyt opiskelemaan itselleni ammattia. Taustalla koulukiusaaminen ja vaikea lapsuus.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 23.04.2017 klo 11:39

Delffi kirjoitti 22.4.2017 20:27

cherrie,
No, aika oikeilla jäljillä olit. Hän ei nimittäin moikannut vaikka itse kyllä moikkasin häntä. Tais olla tpinrn kerta kun hän ei nyt moikannut kaupassa, vaikka aiemmin on kyl moikannut.
Vaikka onkin vaitiolovelvollisuus, niin kyllähän tervehtiminen olisi ihan kohteliasta..
En sit tiiä ett johtuiko tuo sit siitä että hän ei ollut yksin kaupassa.

Mut joo.. pitää yrittää olla miettimättä liikaa sitä ensviikkoa.
Ja mennä sit keskiviikkona ajoissa paikan päälle, että ehtis vähä kattoa ympärilleen.

Ehkä juuri siksi ei moikannut, kun seurassa oli joku toinen.. Halusi ehkä välttää utelun sinusta? yleensäkin näissä asioissa pidetään työ työnä.. ja siviilielämä erikseen. Ei voi oikein lähteä kylillä rupattelemaan asiakkaan kanssa, vaikka huvittaisi. 😀 Mutta jos asia jää vaivaamaan, niin kysy häneltä itseltään 🙂

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 23.04.2017 klo 17:37

Delffi, ymmärtääkseni viranomainen ei saa tervehtiä asiakasta ensin eikä kertoa ketä asiakas on jos liikkuu jonkun toisen kanssa.
Yks hoitaja tuntu menevän ihan paniikkiin kun nähtiin kaupassa. Outoa sekin. En mä sentään kaupassa mee avautuun. 🙂

Tänään on myös ollut hyvä päivä. Olen tehnyt vähän hommia ja liikkunut ulkona.

Luin kiitollisuudesta. Sellaiset ketkä on paljon kokenut menetyksiä ja jolla ei ole paljon mitään voi olla kiitollisin. Että näkee, kuulee, voi liikkua ja saa ruokaa. 🙂

Kyllä kevät on tehnyt hyvää minulle. Kevät ja kesä edessä meillä kaikilla. Monta kivaa pientä juttua. Jotain kesämenoja. Mitä nyt keksii 🙂

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 24.04.2017 klo 09:37

cherrie, saa nyt nähä kehtaanko kysyä miksei moikannut..vaikka itse moikkasin häntä kyllä. Liekkö sit moikkasin niin hiljaa ettei hän kuullut tai sit tilanne oli hänestä kiusallinen, ja jätti moikkaamatta.

Mailis, Aa..oke. On mua kuitenkin yks terveydenhoitaja moikannut, kun oli vissiin lastensa kanssa liikkeellä yhdesti ja mä olin silloin koirien kans lenkillä. Jopa juteltiinkin hetken aikaa..

Mut joo mähän siis moikkasin kyllä ensin tätä yksilövalmentajaa, mut voihan kyllä olla että hän ei ehkä kuullut ja/tai huomannut. En tiedä.. tai sitten tilanne oli hänestä ehkä tosiaan kiusallinen, ja ei siks moikannut..

Ei voi tietää.. ellei kehtaa kysyä asiasta ja voi olla, etten kehtaa kysyä asista.

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 25.04.2017 klo 08:00

Kiva lukea, että osa meistä on saanut voimaa auringosta ja voi paremmin. Itsellä tilanne päinvastainen, ei huvita mikään, töissäkäynti yhtä tuskaa, ulkona en ole pariin viikkoon käynyt eikä edes enää huvita lähteä. Oon lihonut takaisin kaikki mitä sain puotettua. Masentaa niin urakalla että en tiedä miten tästä noustaan vai noustaanko ollenkaan.. Tekisi mieli luovuttaa töitten suhteenkin, antas vaan olla, ei musta ole tuommoseen työhön.

Masentunut ja väsynyt pelokas

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.04.2017 klo 17:03

Miten voikin joku/jotkut asiat ahdistaa ja pelottaa..

Eilen kun kävin miekkailuun tutustumassa, niin sinne meno ahdisti ja siellä oleminen myös, mut hengissä selvisin sieltä.

Lisäksi huominen ja torstai ahdistaa todella paljon, kun huomenna olis vissii joku koulutuspäivä.

Käyttäjä Mustaine kirjoittanut 25.04.2017 klo 19:40

Heiij! Opettelen vasta käyttämään Tukinettiä. Voiko joku neuvoo, se mitä kirjoitan, näkyykö ainoastaan niille, jotka käyttää tätä tukisivustoo, tarkoitan, että voiko näitä lukea IHAN KUKA TAHANSA?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 25.04.2017 klo 20:28

Mustaine kirjoitti 25.4.2017 19:40

Heiij! Opettelen vasta käyttämään Tukinettiä. Voiko joku neuvoo, se mitä kirjoitan, näkyykö ainoastaan niille, jotka käyttää tätä tukisivustoo, tarkoitan, että voiko näitä lukea IHAN KUKA TAHANSA?

Hei nimimerkki Mustaine,

Tukinetin avoimet ryhmät (eli nämä ryhmät mihin nyt kirjoitit) ovat julkisia keskusteluryhmiä, joita pääsee lukemaan kuka tahansa sivuilla vieraileva. Ryhmissä keskustellaan anonyymisti ja moderaattorit esilukevat ryhmiin kirjoitetut viestit ennen julkaisua.

