Sosiaalisten tilanteiden pelko

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Käyttäjä mindless2 aloittanut aikaan 11.07.2016 klo 18:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mindless2 kirjoittanut 11.07.2016 klo 18:57

Hei,

Olen uusi täällä. Onko täällä muita sosiaalisen fobian kanssa kamppailevia ihmisiä?

Minulta se on vienyt kyvyn työelämään enkä ole pystynyt opiskelemaan itselleni ammattia. Taustalla koulukiusaaminen ja vaikea lapsuus.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 16.02.2017 klo 11:10

Moikka Anonym2! Kiva, kun säkin oot täällä. Tervetuloa! 🙂🌻

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 16.02.2017 klo 15:52

Tervetuloa mukaan anonym2 🙂

Cherrie: Ajatukset juoksee samoja ratoja ☹️ mutta taas on yksi pitkä päivä takana..Tänään jouduin ottamaan kaksi kertaa lääkettä aamulla otin sen 40 mg joka riittää koko päiväksi mutta oli töitten jälkeen ajettava ruokakauppaan ja muutamaan pienempään liikkeeseen niin otin viellä 20 mg ihan varmuuden vuoksi, työpäivän jälkeen kun joutuu viellä lisää noihin tilanteisiin niin ajattelin, että parempi ottaa kuin katua 🙂

Jos jaksaisin niin lähtisin lenkille mutta taidan vaan istahtaa katsomaan lemmen viemää jos kerkeän kun pitäisi ruokakin laittaa lapsille kun toinen tulee harkoistaan kotia.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 16.02.2017 klo 17:56

Anonym2 kirjoitti 16.2.2017 10:46

Hei moii kaikki! Saisko liittyä keskusteluun?😳 Löysin tän ketjun joku 3 päivää sitten ja lueskelin kaikkia viestejä, ja tuntu kivalta ku muil samallaisii fiiliksii! Tuntuu et nää mun ajatukset ja kaikki on vaa pahentunu tässä ku jäin työttömäks ja muutin uuteen kaupunkiin, niin luulen et tänne kirjottelu vois vähä auttaa ku tääl tuntuu olevan muitaki saman asian kans kamppailevii.. Hakisin varmaan apua jostai tai sanoisin ees jollekki lääkärille täst ahdistuneisuudesta jos vaan uskaltaisin☹️

Tervetuloa Anonym2t ! Et ole ajatuksiesi kanssa yksin! Minulla on myös siitä asti mennyt pahaksi tämän fobian kanssa kun jäi työttömäksi. 🤔 Mikä taas on johtanut siihen että itseluottamus on aikalailla nollissa.. ja kaiken aloittaminen/tekeminen tuntuu vaikealta. Uskon silti, aina on sellainen toivonkipinä että kyllä vielä joku päivä pääsee siihen "normaaliin" elämään kiinni. 🙂

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 17.02.2017 klo 11:32

Pelästynyt, Tuleeko sinulle väsyttävää vaikutusta lääkkeestä? Mulle tulee joskus, varsinkin jos tulee sellainen tilanne että sattuu olemaan vähän toimettomana, niin jo että alkaa väsyttämään, tai sitten illalla viimeistään ☹️

Hui, minunkin pitäisi käydä hieman asioimassa tänään. Saa nähdä onnistunko "suorittamaan" kaikki, vai pitääkö jättää välistä. ☹️

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 17.02.2017 klo 17:27

Cherrie: Kyllä väsyttää, välillä meinaa aivan nukahtaa niille sijoilleen 😀 Esim. kampaajalla meinasi mennä kuorsaukseksi koko homma 😀

Viikko takana, tänään meinaan herkutella ja laiskotella ja nauttia. Huomenna on koko päiväksi menoa.

Raskas oli viikko mutta nyt jo takanapäin.

En voi tarpeeksi kiittää teitä tsempaamisesta ja siitä että "kuuntelette" murheitani KIITOS!😍

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 17.02.2017 klo 20:03

Pelästynyt kirjoitti 17.2.2017 17:27

Cherrie: Kyllä väsyttää, välillä meinaa aivan nukahtaa niille sijoilleen 😀 Esim. kampaajalla meinasi mennä kuorsaukseksi koko homma 😀

Viikko takana, tänään meinaan herkutella ja laiskotella ja nauttia. Huomenna on koko päiväksi menoa.

Raskas oli viikko mutta nyt jo takanapäin.

En voi tarpeeksi kiittää teitä tsempaamisesta ja siitä että "kuuntelette" murheitani KIITOS!😍

Joo hyvin tuttua tuo väsymys lääkkeitten käytön jälkeen 😀 Myös jos sattuu harrastamaan liikuntaa, niin olen huomannut että olen ikäänkuin "tukossa", ettei vain pysty kulkemaan kovin kovaa vauhtia.

