Huh! Onneksi avasin tämän viestiketjun hädän hetkellä. Confused00 ja repukka saivat minut näkemään valon tunnelin päässä.
Olen ollut nyt 3,5 kuukautta etsimässä itseäni tuskaisten työvuosien jälkeen. En ole syönyt minulle annettuja lääkkeitä, koska olen ajatellut, että minun on parempi saada itseäni niskasta kiinni omin voimin. Alan olemaan eri mieltä itseni kanssa... Alkuun kaikki menikin hyvin, mutta nyt tajuan, että olen vain puskenut ongelmani pois näköpiiristä. Olen täyttänyt kalenterini kaikennäköisillä tehtävillä hyväntekeväisyystyöstä ulkomaanmatkoihin ja kaikki ovat sanoneet, kuinka hyvä ihminen olen! Kaikille muille paitsi itselleni. Itsestäni en ole tainnut pitää huolta ollenkaan ☹️
Sen huomaa taas nyt, kun on hetken aikaa rauhassa tekemättä mitään. Pinnan alta tulee ne samat ahdistukset kuin aikaisemminkin. Juoksen edelleen samassa suorittamisen oravanpyörässä, mutta tällä kertaa pyöritän sitä ihan itse. Nyt en voi vierittää syytä kenenkään muun niskoille. Todellakin aika tunnustaa, että masennus on tauti, joka pitää sairastaa pois. Mun pitää antaa itselleni anteeksi, eikä juosta ajatuksiani karkuun kaiken maailman kissanristiäisiin.
Pitää tehdä tuo mindmap itsellekin, mutta myös oppia tunnistamaan, mikä onnellisuus tulee oikeasti sydämestä ja mikä suorittamisesta ja endorfiineista.