Skitsofreniaan uupunut.
Olen sairastanut 8 vuotta skitsofreniaa ja on välillä ollut ihan hyviäkin aikoja, mutta nyt pari kuukautta oon ollu henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Välillä tuntuu ettei sängystä pääse ylös…
Onko muilla samaa sairastavilla ollut tällaisia oireita? Tuntuu että haluaisi maata koko loppu elämän, mutta sehän ei ole mahdollista… En jaksa pitää kämppää siistinä. Välillä ei jaksa keskittyä mihinkään, yrittää vaan kiemurrella sängyssä oloa pois. Hirveitä pelko tiloja välillä. Tuntuu kuin joku maailmanloppu olis tulossa, vaikkei ole.
Sitten näkyy välillä epämääräsiä kuvioita seinällä… Tuunkohan tästä enää ikinä nouseen. Tuntuu, että tilanteeni huonontuu päivä päivältä. En jaksa nähdä kavereita. Hädin tuskin jaksan kaupassa käydä. Outoa rintakipua, joka saattaa liittyä ahdistukseen…
Mulla meni vuosi sitten vielä todella hyvin. Olin aktiivinen ja luin Historian pääsykokeisiin. Varmasti täällä on muitakin, jotka ovat kokeneet romahduksen ja siitä kuitenkin nousseet?
Olen yrittänyt olla tekemättä itselle mitään pahaa, vaikka aivot jostain syystä siihen ajatukseen aina tulevat… Haluaisin tehdä itselleni hyvää esim. liikkua yms. mutta kun en jaksa, olen ns. poikki…
Olen yrittänyt vähentää musta-valkoista ajattelu tapaa. Ja yrittänyt löytää keski tien. En vain tiedä, että jaksanko kulkea sitä. Yritän löytää jotain järkeä tähän elämiseen, mutta mieli laittaa kapuloita rattaisiin… Tännekin on välillä vaikea kirjoittaa, kun on niin väsynyt… Missään ei ole hyvä olla. ☹️