Sisarusten eriarvoisuus aikuisiällä
😟
Olen keski-ikäinen nainen ja kaiken pitäisi olla olosuhteisiin nähden hyvin.
Minulla on masennuskausia vuosittain 2-3 kappaletta, joihin sitten erilaisia lääkkeitä popsin.
Nyt on päällä taas lievähkö masennus ja tällöin alan aina pohtia elämääni ja sen yksityiskohtia tarkemmin.
Olen perheessäni ns. musta lammas, eli koen että olen huonompi kuin muut sisarukseni. Ja tottahan on etten ole elämässä pärjännyt kuten he.
Ihan äskettäin lääkärini esitti minulle diagnoosiksi kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja sitä nyt tutkitaan. Se selittäisi aika paljon äkkinäisistä käänteistä elämässäni ja masennuskausista.
Koko ikäni olen ollut kateellinen nuorimmalle sisarelleni joka sai jäädä äitini kanssa asumaan vanhempieni eron jälkeen. Itse jouduin lähtemään kotoa 16 vuotiaana. Siinä jäi sitten lukiot sun muut sitä seuraavat koulut kesken.
Siskoni kävi lukion asuen äitini luona ja jatko-opiskelutkin äiti kustansi.
Siskoni katsoo minua nenänvarttaan pitkin kun olen töppäillyt elämässäni, eikä hän halua olla missään tekemisissä, vaikken ole hänelle mitään pahaa tehnyt.
Äitini singahtaa siskoni luo aina kun siskollani on jotain johon hän tarvitsee apua,kuten lastenhoito.
Minun luonani äiti ei käy juuri koskaan, itse käyn siellä silloin kun saan ”audienssin”
😐.
En voi mitään että tunnen suurta mielipahaa, vaikka aikuinen olenkin. Toisen siskon kanssa olemme aina välillä juttusissa, mutta hänellä on niin tiivis avoliitto ettei aikaa oikein muuhun jää. Hänkin tuntee olevansa huonompi kuin tämä nuorin siskomme.
Onko tämä normaalia😑❓ vai olenko jotenkin poikkeustapaus?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?