Sosiaalisten tilanteiden pelko

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Käyttäjä mindless2 aloittanut aikaan 11.07.2016 klo 18:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mindless2 kirjoittanut 11.07.2016 klo 18:57

Hei,

Olen uusi täällä. Onko täällä muita sosiaalisen fobian kanssa kamppailevia ihmisiä?

Minulta se on vienyt kyvyn työelämään enkä ole pystynyt opiskelemaan itselleni ammattia. Taustalla koulukiusaaminen ja vaikea lapsuus.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 01.01.2017 klo 00:52

Pelästynyt kirjoitti 31.12.2016 15:57

Cherrie: Minä olen samaa miettinyt että mitä kerron tästä ajasta jonka olen nyt ollut kotona, kun tämähän on ensimmäinen kerta ikinä kun työttömänä olen ollut. Entäs jos antaisit cherrie itsellesi aikaa, murehtimatta töistä, annat itsellesi aikaa keskittyä itseesti ja omaan hyvin vointiin. Uskon, että sitä kautta taas töitten hakeminen ja töhin lähtö helpottuu kun saa omat ajatukset kuntoon. Jotenkin ajattelen, että työ on kuitenkin toissijainen juttu siihen nähden, että oman itsenäsä kanssa on hyvä olla, siihen meidän pitää panostaa ensivuonna.

Meillä ei ole mitään erityisiä suunnitelmia illalle. Käydään katsomassa kaupungin ilotulitus yms pientä syödään herkkuja

Niin. Mua vain stressaa valmiiksi miten ne aukot voi selittää, tai tämän ajan kun olen työttömänä ollut. En tiedä meneekö läpi jos sanoo että ei vain ole tärpännyt tms, tosin sitten ne ajattelee varmaan että olen täysi luuseri eikä kannata palkata.. ja mieluummin sen selittäisi tuleviin hakemuksiin jo valmiiksi kuin että ihan lukossa haastattelussa menee sormi suuhun. Äh 😀 Eiks kellään oo vinkkejä ?

Tiedän että olisi hyvä antaa itselleen aikaa ja saada pää selvitettyä, ja uskon että nyt kun mennään kevättäkin kohti niin alkaa helpottaa. On vain kauhea henkinen paine, kun joka sukulainen tuppaa kysymään että joko töitä on löytynyt jne ☹️

Mullakin meni tämä vuoden vaihtuminen ihan OK. Ei tämä nyt niin hirveää ollutkaan vaikka yksin vietti , ihmeellistä kyllä. 🙂 Ehkä tähän yksinäisyyteen on muutenkin jo liian hyvin tottunut... Huonot ja hyvät puolensa..

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 01.01.2017 klo 18:39

Cherrie: Kevättä kohti tosiaan taas mennään, itsekkin toivon että elämä alkaisi vähän enemmän hymyilemään ja olo helpottuisi. Tänään olen ollut tosi väsynyt, olen joutunut olemaan tosi tosi sosiaalinen tämän loma-ajan kun koko perhe on ollut vapailla ja ollaan liikuttu paljon tuolla ihmisten ilmoilla. Älä anna toisten tuoda sulle painetta työnhakuun, ei se heille kuulu, pääasia on mitä sinä haluat, minkä koet itsellesi hyväksi ei se mitä kukaan muu ajattelee. Minä olen viimeaikoina ruennut ajattelemaan enemmän itseäni ja sitä mitä itse koen jaksavani, mihin kykenen ja olen huomannyt että se tekee minulle hyvää.

Nyt täytyy lähteä kauppaan maidon hakuun, että herrasväki saa kaakaota 😀

Kohti uutta parempaa uutta vuotta!

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 02.01.2017 klo 13:08

Heippa,

Olin liikkumassa ja asioilla, tuli kävelyäkin. Se pistää asioita mittasuhteisiin.

Viikonloppuna myös liikuin ja tapasin mm. Vanhan tutun.

Täällä on hyvää henkeä tässä linkissä. On tärkeää pitää itsestään huolta ja mieltä toiveikkaana.

Uusi vuosi ja uudet kujeet. 🙂

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 02.01.2017 klo 13:30

Uusi vuosi uudet kujee, toivotaan ainakin näin. Edellinen vuosi oli aika raskas taaplattava tämän pään kanssa mutta toivotaan, että uusi vuosi tuo helpotusta tullessaan. Olen päättänyt olla vähän itsekkäämpi siinä suhteen, että annan itselleni aikaa ja en välitä niin paljon toisten sanomisista, itse minä joudun itseni kanssa elämään ja mun on tultava toimeen itseni kanssa.

Eilen alottelin diettiä, kauhea nälkä 😀 Kumma miten tuo ruoka pyörii mielessä kun yrittää sen syöntiä vähentää. Tavoitteena on -5 kiloa ja sitten katsotaan miltä alkaa näyttää, vielläkö puotetaan toinen -5 mutta tässäkin yritän olla armollinen itselleni.