Tukinetissä on myös kahdenkeskisiä palveluita (Net-tuki, Solmussa-chat, Sekasin-chat), joissa keskustelu tapahtuu kahden kesken asiakkaan ja tukihenkilön välillä.

Avoimissa liveryhmissä eli ryhmächateissä keskustelu näkyy ainoastaan niille henkilöille, jotka kulloiseenkin ryhmään osallistuvat. Suljetuissa teemaryhmissä keskustelu näkyy ainoastaan ryhmän ohjaajille ja mukaan valituille osallistujille.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 26.04.2017 klo 07:03

Saa nähä miten tämä päivä menee..
Ahdistaa ja aamupala ei oikein maistu..

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 26.04.2017 klo 09:34

Pelästynyt kirjoitti 25.4.2017 8:0

Kiva lukea, että osa meistä on saanut voimaa auringosta ja voi paremmin. Itsellä tilanne päinvastainen, ei huvita mikään, töissäkäynti yhtä tuskaa, ulkona en ole pariin viikkoon käynyt eikä edes enää huvita lähteä. Oon lihonut takaisin kaikki mitä sain puotettua. Masentaa niin urakalla että en tiedä miten tästä noustaan vai noustaanko ollenkaan.. Tekisi mieli luovuttaa töitten suhteenkin, antas vaan olla, ei musta ole tuommoseen työhön.

Masentunut ja väsynyt pelokas

Haleja! Mullakin _taas_ samanlaiset fiilikset.. Oon ollut tän viikon niiiin jotenkin väsynyt ja ahdistaa, ahdistaa vaan... ☹️ En nyt jaksa alkaa kirjoittamaan, mutta palaan myöhemmin

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 26.04.2017 klo 12:27

Hengissä selvitty tämän päivän koulutuspäivästä.
Paikalla oli porukkaa mun lisäks 7 tyyppiä + ns. ryhmän vetäjä.
Eli toisaalta paljon, mut toisaalta ei.

Jonkin verran oli kuitenkin ahdistava tilanne.. onneks en kuitenkaa pyörtynyt. Pääasiassa istuinkin paikallani koko tuon tilaisuuden ajan, joka kesti noin 4 tuntia.

Mut saas nähä miten huominen menee..
Kaitpa mä selviän huomisestakin hengissä..

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.04.2017 klo 17:37

Delffi, uskon et sä selviät. 🙂

Mäkin oon muuten harrastanut miekkailua, aikaisemmin.

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 27.04.2017 klo 19:46

Delffi: Miten meni?

Anteeksi kaikille tasapuoliseti, kun olen vähän ollut huono kirjoittamaan ja kannustamaan. Olen ollut melko maassa ja jaksaminen on ollut sanottasko todella heikkoa. Tänään sattui töissä vähän ikävä juttu, joka ei ainakaan helpota oloa yhtään. Saas nähdä mihin rahkeet riittää. Ehkäpä käykin hyvä tuuri ja laittaaavat tämän tapauksen takia minut pois koeaikana..Toivottavasti!

Pakkoajatukset pahenee kokoajan kun stressi on ihan sietämättömissä mittasuhteissa...Onneksi on pidempi viikonloppu tulossa. Elimistö alkaa näyttää hyytymisen merkkejä, väsyttää ja on jotenkin vetämätön olo kokoajan. Uni on katkonaista ja huonoa yms. Anteeksi valitus virsi ☹️

Toivotan kaikille ihanaa tulevaa viikonloppua 🙂😍

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 28.04.2017 klo 11:06

soroppi, oke. Eipä mua se miekkailu erityisemmin kuitenkaan alkanut kiinnostamaan.

Pelästynyt: Ihan hyvin eilinen meni, mitä nyt loppu työpäivästä alkoi jotenkin vähän ahdistaan. Mutta poistuin toiseen huoneeseen omaan rauhaan, niin se pikkuhiljaa sit helpotti.

Voimia sulle Pelästynyt.

Itseäkin stressaa/jännittää ehkä jopa vähän ahdistaa kun kahdenviikon päästä olis terveydenhoitajalle aika.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 28.04.2017 klo 11:57

Älä turhaan anteeksi pyytele, Pelästynyt.
😍 Haluatko kertoa mitä ikävää töissä sattui?

Minullakin on ollut tämä viikko aikamoisen surkea.. Tänään olisi viimeinen hakupäivä erääseen työpaikkaan, olen jopa harkinnut hakevani sinne vaikka sellaisessa paikassa en oikeastaan ole ennen työskennellyt.. Mutta en tiedä miten käy.. Jääkö taas pelkojen takia sitten laittamatta hakemukset ☹️ Siinä onkin taas sitten sama kierre valmis kuin ennenkin.. pelko saa yliotteen ja sitten olen taas tosi pettynyt ja vihainen itseeni😭 Tällähetkellä mieli on muutenkin synkkä, niin paljon vaikuttaa siihen, ettei jaksa edes ajatella positiivisesti.. Mua niin ottaa päähän tämä sairaus.. Ärsyttää myös se, miten paljon olen jättänyt tämän sairauden takia näkemättä ja kokematta, koska ei vain ole _uskaltanut_.. jättänyt niii paljon elämättä sellaista elämää kuin olisin halunnut.. 😞

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 28.04.2017 klo 19:39

Moikka!

Selvisin kivuttomasti päivästä joka pelotti etukäteen. 🙂🙂

Nyt on vähän vapaata. Tänään en vaan jaksa nousta sohvalta. ☹️ En oikein tiedä mitä tekisin. Reipas ihminen menis lenkille 😉

Kaunis päivä ollut.

Kaunista viikonloppua kaikille!