Hienoa, että on viikko takana päin, ja hienosti olet suoriutunut vaikka välillä rankkaakin on ollut.

Sitä vartenhan täällä että voi kertoa murheita puolin ja toisin, ja tsempata 🙂 Mullekin tää palsta on kyllä ollut hyvin tärkeä. En kyllä tiedä minkälainen paine ja hullunmylly sisälläni olisi, jos en voisi kenellekään kertoa ajatuksia ja murheita, koska ei kukaan ymmärtäisi varmasti näitä asioita samanlailla kuin minä ja te.

Mullakin meni tänään asioinnit ihan yllättävän hyvin, toki piti lääkettä ottaa. Nyt olen myös vielä muutamia päiviä yksin kun miehellä on työkuvioita. Ehkä mä pärjään.. 😀 Yritetään ainakin.

Käyttäjä Anonym2 kirjoittanut 17.02.2017 klo 20:42

Jee kiitos tervetuloista☺️ Mietiskelin et millasii pakkoajatuksii teil on? Tuleeks niitä erilaisii tilanteista vai onks jotain samoja? En tiiä onks nää mun ajatukset varsinaisesti pakkoajatuksii, mut joka kerta ku lähen töistä nii jää tosi ahistunu olo ku jään koko illan ajaks miettii et unohdinko jotain tai teinkö jotain väärin. Ei pysty rentouttaa ajatuksia oikeen missään vaiheessa. Mul on kans paha pelko siitä, et myöhästyn töistä ja usein nään painajaisii siitä ja heräilen kesken unien..

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 17.02.2017 klo 20:51

Ainiin.. Tänään eräs lähipiiristäni yritti soittaa minulle, mutta jätin vastaamatta. Olen oikeastaan aika varma mitä asia koski, koska hän pyysi minulta erästä palvelusta, mutta olin aikaisemmin jo sanonut, että ei tälläkertaa varmaankaan onnistu. Hän siis sitten yritti soitella tänään, mutta en vain vastannut. Mulla tuli heti huono omatunto, mietin kokoajan pitäisiköhän soittaa takaisin, oonko mä nyt ihan kamala ja kylmä ihminen, mitä hän nyt ajattelee minusta ☹️ Siis poden tälläisesta jo kauheita omantunnon tuskia, kun sitä on tottunut olemaan kiltti, ja myötäilen. Tälläkin hetkellä vielä mietin, pitäisikö vain soittaa takaisin, kuuluuhan se kai hyviin käytöstapoihinkin kuitenkin. Ja itsekin kuitenkin olettaa että suurin osa soittaa takaisin, jos eivät ole heti tavoiteltavissa ( toisaalta unohtaminen on ihan inhimillistä, jos juuri sillä hetkellä on huono hetki puhua).. Mutta toisaalta ajattelen, että ehkä hän vain laittaisi vielä viestiä jos asia olisi ollut tärkeä ☹️ Mutta nyt taas tunnen itseni ihan hirveäksi ihmiseksi, ja mitä hänkin musta nyt ajattelee..

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 18.02.2017 klo 12:05

Cherrie, melkein tiesit mitä sun tuttava soittaa ja se ei sulle sopinut. Asia on ok.
Ei tarvi suostua jos joku ei sovi. Ei sun tarvi soittaa takas.

Mulla alkoi päivä upeasti ja ahkerasti. Sit mä hullu soitin vanhemmalle sukulaiselle. Musta tuntu että se oli kateellinen mun ahkeruudesta ja että menee ihan hyvin. Ite se ei saa tikkua ristiin.

Tietyt sukulaiset on ilonpilaajia. Kerrot mitä hyvänsä niin vastaus on soinniton jaa. ☹️

Uskomatonta miten ikäihmisillä voi olla töksä käytös!

Toivottavasti mä en itse ole noin masentava. Ainakin olen jo kappaleen matkaa koittanut siitä pois...

Ihana keväinen päivä ja linnut laulaa. Täytyy vaan unohtaa kaikki ilonpilaajat ja pahan ilman linnut!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 18.02.2017 klo 12:40

Mailis kirjoitti 18.2.2017 12:5
Ihana keväinen päivä ja linnut laulaa. Täytyy vaan unohtaa kaikki ilonpilaajat ja pahan ilman linnut!