Armo rikasta vuotta kaikille!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 02.01.2017 klo 14:04

satoshi kirjoitti 31.12.2016 17:6

Joie, muutos tapahtuu hitaasti ja se on ylä- ja alamäkeä, joskus nopeeta joskus hidasta. Jospa sun on nyt aika hengähtää ja miettiä, miten sun uusi oivallus muuttaa sun suhtautumista asioihin? 🙂 Se on kuitenkin iso juttu kun hoksaa, ettei olekaan välttämättä enää elämänsä uhri, vaan osa sitä.

Kiitos kannustuksesta, satoshi. Toivorikkaana kohti uutta vuotta. Voihan unelmat toteutuakin!

Pelästynyt kirjoitti 2.1.2017 13:30

Aamen! 🙂👍 Samoin sinulle.
Mulla vuodenvaihde sujui mukavasti pikkuiseen kummipoikaan tutustuessa. 😍 Hänet kastettiin uudenvuoden aattona.

Cherrie, multa ei oo ikinä kysytty työhaastatteluista, että miksi CV:ssä on aukkoja: miksi en ollut opiskeluaikana joka kesä kesätöissä tai miksi opinnoissa kesti niin kauan. En mä usko, että semmosilla asioilla on suurta merkitystä, jos muuten on työhön sopiva. Tosin en oo kyllä saanut niitä harjoittelu- tai työpaikkoja, joihin olen ollut haastatteluissa, joten olikohan tämä sittenkään kovin pätevä neuvo? 😀 En usko kuitenkaan, että aukot työhistoriassa olis ollu syynä siihen, ettei mua valittu. Ei ihmiselämä oo semmosta kaavan mukaista; on niitä itse kullakin erilaisia poikkeavuuksia.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 02.01.2017 klo 14:37

Uusi vuosi uudet kujee, toivotaan ainakin näin. Edellinen vuosi oli aika raskas taaplattava tämän pään kanssa mutta toivotaan, että uusi vuosi tuo helpotusta tullessaan. Olen päättänyt olla vähän itsekkäämpi siinä suhteen, että annan itselleni aikaa ja en välitä niin paljon toisten sanomisista, itse minä joudun itseni kanssa elämään ja mun on tultava toimeen itseni kanssa.

Eilen alottelin diettiä, kauhea nälkä 😀 Kumma miten tuo ruoka pyörii mielessä kun yrittää sen syöntiä vähentää. Tavoitteena on -5 kiloa ja sitten katsotaan miltä alkaa näyttää, vielläkö puotetaan toinen -5 mutta tässäkin yritän olla armollinen itselleni.

Toivotaan tästä vuodesta todellakin parempaa 🙂 Toivottavasti asiat järjestyy. Joskus tahdon uskoa että kyllä kaikella ja kaikilla on joku tarkoitus, mitä se sitten onkaan. 😀 Minunkin täytyy opetella tänä vuonna keskittymään enemmän itseeni, eikä välittää niin muiden mielipiteistä. Ja yrittää myöskin olemaan positiivisempi.

Mulla on sama tuon laihdutuksen ja ruoan suhteen! 😀 Pitää yrittää keksiä jotain terveellistä naposteltavaa jos nälkä ja ruoka pyörii mielessä. Itselläni varsinkin kaikki suolaiset että makeat herkut tuppaa tulemaan mieleen..😀 Siihen se sitten monesti onkin repsahtanut... Mutta tosissaan, pakko alkaa itsekin tiputtamaan painoa.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 02.01.2017 klo 14:38

Joie kirjoitti 2.1.2017 14:4

satoshi kirjoitti 31.12.2016 17:6

Joie, muutos tapahtuu hitaasti ja se on ylä- ja alamäkeä, joskus nopeeta joskus hidasta. Jospa sun on nyt aika hengähtää ja miettiä, miten sun uusi oivallus muuttaa sun suhtautumista asioihin? 🙂 Se on kuitenkin iso juttu kun hoksaa, ettei olekaan välttämättä enää elämänsä uhri, vaan osa sitä.

Kiitos kannustuksesta, satoshi. Toivorikkaana kohti uutta vuotta. Voihan unelmat toteutuakin!

Aamen! 🙂👍 Samoin sinulle.
Mulla vuodenvaihde sujui mukavasti pikkuiseen kummipoikaan tutustuessa. 😍 Hänet kastettiin uudenvuoden aattona.

