Sietämätön yksinäisyys
Tuntuu älyttömän pahalta olla jatkuvasti yksin. Tuntuu, että olen kärsinyt siitä aina. Koko peruskoulu minua kiusattiin ja syrjittiin, lukiossa toisella paikkakunnalla meni vähän paremmin, mutta muutettuani kaupunkiin korkeakoulua varten olen taas täysin pohjalla ja taantunut samaan pisteeseen, kuin peruskoulusta lähtiessäni olin.
Korkeakoulussa jäin heti alussa ryhmäni ulkopuolelle omaa tyhmyyttäni ja taitamattomuuttani ja siitä olen kärsinyt nyt neljättä vuotta. Tuntuu hirveältä asua vieraassa kaupungissa ja olla päivät pitkät yksikseen ☹️ Tänne muuttaessani haaveilin, että tästä tulisi uusi kiva kotikaupunkini ja kävisin kaikissa kiinnostavissa tapahtumissa, mutta yksin en uskalla enää mennä, kun olen alkanut uudelleen pelätä ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita, eikä ole ketään tuttua, joka tulisi mukaan. Tunnen itseni täysin syrjäytyneeksi, vaikken varmaan virallista määritelmää täytäkään, kun minähän ”opiskelen”. Opiskelusta ei ole tullut juuri mitään, kun koulun alussa sairastuin masennukseen ja pitkäaikaissairauteen, eikä opiskelukaverien puutekaan helpota asioita. Yritin korjata tuota opiskelukaveriasiaa kysymällä muiden ryhmätöihin mukaan, mutta ei niihin pääse enää, kun kaikki ovat jo muodostaneet oman kaveriporukkansa ja haluavat pysyä niissä.
Jokunen ”kaveri” minulla on, mutta näen heitä harvoin, eivätkä he edes tiedä, mitä ongelmia minulla on. Hävettäisi kertoa heille, pelkään, että he hylkäävät minut lopullisesti ja lisäksi pelkään, että olen taakka heille vaivoineni.
En tiedä enää, mitä tälle yksinäisyydelle voisi tehdä. Se ainakin on varmaa, etten jaksa enää kauaa tällaista elämää. Kaikista pahinta on olla yksin koulussa, kun kaikilla muilla on edes joku kaveri ja koulussa kumminkin tulee vietettyä paljon aikaa, silloin, kun jaksan mennä sinne. Joitain harrastuksiakin olen kokeillut, mutta niissä ei tule sillä tavalla ystävystyttyä, kun ihmiset ovat siellä vain harrastamassa, eikä hankkimassa kavereita. Lisäksi siinä harrastuksessa, missä olen käynyt, ihmiset ovat kovin eri ikäisiä ja erilaisia kuin minä.
Olen vain todella kyllästynyt tähän.