Hei Repukka,
olen uusi täällä tukinetissä ja olen lueskellut toisten kirjoutuksia ja mulla osui silmään sinun yhdessä kirjoutuksessa lapsen vaikea sairastuminen,erityisentuen tarve. Onko lapsesi minkä ikäinen?
Millä tavalla hän on sairas?
Minulla on pieni lapsi joka on myös sairas ja hänen sairaus aiheuttaa mussa kamalaa menettämisen pelkoa.. kyse on sairaudesta jossa hän tarvitsee aina välillä akuuttia sairaalahoitoa ja jokaiseen niihin hetkiin liittyy kamala pelko selviääkö lapseni.. ja mikä on hänen tulevaisuutensa taas eteenpäin..
kärsin itse toistuvasta vaikea asteisesta masennuksesta,kovan elämän elänyt vauvasta asti... ja on mulla todella pahoja ahdistuksia ja pelkotilojakin ahdistuksissa.
Eikä lapsen sairaus ole yhtään ainakaan helpottanut mun sairautta. Ja se aiheuttaa niin suurta huonommuuden tunnetta olla äiti joka ei kykene huolehtimaan mielenterveys ongelmien vuoksi lapsestaan. Niin paljon haluaisin,mutta vaatii niin paljon kyetä olemaan vahva sairaan lapsen rinnalla ja kun ei kykene olemaan edes vahva itsensä kanssa. Aina pelkään että ihmiset ajattelee etten muka välitä lapsestani. Välitän,välitän niin älyttömän paljon ettei siihen ole edes sanoja. Mutta kun mä en vaan pysty tarjoamaan lapselle oman masennukseni vuoksi sitä mitä hän tarvitsee. Ja haluan hänelle vain parasta. Tunnen olevani täysin epäonnistunut äiti ja häpeän itseäni.
Tästä tuli kamala vuodatus nyt..
tällä hetkellä mulla itselläni on kanssa ollu parisen kuukautta taas kerran vaikeaa,masennus uusi. Ja nyt sitten vielä lapsikin joutui kaiken tän keskellä sairaalaan oman sairautensa vuoksi ja se lisää aina mun ahdistusta ja pelkoja tuhat kertaisiksi.
Onko sulla itselläsi millainen kausi elämässäsi nyt tällä hetkellä? Kaikkea sun kirjotuksia en anteeksi ole jaksanut lukea,mutta sulla ainakin on tainnut tässä lähiaikoina myös olla ollut vaikea kausi? Vieläkö se jatkuu?
Olisi mukava tutustua suhun paremmin,kaipaan ystäviä jotka tietävät mitä masennus on. Omassa kaveri piirissä (joka on aika pieni) ei tämmöistä vertaistukea ole mahdollista saada.
Olisi mukava jos jaksaisit kirjottaa edes vähän.
voimia sulle elämään toivon.