Moi kaikille.
Ajattelin itsekkin kertoa tänne oman elämän tarinani, kun tätä keskustelua on tullut jo seurattu jotain 8 kuukautta, noin 6 kuukautta sitten lopetin terapian. On ollut todella paljon apua!
Eli olen mies ja kärsin sos.fobiasta 28 vuotta. Itse koin elämän hyvin epäreiluksi ja tiesin että kaikki ei ole kunnossa, koska olihan mulla noita sos.fobian piirteitä, mutta 20 iän tienoilla se kärsistyi tosi pahaksi, mutta en pystynyt antamaan periksi tai myöntämään ongelmaani ja kysyin itseltäni miten annoin tämän tapahtua. Elämä on epäreilua ja paskaa siinä oli syy tehdä yhtä sun toista hölmöä, kuten päihteidenkäyttö. Join joskus viikkoja joskus monia kuukausia päivittäin sitten olin taas selvinpäin kuukausia. 1 tyypin alkoholismi. Niin meni vuodet. Noh, se sitten johtikin sairaalaan ja niin ironista kun se onkin se oli parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut. Hain apua ja myönsin ongelmani ja pystyin puhumaan lääkärille, joka varasi ajan mielenterveys laitokseen. Jälkeenpäin tätä on niin vaikeata tajuta miten se puhuminen oli niin vaikeata, ei vaikeata vaan mahdotonta. Mulla liikunta on ollut hirvee voimavara, jotenkin se rentouttaa ja sitä unohtaa kaiken, pääkoppa relaa, eikä mieti liikoja ja loppu päivä menee vähän kun ois horroksessa. Oikeita ystäviä mulla ei ole ollut, jonkun verran selkääntaputtelijoita, mutta ilman niitä elämäni olisi varmaan ollut hyvin erillaista. Molemmat vanhempani ovat elossa, mutta emme ole kovin sosiaalinen perhe, hyvin boheemi, en ole saanut mitään huippu kasvatusta. Onneksi pysyin työelämässä vaikka joskus olikin vaikeata. Se oli mielestäni tärkeätä ja on edelleenkin, koska amattitaitoni karttui ja sitä myöten itsetuntonikin. Vaikein fobia oli ehdottomasti vastakkainen sukupuoli siihen auttoi taas alkoholi, mutta siitäkin olen selvinnyt. Jotenkin sitä on vaan kasvettu rohkeammaksi ja itsenäisemmäksi. Mielestäni siihen täytyisi pyrkiä. Olemme selvästi muita alakynnessä. Ei saa antaa periksi. Ainakin siltä se tuntuu. Noh, kaikillahan tässä maailmassa ongelmia on, kait. On sitä vaikeata tajuta miten sos.fobia otti musta joskus niskalenkin, esim torikammo hyvä että uskalsi hengittää jos oli liikaa ihmisiä ympärillä montako kertaa halusin paikalta pois, tai festarit, tai joskus miten paljon vaivauduin yleisillä paikoilla syömisestä tai naisen vieressä. 28 vuotta pitää sairautta luoteeenpiirteenä ja sit se selviää et se onkin oikeasti sairautta ja häviää viellä poiskin. Kumpa olisin tiennyt tämän mitä nyt tiedän nuorempana. Kai tässä vielläkin on joku prosessi käynnissä ymmärtää miten tämä elämä nyt menikään, kun tota alkoholiakin tuli juotua. Todella paljon ristiriitaisi tunteita, mutta kyllä tässä tuntuu että pahin helvetti on ohi.Jjuon vielläkin päivän tai kaksi kuukaudessa mutta ei mitään mitä se oli nuorempana. Noh, kyllä ainakin nyt näyttää et tää sos.fobia alkaa antamaan periksi, jos alkaa vähänkään arastelemaan niin ei kun paita pois ja rannalle, joka mulla ainakin toimii. On tässä kyllä paljon viellä miettimistä, mutta jos alkoholi alkaa maistumaan liikaa sitten lääkärille ja haen lääkkeitä on se ehdottomasti parempi vaihtoehto.
Tämmöstä täällä. Ei kannata lähteä samalle tielle kuin minä. Tsemppiä teille!