Cherrie, multa ei oo ikinä kysytty työhaastatteluista, että miksi CV:ssä on aukkoja: miksi en ollut opiskeluaikana joka kesä kesätöissä tai miksi opinnoissa kesti niin kauan. En mä usko, että semmosilla asioilla on suurta merkitystä, jos muuten on työhön sopiva. Tosin en oo kyllä saanut niitä harjoittelu- tai työpaikkoja, joihin olen ollut haastatteluissa, joten olikohan tämä sittenkään kovin pätevä neuvo? 😀 En usko kuitenkaan, että aukot työhistoriassa olis ollu syynä siihen, ettei mua valittu. Ei ihmiselämä oo semmosta kaavan mukaista; on niitä itse kullakin erilaisia poikkeavuuksia.

Joei olipas lohduttavaa kuulla tuo, etteivät tenttaa tuollaisia. Muistan nimittäin yhden kiusallisen tilanteen kun hain jotain osa-aikaista duunia, hain sitä sen jälkeen kun olin lopettanut yhden koulun kesken joskus nuorempana.. No tietenkin tämä haastattelija tästä sitten päätti kysyä että mitä olen sen ajan oikein tehnyt.. Yritin vain sopertaa, etten tuntenut alaa omakseni jaja.. 😀 Minusta on muutenkin tyhmää, että nuorena jo pitäisi tietää mitä elämältä haluaa. Mulla ainakin kesti kauan aikaa ennenkuin löysin "oman paikan" ja alan.. vaikka kyllä vieläkin tuntuu että olen aivan hakoteillä. 😀

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 02.01.2017 klo 21:18

Moi, ehkä mietin liikaa omia asioita mutta nyt oivalsin jotain tärkeää.

Olen syyttänyt vanhempiani lapsuuden ongelmista mutta tajusin että heillä oli aivan liikaa työtä ja vastuuta. Viranomainenkaan ei auttanut heitä vaikka he useasti pyysivät. He eivät voineet enempää.
Myöhemmin olisivatkin voineet tehdä jotain toisin, mutta eivät kai osanneet.

Ei monikaan olisi selvinnyt tilanteesta jossa he oli. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin.

Nyt on hyvä olo ja elämä on riittävän hyvää. Luulen että vuosien karttuminenkin on vaan hyvä asia. 🙂

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 03.01.2017 klo 11:42

Mailis kirjoitti 2.1.2017 21:18

Moi, ehkä mietin liikaa omia asioita mutta nyt oivalsin jotain tärkeää.

Olen syyttänyt vanhempiani lapsuuden ongelmista mutta tajusin että heillä oli aivan liikaa työtä ja vastuuta. Viranomainenkaan ei auttanut heitä vaikka he useasti pyysivät. He eivät voineet enempää.
Myöhemmin olisivatkin voineet tehdä jotain toisin, mutta eivät kai osanneet.

Ei monikaan olisi selvinnyt tilanteesta jossa he oli. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin.

Nyt on hyvä olo ja elämä on riittävän hyvää. Luulen että vuosien karttuminenkin on vaan hyvä asia. 🙂

Tällaisia asioita olen itsekin pohtinut. Mulla oli kaikinpuolin kyllä ihan hyvä lapsuus.

Tänä aamuna olo oli kuin 1-2 promilleissa. Nyt alkaa vähän helpottaa. Ajatukset tuntui sekavalta, tai pikemminkin ajatus tökki ja kroppa perässä. Mulla on siis viimeaikoina ollut hieman uniongelmia. Vaikka käynkin sänkyyn hyvissä ajoin ja mulla väsyttäisi, niin käy niin että saatan pyöriä useamman tunnin sängyssä, yleensä jopa 4-5 aamuyöhön asti ☹️ Ja nyt pelottaa että alkaa tulla kierre kun ahdistaa sekin jo valmiiksi että nukunkohan tänäkään yönää hyvin... Tosin silloin on helpompaa kun mies on vierellä eikä työmatkoilla, ettei tarvitse yksin nukkua. Toivotaan että tää on vain väliaikaista. Voin kuvitella tosiaan miten hankalaa niillä, jotka tosissaan kärsivät univaikeuksista pitemmän aikaa
😮

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 03.01.2017 klo 14:03

Mailis: Kiva lukea paremmista kuulumisistasi 🙂 Tuntuu aina hyvältä kun jollakin on hyvää kerrottavaa ☺️❤️

Itse olen tänään joutunut soittelemaan virallisia puheluita ja ne on edelleen yhtä vaikeita kuin ennenkin..En tykkää. Käytin lasta lääkärissä ja kävin lenkillä siinähän tuota menikin aikaa ja nyt uuni lämpiämään..

Cherrie: Mulla kanssa dietin yleensä pilaa joku kauhea ruuan/makean himo ja sitten heitän hanskat tiskiin. Liian helposti vaikka järki sanoo, ettei yksi repsahdus haittaa. Yritetään nyt paremmalla onnella.

