cherrie kirjoitti 25.1.2017 13:53
Rauhaa, kiva kun uskalsit kirjoittaa tänne ja tervetuloa! 🙂 Täältä saa kyllä paljon vertaistukea.
Minkälaisia osa-aikaisia töitä olet aikaisemmin tehnyt? Oletko miettinyt että hakisit samalanlaista työtä nyt?
Et ole kyllä tunteittesi kanssa yksin.. Minullakin tuntuu paluu siihen normaaliin todella vaikelta. En oikein itsekkään tiedä missä mennään ja mitä haluan. Ja pystynkö.
Minäkin haaveilen jatko-opinnoista tai että saisin jonkun kivan työn, mutta tuntuu monesti että ne jäävät vaan siihen haaveilun tasolle, kun ei uskalla alkaa toteuttamaan.. ☹️
Onneksi sinulla on kuitenkin tukiverkostoa, mies ja perhe. Kaikista pahinta varmasti olisi jos joutuisi olemaan aivan yksin ☹️ Oletko kertonut perheellesi tilanteestasi?
Minäkin vertaan usein itseäni muihin.. koska olen muutenkin tullut kaikessa vähän "jälkijunassa", tuntuu että muut ovat saavuttaneet kaikessa enemmän ja menestyneet paremmin kuin minä. Mutta eihän se ole totta, että muut olisi yhtään sen parempia ihmisiä. Ei kaikille jaeta samoja kortteja, eikä kaikilla mene elämä saman kaavan mukaan..
Tämä viesti jäi äsken välistä. Kiitos ☺️❤️
Olen tehnyt monenlaistakin osa-aikatyötä lähinnä sote-puolella, mutta en usko, että voisin tällä hetkellä tehdä niistä oikeastaan mitään. En oikein uskalla ottaa nyt uusia haasteita, kun ne voi sitten viedä yöunet ja pahimmillaan ihan pohjalle.. Mutta toisaalta, pitäisi kai sitä jotakin yrittää 😭 Olen tosiaan hakenut töitä ja työkokeilupaikkojakin, mutta joko en ole päässyt tai uskaltanut mennä. Onneksi työkkäri on vielä toistaiseksi ollut ymmärtäväinen enkä ole saanut karenssia, vaikka sitä olen monta kertaa pelännyt. Olen tosi kiitollinen siitä, että mulle on sattunut aivan ihana virkailija, joka on ymmärtänyt ja auttanut monta kertaa.
Perheeni ja läheisimmät ystäväni tietävät aika hyvin tilanteeni, sillä olen kamppaillut näiden asioiden kanssa jo yli 5 vuotta - olen ollut sairaslomalla, kuntoutuskurssilla, osa-aikatöissä, työttömänä, työkokeilussa, kokopäivätyössä (josta jäin syksyllä pois) ja taas työttömänä. Tätä on jatkunut niin pitkään, että olisi ollut mahdotonta yrittää tätä salata 😀 Kyllähän tämä oma rimpuilu hävettää jatkuvasti, mutta kuten sanoitkin, niin pitäisi vaan jotenkin yrittää hyväksyä, että oma elämä on mennyt näin. Ja että ihmiset on erilaisia, toiset kestää enemmän kuin toiset ja minä satun olemaan tällainen. Mutta eipä se aina lohduta ☹️