Se hyvä olo olikin sitten hyvin hetkellinen juttu. Nyt on liikaa kuolemaa ympärillä. Viime viikolla kuoli kaveri, josta tykkäsin kovasti ja jonka kanssa juttelin lähes päivittäin. Nuori ihminen. Häntä kaipaan kovasti, tuntuu surulliselta ja ahdistaakin, koska hän päätti itse elämänsä. Liikaa taakkaa yhdelle ihmiselle eikä jaksanut enää. Tuntuu jotenkin niin hirvittävän pahalta, että hän joutui niin kovasti kärsimään eikä saanut tarvittavaa apua. Tuntuu myös pahalta, etten kyennyt häntä auttamaan tarpeeksi vaikka parhaani teinkin. Silti mietin, olisinko voinut tehdä jotain vielä enemmän. Ikävä on suuri.
Tänään kuoli mun täti. Häneen ei ollut viime vuosina enää kovin läheinen suhde, mutta hänestäkin tykkäsin kovasti. Sellainen hauska ja huumorintajuinen ihminen. Ei ollut vielä kovin iäkäs, mutta eläkeiässä kumminkin. Syöpä vei.
Ajattelen, että mitä jos olisin sittenkin onnistunut jossakin muutamista itsemurhayrityksistäni. Näin yhtenä yönä unta, jossa edesmennyt isäni tuli kertomaan minulle, että kuolleena on ihan hyvä olla. Mietin, että olisiko minullakin. Toisaalta jäljelle jääneille jäisi suru ja tyhjyys ja ihmisenkokoinen ikävä. Mutta kaipaisiko minua kukaan muu kuin lapset ja mies? Ehkä joku kaipaisi.
Surullinen olo.