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 04.01.2017 klo 13:44

Pelästynyt kirjoitti 3.1.2017 14:3

Mailis: Kiva lukea paremmista kuulumisistasi 🙂 Tuntuu aina hyvältä kun jollakin on hyvää kerrottavaa ☺️❤️

Itse olen tänään joutunut soittelemaan virallisia puheluita ja ne on edelleen yhtä vaikeita kuin ennenkin..En tykkää. Käytin lasta lääkärissä ja kävin lenkillä siinähän tuota menikin aikaa ja nyt uuni lämpiämään..

Cherrie: Mulla kanssa dietin yleensä pilaa joku kauhea ruuan/makean himo ja sitten heitän hanskat tiskiin. Liian helposti vaikka järki sanoo, ettei yksi repsahdus haittaa. Yritetään nyt paremmalla onnella.

Oi että minäkin vihaan noita puheluita.. Kyllä kasvotusten on helpompi jutella kun näkee toisen eleet ja ilmeet, vaikka hankalaa sekin välillä on. Mutta jos jommasta kummasta täytyis valita.🙄

Mulla meni viimeyökin suoraan sanottuna ilman unta. Pyörin sängyssä aamu kahdeksaan asti ilman että nukuin silmän räpäystäkään.. Nukuin muutaman tunnin. Toivotaan että ensiyönä tulisi uni.

Muuten ei mitään ihmeellistä minulle kuulu. Ulkoilla pitäisi enemmän..🤔

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 05.01.2017 klo 09:54

Cherrie: Kurja tuo uni jutttu ☹️ Elämä tuntuu aina niin paljon hankalemmalta kun joutuu olemaan väsynyt. Mulla tästä kokemusta kun selkä/käsi on kipuillut niin uni on välillä ollut tosi katkonaista ja huonoa. Saatika kun lapsen valvotti ensimmäinne valvotti 1,5 vuotiaaksi saakka ja toinen 3 vuotiaaksi 😀

Itse pyrin ulkoilemaan joka päivä, eilen oli kyllä niin kireä pakkanen etten ulkoillut mutta tänä aamuna kävin tuossa pihalla sellasen 40 minuuttia happea haukkaamassa vaikka olihan tuolla tänäänkin -20.

Ensiviikolla se leikkaus sitten on torstaina ☹️ eli sitten ei saata ihan muutamaan päivään kuulua mitään täältä suunnasta. Vähän alkaa jännittämään. Olen osannut jo rueta jännittämään kaikkia sosiaalisia tilanteita ehkä enemmän kuin itse toimenpidettä, hullua vai mitä?

Ja sitten valmistamaan kevyttä ja hyvää dietti ruokaa 🙂👍 ja plaah..Jotenkin tuntuu, etten osaa laittaa mitään hyvää ruokaa kun välttelen viljoja 😀

Käyttäjä kirjoittanut 05.01.2017 klo 13:29

Pelästynyt, onhan noita nyt muitakin raaka-aineksia kuin vilja!

Opettele käyttämään kaalia, kukkakaalia, parsaa, punajuurta, lanttua, naurista, palsternakkaa, bataattia, siemeniä, pähkinöitä, papuja, sisäelimiä ja kalaa. (y)

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 05.01.2017 klo 15:17

Onhan niitä raaka-aineita, mutta välillä loppuu mielikuvitus...Oman lisänsä tuo nirsous 😀 ja kun täytyy lapsille tehdä eri ruuat, he ovat viellä äitiään nirsompia. Täytyy katsella netistä ohjeita. Noudatan Jutan fat go fat-diettiä. Maitorahaka alkaa tulla kohta korvista pihalle.

Toivottavasti nyt vaan jaksan jatkaa tätä diettiä, jos keväällä mahtuisi päälle ne kaikki ihanat kesävaatteet mitä kaapit on pullollaan 😀

Käyttäjä cherrie kirjoittanut 05.01.2017 klo 19:03

Sain mä itsenikin tänään ulkoilemaan ja kävin kävellen kaupassakin. Ihme 😀 Aluksi mieli kyllä kovasti pyristeli vastaan mutta ihan hyvä että tuli lähdettyä. Kyllä se raitis ulkoilma saa piristymään. Se itsensä pakottaminen liikkeelle on vaan joskus hankalaa. ☹️

Sain onneksi viimeyönä nukuttuakin ihan hyvin. 🙂

No hyvä että pääset sinne leikkaukseen, Pelästynyt.. ja kaikki menee varmasti ihan hyvin! En ala ees latelemaan nyt tähän mitään, kun tuntuu että omat ohjeet ei välillä auta ees itseäni
😟😎

Mä olen miettinyt noita tommosia keittodieettejä, mitäs niitä nyt on kaikkea, nutrilett, easy diet.. Mutta taitaa olla vähän turhan niukka ruokavalio meikäläiselle, ja nälkä iskeä sitten niin kovaa että sitten repsahtaa. 😀 En ole ikinä niitä testannut.