Joo. 🙂👍 Kiva lukea, että sulla on mennyt hyvin. 🙂

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 18.02.2017 klo 13:32

Mailis kirjoitti 18.2.2017 12:5

Cherrie, melkein tiesit mitä sun tuttava soittaa ja se ei sulle sopinut. Asia on ok.
Ei tarvi suostua jos joku ei sovi. Ei sun tarvi soittaa takas.

Mulla alkoi päivä upeasti ja ahkerasti. Sit mä hullu soitin vanhemmalle sukulaiselle. Musta tuntu että se oli kateellinen mun ahkeruudesta ja että menee ihan hyvin. Ite se ei saa tikkua ristiin.

Tietyt sukulaiset on ilonpilaajia. Kerrot mitä hyvänsä niin vastaus on soinniton jaa. ☹️

Uskomatonta miten ikäihmisillä voi olla töksä käytös!

Toivottavasti mä en itse ole noin masentava. Ainakin olen jo kappaleen matkaa koittanut siitä pois...

No hän sitten soittikin vielä uudemman kerran, niin vastasin..

Inhottavaa että joidenkin ihmisten pitää olla noin katkeria, ja tuollalailla lytätä ☹️

Anonym, minäkin monesti töiden jälkeen ( silloin kun olin vielä töissä), jäin aina miettimään, että mokasinkohan jotain, teinkö jotain huonosti, olisiko jonkun asian voinut hoitaa paremmin. Sitten jään usein vatvomaan omia sanomisiani.. Tai jos joku antaa jotain asiallista palautetta, ihan kohteliaasti vain mitä voisi tehdä toisin tms, niin jään surkuttelemaan sitä kauaksi aikaa.. Vaikkei tietenkään pitäisi. Palautehan on hyvästä, varsinkin kun sen osaa oikein antaa, eikä niin että "lyttää" toisen. Silloin tietää missä voi parantaa.. Huomaa miten huono itseluottamus sitä on, kun tälläisistä tulee surullinen ja huono mieli. 😀

Mulla on täksi päiväksi ohjelmaa koko päivälle, saa nähdä miten sitä jaksaa..

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 18.02.2017 klo 19:27

Heips! Kiireinen päivä takana.

Pakkoajatuksista: Mulla on kanssa noita, että teinkö kaikki oikein, jäikö esim. Kahvinkeitin päälle jos lähden viimeisenä, sanounko jotain väärää tai typerää, tuliko ovet lukkoon...ja sitten mulla on näitä pahempia ☹ Jotka saa mut tosi väsyneeksi...ja välillä olen henkisesti tosi loppu.

Tänään en ottanut lääkkeitä, mutta olenkin tosi väsynyt kun olen tsempannut ettà jaksan.

Cherrie, ei sun tarvitse tehdä tunnollisuuden vuoksi sellaista mitä et tahdo. Olen huono neuvomaan mutta näin meidän pitäsi tehdä, ajatella välilla itseämme.

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 18.02.2017 klo 19:52

Before you diagnose yourself
With depression or low self-esteem,
First make sure
You are not, in fact,
Surrounded by assholes.

-Sigmund Freud

Mitä tuumaatte tästä?

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 19.02.2017 klo 09:58

Mailis: hyvin sanottu 😀

Tänään jo sunnuntai, voi ei ☹️ Mua alkaa pelottamaan jo ensi viikko. Miten hemmetissä minä taas pärjään ja jään viellä yksin ja mun täytyy kahden kesken olla erään henkilön kanssa niin pelottaa aivan jäätävästi

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 19.02.2017 klo 11:17

Pelästynyt kirjoitti 19.2.2017 9:58

Mailis: hyvin sanottu 😀

Tänään jo sunnuntai, voi ei ☹️ Mua alkaa pelottamaan jo ensi viikko. Miten hemmetissä minä taas pärjään ja jään viellä yksin ja mun täytyy kahden kesken olla erään henkilön kanssa niin pelottaa aivan jäätävästi

Kyllä sinä varmasti pärjäät hyvin! 🙂 Onko tämä toinen henkilö jotenkin "korkea-arvoisempi" vai miksi pelottaa? Toisaalta myös toivon, ettet uuvuttaisi itseäsi loppuun
😍

Mullakin jotenkin ahdistaa taas tuleva viikko, siis en tiedä miksi, mutta aina, AINA nää sunnuntait on ollleet jotenkin hyvin ahdistavia.. Silloin kun opiskeli tai oli töissä, niin tuleva viikko ( tai mihin kohtaan vapaat nyt osuikaan) alkoi ahdistaa jo lauantai iltana, eikä sunnuntaista ole voinut nauttia ikinä juuri pätkääkään.. Panikoikohan "normaalit" ihmiset näin paljon kuin me... ☹️ Tuskin.