Sinkun ahdistus juhlapyhinä
Olen 38-vuotias sinkkunainen, ja huomaan ahdistuvani kaikista juhlapyhistä ihan valtavasti. Minulla on kyllä muutama ystävä, joten aivan yksinäinen en ole, mutta usein tietenkin juuri juhlapyhinä ystävät ovat perheidensä kanssa tai muuten tavoittamattomissa. Jo monta viikkoa ennen juhlapäivää alan ahdistua siitä, miten päivän viettäisin, ja varsinaisena juhlapäivänä on ahdistus huipussaan. Tavallisina sunnuntaipäivinä pääsee nykyään kauppoihin, uimahalliin ym, mutta esim. tänään vappuna kaikki paikat ovat kiinni. juhannuksena ja jouluna eivät kulje edes linja-autot, autoton ihminen on täysin motissa. Kadehdin ihmisiä, jotka saavat viettää juhlapäivät oman perheensä parissa, ei tarvi yrittää keksiä jotain ”pakkohauskaa”, tai sitten yrittää olla aivan kuin juhlapyhää ei olisi olemassakaan.
Kohta alan jo stressata juhannuksesta, joka on ehkä minulle vuoden pahin juhlapäivä. Minulla ei todellakaan ole lähipiirissä ketään, jonka mökille sitä voisi mennä viettämään, joten kökötän yksin täällä kivikaupungissa. Että tosi kiva, kun tuntee olevansa suunnilleen ainoa ihminen koko kaupungissa, täysin yksin ja unohdettuna. Onko se sitten ihme, jos juuri juhannuksena on yleensä yksi vuoden itsemurhapiikeistä?