Skitsofreniasta toipuneet

Skitsofreniasta toipuneet

Käyttäjä Aaron3 aloittanut aikaan 29.06.2016 klo 20:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Aaron3 kirjoittanut 29.06.2016 klo 20:11

Moi itse olen skitsofreniasta toipunut..Mutta elämän syrjään en ole silti päässyt kiinni.Elän sitä elämää viellä mitä sairaus saneli n. 20 vuotta.

Tämä minun skitsofreniasta toipuminen tarkoittaa sitä että oireilu on pelkästään ahdistusta ja tommosta yleistä epätoivoa.Kaikki psykootinen oireilu on ohi🙂

Olenkin miettinyt miten tästä nousta takaisin ”normaaliin elämään” kun puolet elämästä oon ollut sairas..

On ollut paniikit,masennukset,psykoosit jne.. tässä vuosien aikana. Onhan nää vuodet myös opettaneet se on selvä..Siksi haavelein kokemusasiantuntija hommista..Kun tietoa on paljon ja myös sitä miten oikeestaa kaikesta voi selvitä.

Käyttäjä Aaron3 kirjoittanut 02.07.2016 klo 17:36

Noh yllättäin ei löydy skitsofreniasta toipuneita? Ja nää mt-ongelmat on muutenkin semmoisia että ne antaa ns potilaalle valtuuden valittaa ja tehdä mitä huvittaa kun nyt on joku dg:ee.Miksi näin?

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 03.07.2016 klo 06:40

Tahtoisin olla toipunut, mutta en ole. Skitsofrenia on pahasti nyt mun päällä.

Käyttäjä Aaron3 kirjoittanut 03.07.2016 klo 12:23

Iän kanssa tää pitäs rauhoittua jos muistaa vaan joka päivä ottaa sen lääkkeen ja uskoa vain tulevaan vaikka mitään toivoa ei tunnu olevankaan..

Itse olen nyt 40-vuotta ja sairastuin heti kun pääsin kotoa 18-vuotiaana..Se ei ollut mikään yllätys että sairaus alkoi kun pääsin pois kotoa koska lapsuudestahan monet mielisairaudet alkaa..Silloinkun lapsen aivot kehittyy niin tarpeeksi monelaista väkivaltaa niin jokin meneee aivoissa "rikki" ja välittäjäaineet toimii sittten aikuisena miten sattuu.. Ja jos katsellaan psykoosia niin se on yks yhteen ja x 100 lapsuuden pahojen traumojen kanssa..On hyvä tietää myös tämä miksi on sairastunut se ei ole oma vika vaan täysin sinulle aiheutettu..

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 04.07.2016 klo 10:16

Aaron3 kirjoitti 3.7.2016 12:23

Iän kanssa tää pitäs rauhoittua jos muistaa vaan joka päivä ottaa sen lääkkeen ja uskoa vain tulevaan vaikka mitään toivoa ei tunnu olevankaan..

Itse olen nyt 40-vuotta ja sairastuin heti kun pääsin kotoa 18-vuotiaana..Se ei ollut mikään yllätys että sairaus alkoi kun pääsin pois kotoa koska lapsuudestahan monet mielisairaudet alkaa..Silloinkun lapsen aivot kehittyy niin tarpeeksi monelaista väkivaltaa niin jokin meneee aivoissa "rikki" ja välittäjäaineet toimii sittten aikuisena miten sattuu.. Ja jos katsellaan psykoosia niin se on yks yhteen ja x 100 lapsuuden pahojen traumojen kanssa..On hyvä tietää myös tämä miksi on sairastunut se ei ole oma vika vaan täysin sinulle aiheutettu..

Hei
itsekin olen saanujt otteen sairaudestani,käytän lääkkeitä enään murtoosan entisestä,lähinnä että saa nukuttua riittävästi.Psykoottiset oireet ovat jääneet pois.Itelläni menee olantsapiini 2.5mg ja rivatril silloin tällöin murunen

😎

Käyttäjä Aaron3 kirjoittanut 04.07.2016 klo 16:33

Moi itsellä menee Abilify 15 mg aamusin..

Vaikka melko hyvässä kunnossa oon sairauteen nähden niin silti jotain oireita on ja ne on jääneet varmaan pysyviksi.Esim en kestä hirveesti ärsykkeitä vaan stressaanun helposti..Tuntuu että yksin kun on niin menee parhaiten olen taipuvainen eristäytymään..Ja viellä päätöksen teko on vaikeaa..